چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری آمادگی پذیرش مسافر را ندارد

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه این استان در هفته‌های آینده آمادگی پذیرایی از مهمانان از استان‌های مجاور به خصوص لرستان و خوزستان را ندارد، گفت: تمام مراکز گردشگری، تفریحی و توریستی استان تعطیل است و هیچ‌گونه خدماتی به مسافران و گردشگران ارائه نمی‌شود.

اقبال عباسی ۲۹ اردیبهشت‌ماه در ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وضعیت استان‌های خوزستان و لرستان که هم‌مرز با استان هستند قرمز اعلام شده است، اظهار کرد: ورود مسافر از این استان‌ها در روزهای آینده موجب نگرانی مردم و سیستم بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه این استان در هفته‌های آینده آمادگی پذیرایی از مهمانان از استان‌های مجاور به خصوص لرستان و خوزستان را ندارد، عنوان کرد: تمام مراکز گردشگری، تفریحی و توریستی استان تعطیل است و هیچ‌گونه خدماتی به مسافران و گردشگران ارائه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در هفته آینده فرمانداران در ورودی‌های چهارمحال و بختیاری ایست و بازرسی مستقر کنند و خودروهای ورودی به استان غربالگری شوند.

عباسی در خصوص برپایی چادر در پارک‌ها و اتراق گردشگران در فضاهای سبز، یادآور شد: شهرداری‌ها متولی این مکان‌ها هستند و نباید اجازه دهند در این مکان‌ها تجمعی صورت بگیرد، برپایی چادر و اسکان در بوستان‌ها و فضاهای سبز در شهرها و روستاها ممنوع است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین نباید اجازه دهیم مسافران و گردشگران در منازل مسکونی و محل‌های اسکان غیررسمی توسط اشخاص سکونت داده شود، اداره اماکن نیروی انتظامی بر این مسئله نظارت کند.

وی  با اشاره به گزارشاتی مبنی بر تجمع افراد در آرامستان‌ شهرکرد برای مراسمات تشییع و تدفین اموات، گفت: شهرداری شهرکرد متولی آرامستان است و باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت کند.

عباسی در ادامه در خصوص کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا، افزود: به آسیب‌دیدگان از کرونا ویروس به ۲ طریق تسهیلات دولتی و از طریق کمک‌های مومنانه و مواسات مورد حمایت قرار می‌گیرند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: خبرنگاران خبرگزاری‌ها و صدا و سیما از اقشاری بودند که در ایام شیوع کرونا ویروس در کنار مسئولان و مدیران بودند و در حیطه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی تلاش‌های بسیاری را انجام دادند، اما زحمات آن‌ها آن‌گونه که باید مورد توجه قرار نگرفت، خبرنگاران نیز باید جزو مشاغل آسیب‌دیده از کرونا قرار بگیرند.

وی در ادامه در خصوص نظارت بر بازار، عنوان کرد: به نظر می‌رسد نظارت بر قیمت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی کمرنگ شده است، سازمان صمت، تعزیرات، اتاق اصناف و مرکز بهداشت باید نظارت‌ها در این حیطه را تشدید کنند، می‌توانند از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده کنند.

عباسی در پایان تأکید کرد: گزارش روزانه بازرسی از بازار توسط اکیپ‌های نظارتی به دبیرخانه ستاد پیشگری و مقابله با کرونا ارسال شود.

منبع:ایسنا

مرتبط:چهارمحال بختیاری _سوئیس ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *