فرودگاه آتاتورک استانبول

چگونه از فرودگاه آتاتورک استانبول به هتل خود برسید؟

اگر هتل شما در استانبول شرایطی را فراهم نکرده باشد که شما را رایگان از فرودگاه آتاتورک استانبول به هتل برساند، مجبور خواهید بود که برای رسیدن از فرودگاه به هتل وسیله ای برای حمل و نقل پیدا کنید. فارغ از اینکه موقعیت هتل شما کجاست (سلطان احمد، بی اوغلو یا تقسیم)، چندین گزینه از فرودگاه بین المللی آتاتورک در استانبول در اختیار خواهید داشت. این مطلب به شما کمک می کند که با توجه به تعداد افراد، نوع بارتان، نیازها و ترجیحات خودتان انتخاب صحیح را انجام دهید.

نکات کلی که باید در نظر داشته باشید:

لیره ترک به همراه داشته باشید – اگر پیش از سفر لیره ترک تهیه نکرده اید، از دستگاه های ATM یا صرافی های فرودگاه مقداری پول نقد بگیرید. هیچ کدام از گزینه های حمل و نقل که در ادامه اشاره خواهیم کرد، پول خارجی قبول نخواهند کرد. بهتر است که اسکناس های ۵ لیره، ۱۰ لیره، ۲۰ لیره یا حداکثر ۵۰ لیره به همراه داشته باشید.

آدرس هتل – حتماً آدرس دقیق هتل خود به همراه شماره تلفن آن را از قبل بنویسید یا اینکه پرینت بگیرید. استانبول شهری بزرگ با تعداد بی شماری از هتل های کوچک است. حتی مردم محلی هم همه آن ها را نمی شناسند. بنابراین اگر به کمک نیاز پیدا کردید، فقط کافی است که تکه ای کاغذ را به راننده نشان دهید. چندان غیر معمول نیست که راننده تاکسی های استانبول پشت چراغ قرمز آدرس را از دیگران بپرسند یا اینکه با هتل تماس بگیرند. نگران نباشید، او شما را به مقصدتان خواهد رساند.

فرودگاه آتاتورک استانبول

تاکسی

سوار تاکسی شدن برای رسیدن به هتل رایج ترین و اغلب راحت ترین گزینه است. اگر به همراه گروهی چهار نفره سفر می کنید، قیمت تاکسی می تواند به ارزانی اتوبوس های فرودگاهی هاواباس (پایین تر را ببینید) برایتان تمام شود. فقط کافی است که از فرودگاه بیرون روید، افرادی که در داخل فرودگاه سعی می کنند سرویس تاکسی خود را به شما پیشنهاد دهند را نادیده بگیرد، و تاکسی های رسمی فرودگاهی را جلوی درب فرودگاه ببینید. ظرف حدود نیم ساعت (بدون ترافیک)، تاکسی با قیمت حدود ۵۴ لیره شما را به سلطان احمد می رساند. رسیدن به تقسیم چند دقیقه بیشتر زمان می برد و حدود ۶۷ لیره هزینه خواهد داشت.

سرویس اتوبوس فرودگاهی هاواباس (Havabus) در استانبول

هاواباس سرویس فرودگاهی قابل اعتمادی متعلق به شهرداری است. شما می توانید این اتوبوس ها را بیرون ترمینال فرودگاه در خط دوم پیدا کنید. هر نیم ساعت بین ساعت ۴ صبح تا ۱ نیمه شب، یکی از این اتوبوس ها به سمت میدان تقسیم حرکت می کند. محل کنونی پیاده و سوار کردن مسافران جلوی ورودی/خروجی متروی پارک گزی (Gezi Park) کمی بالاتر از میدان تقسیم است. هزینه این اتوبوس ها ۱۵ لیره برای هر شخص (به همراه چمدانش) است و بسته به ترافیک، تقریباً ۴۰ دقیقه زمان می برد.

تنها نکته منفی در مورد این اتوبوس ها این است که به محله سلطان احمد نمی روند، بنابراین اگر هتل شما در آن منطقه قرار دارد مجبور خواهید بود که از تاکسی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. از نقطه ای که پیاده می شوید می توانید از پارک گزی تقسیم به میدان تقسیم بروید، قطارهای کابلی F1 Taksim-Kabatas را سوار شوید، سپس سوار تراموی T1 Kabatas-Bagcilar شوید و در ایستگاه سلطان احمد پیاده شوید. راه دیگر این است که سوار اتوبوس های فرودگاهی شوید، در ایستگاه آکسارای (Aksaray) پیاده شوید و بعد از آنجا تاکسی بگیرید.

Havabus

چگونه از فرودگاه آتاتورک استانبول به هتل خود برسیداتوبوس های شاتل خصوصی

اتوبوس های شاتل خصوصی جایگزینی عالی هم برای تاکسی و هم برای اتوبوس های شاتل استاندارد فرودگاهی است. این اتوبوس ها بسیار راحت تر از تاکسی هستند، نرخ ثابتی دارند، و در نتیجه با آسودگی (و امنیت) بیشتر به هتل خود می رسید. اتوبوس های شاتل خصوصی بر خلاف اتوبوس های فرودگاهی هاواباس، شما را جلوی درب هتل تان پیاده می کنند. همچنین وقتی که گروه شما سه نفره یا بیشتر باشد (با بار و جمدان زیاد) یا اینکه با بچه های کوچک سفر می کنید، این اتوبوس های بهترین گزینه هستند. اگر بچه های کوچک به همراه دارید، درخواست صندلی کودک از راننده کنید.

حمل و نقل عمومی

شما همچنین می توانید از حمل و نقل عمومی برای رسیدن به هتل خود استفاده کنید. البته دلیلی وجود دارد که این مورد را در انتهای لیست آورده ایم. با اینکه این نوع حمل و نقل کمی ارزان تر است، ولی نیاز به ماجراجویی بیشتری دارد. شما مجبور خواهید بود که وسیله نقلیه یا خط خود را چندین بار عوض کنید، ممکن است که چمدانتان در وسایل نقلیه شلوغ در اوج ساعت شلوغی شما را اذیت کند، و در صورت خرابی آسانسور یا پله برقی مجبور شوید که از پله ها بالا و پایین روید. علاوه بر این، ساعت کار آن ها تنها بین ۶ صبح تا نیمه شب است. بنابراین استفاده از این وسایل تنها در صورتی توصیه می شود که سفر سبکی انجام می دهید.

به یاد داشته باشید که برای هر سفر با مترو لازم است که بلیت جدید بخرید یا اینکه از کارت استانبول خود استفاده کنید، که میانگین قیمت آن ۲٫۵ لیره برای هر شخص و هر خط است.

ابتدا سوار خط M1a مترو در فرودگاه در مسیر ینی کاپی (Yenikapi) شوید. اگر هتل شما در محله های Fatih، Sultanahmet، Sirkeci، Eminonu، Galata، Karakoy یا Tophane قرار دارد، در ایستگاه Zeytinburnu پیاده شوید و سوار تراموی خط T1 در مسیر Kabatas شوید. بعد در ایستگاه مربوط به مقصد خود پیاده شوید.

اگل هتل شما در محله های Taksim، Cihangir، Nisantasi، Sisli یا Mecediyekoy قرار دارد، در ایستگاه Yenikapi که آخرین ایستگاه است پیاده شوید. از آنجا سوار خط M2 مترو در مسیر Haciosman شوید. در Sishane پیاده شوید تا به گالاتا (Galata) برسید، در Taksim پیاده شوید تا به Taksim و Cihangir برسید، و در عثمان بی (Osmanbey) پیاده شوید تا به Nisantasi برسید.

blank

پیکاپ هتل در فرودگاه

اکثر هتل ها سرویس پیکاپ فرودگاهی (بر اساس درخواست مسافر) ارائه می دهند. این پیکاپ ها به ندرت رایگان هستند، و بسیار گران تر از گزینه هایی است که در بالا اشاره کردیم. با این حال، کمی سبک زندگی لوکس و ویژه همیشه قیمت مخصوص به خود را نیز دارد. اگر می خواهید به سبکی لوکس از فرودگاه آتاتورک استانبول به هتل خود برسید، این گزینه را انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *