فرانسه

کاهش محدودیت‌های مسافرتی در فرانسه

فرانسه در راستای کاهش محدودیت‌های پذیرش گردشگران خارجی فهرستی متشکل از کشورهای مختلف منتشر کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه فرانسه فهرستی از کشورهای مختلف را که در گروه‌های مختلف دسته‌بندی کرده است منتشر کرد که به واسطه آن محدودیت‌ها برای ورود مسافران اتحادیه اروپا لغو می‌شود.

از نهم ژوئن، ساکنان اتحادیه اروپا می‌توانند بدون ارائه دلیل موجه برای مسافرت وارد فرانسه شوند و فقط مسافران واکسینه‌نشده این منطقه باید نتیجه منفی آزمایش کرونای خود را ارائه کنند.

بر اساس این خبر، این کاهش محدودیت‌ها همچنین استرالیا، اسرائیل، کره جنوبی، ژاپن، لبنان، نیوزیلند و سنگاپور را که در گروه «سبز» مسافرتی قرار گرفته‌اند نیز شامل می‌شود.

با این‌ حال در فرانسه سفر به مقصد از مبدا سایر کشورهای جهان که در آن‌ها گسترش ویروس کرونا ادامه دارد همچنان با محدودیت‌هایی همراه خواهد بود.

در کشورهای «نارنجی» از جمله بریتانیا، آمریکای شمالی و بخش اعظمی از آسیا و آفریقا حتی مسافران واکسینه‌شده نیز باید برای ورود به فرانسه نتیجه منفی آزمایش کرونا را ارائه کنند اما دیگر ملزم به ارائه دلیل موجه برای سفر نیستند.

مسافران واکسینه‌نشده‌ای که از کشورهای نارنجی قصد سفر به فرانسه را دارند فقط در موارد ضروری که اهداف درمانی و خانوادگی را در برمی‌گیرد و در صورت سپری کردن قرنطینه هفت‌روزه اجازه سفر به فرانسه دارند.

در این بین ۱۶ کشور به دلیل نگرانی‌ها از شیوع انواع مختلف ویروس کرونا چندان شامل کاهش محدودیت‌های مسافراتی نمی‌شوند. هند، ترکیه، آفریقای جنوبی، برزیل و بخش اعظمی از آمریکای جنوبی از جمله این مناطق به شمار می‌روند.

مسافرانی که قصد دارند از این کشورها به فرانسه سفر کنند فارغ از واکسینه‌ بودن یا نبودن باید نتیجه منفی آزمایش کرونا را ارائه کنند و پس از ورود نیز ۱۰ روز در قرنطینه بمانند.

در سال ۲۰۱۹ درآمد گردشگری فرانسه ۶۹ میلیارد دلار گزارش شد. در همان سال حوزه گردشگری ۷.۵ درصد از تولیدات ناخالص داخلی و نزدیک ۲.۹ میلیون شغل را دربرمی‌گرفت. با این حال همه‌گیری کرونا درآمدهای این حوزه در فرانسه را کاهش و نگرانی‌ها درباره بیشترشدن رقابت با مقاصد گردشگری محبوبی همچون یونان، اسپانیا و ایتالیا افزایش یافت.

منبع: ایسنا

مرتبط:

محدود شدن سفر از بریتانیا به فرانسه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *