گردشگری بین‌المللی

برنامه‌های گردشگری بین‌المللی در دوران کرونا و پساکرونا تعیین شد

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با توجه به اهمیت آمادگی و فراهم‌سازی مقدمات لازم برای ورود و حضور جدی در بازار جهانی گردشگری در دوران کرونا و بعد از آن، ابعاد، محتوا و محدوده جفرافیایی برنامه­‌های فرابخشی گردشگری به­ منظور اعتمادسازی و جذب حداکثری گردشگری بین‌المللی تعیین شد.

به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، ولی تیموری در تشریح دستاورد جلسه مشترک با نمایندگان وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان دستگاه‌های ذی‌ربط با گردشگری در خارج از کشور، گفت: برنامه‌های معاونت گردشگری در دوران بحران کرونا، تمرکز بر اصلاح مشکلات فعلی و توسعه زیرساخت‌های روابط بین‌المللی صنعت گردشگری، ارتقای سطح همکاری‌های گردشگری بین‌المللی دوجانبه و چندجانبه از طریق برگزاری «وبینارهای مشترک مجازی» با بخش تخصصی گردشگری کشورهای بازار هدف برای توسعه گام به گام روند گردشگری بین‌المللی در دوران کنونی و آماده‌سازی تدریجی برای دوران بعد از کرونا به دستگاه‌های ذی‌ربط با گردشگری در خارج از کشور منتقل شده است.

وی افزود: نمایندگان این دستگاه­‌ها ضمن برشمردن زمینه­‌های همکاری فرابخشی گردشگری بین‌المللی، آمادگی خود را برای بهره­‌گیری کامل از ظرفیت­‌های نمایندگی­‌های تابعه در خارج از کشور در قالب نقش حمایتی و تسهیل­گری بویژه در زمینه معرفی و اطلاع­ رسانی قابلیت­‌های گردشگری کشور اعلام داشتند. در این نشست پیشنهاد شد از «بسته دیپلماسی گردشگری» به منظور ایجاد همگرایی و یکپارچه­‌سازی میان نهادهای ذیربط گردشگری بین‌المللی بهره­ گرفته شود.

او ادامه داد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌ عنوان متولی صنعت گردشگری کشور به منظور تحقق بخشیدن به رسالت‌های خود برای سیاست‌گذاری کلان و تدوین الگویی واحد، منسجم، جامع و پایدار، سند راهبردی توسعه گردشگری کشور را ارائه و ذیل آن احکامی از جمله «بسته دیپلماسی گردشگری» با ماهیت قانونی و لازم‌الاجرا شدن تعریف کرده است.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه «بسته دیپلماسی گردشگری» به دنبال استفاده از دیپلماسی برای حرکت به سمت توسعه گردشگری و کمک به افزایش گردشگران ورودی است، اظهار کرد: در این بسته، ایران به دنبال معرفی چهره واقعی خود در سطح بین‌الملل، اصلاح تصویر منفی و زدودن ایران‌هراسی برای تقویت انگیزه سفر به ایران و افزایش گردشگران ورودی است که با همکاری فرابخشی ذیل احکام سند توسعه راهبردی گردشگری محقق خواهد شد.

در حکم مربوط به بسته دیپلماسی گردشگری در سند راهبردی توسعه گردشگری آمده است: «وزارت امور خارجه با همکاری وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با هدف افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور بسته دیپلماسی گردشگری را به گونه ای تهیه کند که منجر به ایجاد و ترویج تصویر ذهنی مثبت از ایران در کشورهای بازار هدف گردشگری مورد نظر وزارتخانه شود.»

مرتبط:

گردشگری فضایی _تحقق رویایی اعجاب‌انگیز

تدوین برنامه ملی گردشگری ایران با تامین مالی اتحادیه اروپا

برنامه‌های خوبی برای احیای گردشگری داریم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *