عید فطر

تعطیلات عید فطر؛ نقطه عطف رونق گردشگری

تعطیلات عید فطر امسال می‌تواند نقطه عطفی برای بخش گردشگری از زمان شیوع بیماری کووید- ۱۹ باشد. پس از تقریبا دو سال، سرانجام بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی مسافران کاملا واکسینه شده باز کردند و گردشگران واکسینه نشده نیز می‌توانند سفر کنند؛ به شرطی که در بدو ورود نتیجه آزمایش کووید آنان منفی شود. البته مقررات برای مسافرانی که واکسینه نشده‌اند به کشوری که به آن سفر می‌کنند و از آن خارج می‌شوند بستگی دارد.

مالدیو، بهترین مقصد توریستی برای مسافران بین‌المللی هند خواهد بود و پس از آن، تایلند و امارات‌متحده عربی قرار دارند. علیرغم بازگشایی مرزها، مالزی امسال با توجه به رتبه برتر در سال ۲۰۱۹ از فهرست خارج شد.

طبق بررسی‌ها، سفرهای داخلی برای هند، مالزی، اندونزی و فیلیپین به عنوان برترین سفرها هستند، در حالی که مسافران مستقر در سنگاپور مشتاق کاوش در مرزهای تازه بازشده هستند و مالزی در رتبه اول مقصد عید امسال قرار دارد.

طبق داده‌های رزرو از پلتفرم سفر دیجیتال آگودا، مسافران بین‌المللی هندی مقاصدی با آب و هوای گرم‌تر را ترجیح می‌دهند و مالدیو در صدر فهرست مقاصد بین‌المللی مورد علاقه پس از تایلند و امارات‌متحده عربی قرار دارد. مالزیایی‌ها، اندونزیایی‌ها و فیلیپینی‌ها به سمت هوای خنک‌تر می‌روند و بریتانیا و ایالات‌متحده به عنوان مقصد انتخابی آنان است.

ژاپن در سال ۲۰۱۹ برای بیشتر بازارها در میان انتخاب‌های برتر قرار داشت. با این حال، امسال ژاپن از فهرست برترین مقاصد سفر خارج شد زیرا این کشور همچنان به روی گردشگران بسته است و این نشان می‌دهد کشورهایی که به سرعت محدودیت‌ها را کاهش داده و درهای خود را باز کرده‌اند، از ورود گردشگران بین‌المللی در این دوره سود خواهند برد.

در همین حال، مقاصد برتر امسال نیز بیان می‌کند که مسافران ترجیح می‌دهند بیشتر سفر کنند و کشورهایی مانند فرانسه، ترکیه، آلمان و امارات‌متحده عربی به‌عنوان بهترین مقصد انتخاب می‌شوند. سوئیس که به خاطر شکلات و مناظر مسحورکننده کوهستانی معروف است، خود را در فهرست مقاصد برتر برای همه بازارها ثبت کرده است.

ایالات‌متحده، ایتالیا و مصر نیز مقاصد برتر تعطیلات عیدفطر رتبه‌بندی می‌شوند. این دومین سال متوالی است که ایالات‌متحده در صدر فهرست سفرهای گردشگران عیدفطر قرار می‌گیرد.

ایتالیا دومین مقصد محبوب برای مسافران خاورمیانه و آفریقاست و بیش از ۱۰ درصد از پروازهای رزرو شده را به خود اختصاص داده است. مصر با ۸.۷ درصد رزرو از سراسر منطقه در رتبه سوم قرار دارد.

قاهره، دبی و استانبول هم در بین برترین شهرهای تعطیلات عید فطر قرار دارند و زوریخ، عمان، ابوظبی و بحرین در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. دوحه قطر و لاکنوو هند نیز از محبوب‌ترین مقاصد هستند.

رزروهای تعطیلات عید نشان می‌دهد که سفرهای خانوادگی نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته است. بر اساس داده‌های فعلی، پنج کشوری که بیشترین رزرو را داشتند به ترتیب عربستان‌سعودی، مصر، هند، امارات و ترکیه بودند.

ساکنان امارات می‌توانند در عید فطر امسال تعطیلات بدون دردسر داشته باشند. آژانس‌های مسافرتی و خطوط هوایی در حال حاضر رزروهای بالاتر از حد متوسط را در ماه قبل گزارش کرده‌اند البته برخی تخفیف‌های بالا در نرخ بلیط، انگیزه‌ای برای سفر با هواپیماست.

ترکیه، به دلیل هزینه‌های کمتر و گزینه‌های تفریحی متنوع، در بین مهاجران و شهروندان بسیار محبوب است. تعطیلات عید فطر به گردشگری داخلی دامن می‌زند در حالی که ساکنان امارات به مقاصد جهانی چشم دوخته‌اند.

کارشناسان هتلداری امارات، به نرخ رزرو بالا در تعطیلات عید فطر اشاره می‌کنند زیرا کاهش محدودیت های کووید باعث جذب مسافران به سواحل امارات می‌شود.

صنعت مهمان‌نوازی دبی منتظر اوج گردشگری بین‌المللی در تعطیلات عید فطر است زیرا بازدیدکنندگان به این شهر هجوم می‌آورند و موقعیتی برخلاف سال گذشته که محدودیت‌های ویروس کرونا همچنان سفر را کاهش می‌داد ایجاد شده است.

عربستان سعودی، هند، آفریقا، اندونزی و روسیه در حال حاضر بازارهای باز برای دبی هستند و بخش زیادی از مهمانان از قبل برای سفر به دبی و تجربه عید در امارات بلیت رزرو کرده‌اند.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ تاثیر مثبت قابل‌توجهی بر صنعت گردشگری امارات داشت که انتظار می‌رود تا تعطیلات عید فطر ادامه یابد و سال گذشته را جبران کند.

گای هاچینسون، رئیس و مدیر عامل روتانا (گروه هتل در امارات) گفت: «صنعت مهمان‌نوازی با سرعتی سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رفت در منطقه بهبود می‌یابد و اکسپو ۲۰۲۰ به‌عنوان یک کاتالیزور عمل می‌کند و با جدیدترین مقررات دولت در مورد ویزاهای بلندمدت و مزایای مرتبط تقویت می‌شود.»

بخش گردشگری در منطقه همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و امسال با کاهش محدودیت‌های سفر بسیار مثبت بوده است.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *