دوبی؛ هتلهای ارزان در کنار شهر هتلهای لوکس
دوبی برای هتلهای پنجستاره پرزرقوبرقش معروف است و اولین هتلهای هفت ستاره هم در بزرگترین شهر کشور امارات متحده عربی افتتاح شد. اما اخیراً تمایل به ساخت هتلهای ارزانتر در دوبی بیشتر شده است.
بخشی از آن به خاطر رقابت برندهای تجاری داخلی و بینالمللی است که میخواهند اقامتی دلپذیر اما با قیمتی مناسب را برای گردشگران فراهم کنند. زنجیرهٔ هتلهای مدرن موسوم به ROVE HOTELS ادعا میکند که برای نسل جدید که به هزینه و ارزش کالا اهمیت میدهد مناسبترین هتل است.
«برای سفر کاری نیاز به هتل تروتمیز و ارزان دارید»
یکی از مهمان این هتل که از آفریقای جنوبی آمده است، درباره تجربه اقامتش در این هتل میگوید: «به نظرم کسانی که برای سفر کاری به اینجا می آیند، دنبال جای تمیز و راحت هستند و نیازی به زرق و برق و تشریفات ندارند.»
نیل اهل بریتانیاست و در هتل اقامت دارد. او نیز میگوید: «این هتلها برای کسانی که بودجه متوسط دارند مناسب است. قیمتها به گونه ای است که همه از عهده پرداختش برمیآیند.»
رونق روزافزون صنعت مهماننوازی در دوبی
انتظار میرود صنعت مهمان نوازی در دوبی طی سالهای آینده رشد بالایی را تجربه کند و میزان اقامت در اتاق هتلها تا آخر سال به ۳۵میلیون و پانصد هزار مورد برسد.
امروزه صنعت مهماننوازی یکی از صنایع مهم در سراسر جهان به شمار میآید. دوبی از این نظر در دنیا رتبه چهارم را دارد. یک پنجم از تولید ناخالص داخلی دوبی مدیون صنعت گردشگری آن است.
نیکلا مکلین، مدیر عامل شرکت بزرگ سرمایهگذاری موسوم به CBRE در خاورمیانه است. او درباره ساخت هتلهای ارزان قیمت در دوبی میگوید: « «در دوبی حدود ۱۲۵ هزار اتاق هتل داریم و حدود ۳۳ هزار اتاق دیگر در حال ساخت است. بازرگانان خیلی به دوبی رفتوآمد میکنند. تقاضای زیادی برای گسترش این بخش از خدمات وجود داشت به همین دلیل هم این هتلها را ساختیم.
داشتن تجربه منحصر اقامت در هتلهای ارزان، برگ برنده صاحبان این هتلهاست
در دوبی ۲۶۰ هتل یک ستاره تا سه ستاره و ۲۵۹ هتل چهارستاره و پنجستاره وجود دارد.
آن اسکات، مدیر کل هتل تازه افتتاحشدهٔ موسوم W در نخل دوبی است و میگوید که برای هر مسافر و هر بودجهای هتلی پیدا میشود اما هتل باید چیزی بیش از قیمت مناسب به هر مسافر ارائه کند.
او میگوید: «وقتی محصول تازهای دارید مثلاً هتل جدیدی را در دوبی افتتاح میکنید باید از خودتان بپرسید که استراتژی من چیست؟ درگیر چه جور بازی شدهام؟ اگر فقط به هزینه و ارائهٔ کالا توجه کنیم تنها درگیر رقابت قیمت میشویم. به نظرم اگر نمیخواهیم هتل خودمان را فقط به صورت کالا ببینیم باید کاری کنیم که از هتلهای دیگر متمایز باشیم. باید کاری کنیم مهمانها اینجا تجربه منحصربه فردی داشته باشد و تصمیمگیری نهاییش بر اساس این تجربه باشد و نه بر اساس قیمت.»
دوبی، شهری که مدام خود را از نو میسازد
انتظار میرود پس از نمایشگاه موسو به اکسپو ۲۰۲۰ تعداد کسانی که به دوبی خواهند آمد تا سال ۲۰۲۵ به ۲۵میلیون نفر برسد. صنعت هتلداری دوبی میخواهد تواناییهای خود را به تمام جهان نشان دهد.
آن اسکات میگوید: « از نظر موقعیت ارتباطی اینجا فوقالعاده خوب است. دوبی محل تلاقی خطوط هوایی زیادی است. امنیت و تراز عالی خدمات اینجا معروف است. خلق فرصتهای مختلف برای تجربههای متفاوت هم ادامه دارد. هر کس که در جاده شیخ زاید طی ده سال گذشته رانندگی کرده باشد با چیزهایی تازه در دو سوی جاده مواجه شده است. با شهر خارقالعادهای سروکار دارید که مرتباً خود را از نو میسازد.»
نیکلا مکلین درباره قیمت مناسب هتلهای تازه تاسیس میگوید: «واضح است که برای مسافرانی که اینجا میآیند گزینه فراوان است و البته قیمت هم خیلی مهم است. باید در ترازی کار کنیم که از نظر قیمت بتوانیم با دیگران رقابت کنیم چون مکانهای فراوان در سرتاسر جهان برای مسافرت هست. بنابراین مهم است که بتوانیم مؤلفههای مختلف اقتصادی و تجربههای شخصی مسافر را با هم ادغام کنیم و سازش دهیم.»
شهر دوبی هر روز بیشتر تلاش میکند که برای مسافرانی که قدرت تشخیص و تمیز دارند چیزی برای عرضه داشته باشد ضمن اینکه میخواهد برای همه جاذبه بیشتر و قابلیت دسترسی و قیمتهای مناسب داشته باشد.
منبع:یورو نیوز
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.