زمانبندی مناسب در سفر

همه‌ی ما برای سفرهای خود سعی داریم زمان‌بندی درستی را تعیین کنیم. زمان و برنامه‌‌ سفر عامل بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در کیفیت آن است؛ به‌طوری‌که تفاوت یک سفر خوب با یک سفر شگفت‌انگیز می‌تواند تنها در زمان‌بندی خلاصه شود. در صفحه راهنما به جنبه‌های گوناگون مسافرت پرداخته‌ایم‌ اما در اینجا به طور خلاصه به مواردی می‌پردازیم که برای زمان‌بندی هرچه بهتر سفر به ما کمک می‌کنند.

چه چیزهایی از سفر می‌خواهیم؟

هر یک از ما قبل از هر سفر خواسته‌‌ها و انتظارات شخصی خود را داریم. برای مثال، فرض کنید یک بلیت برای اردبیل داریم. اگر قرار باشد برای گردشگری زمستانی و استفاده از پیست‌اسکی آلوارس و مواردی شبیه این سفر کنیم حتما باید زمستان یا پاییز آنجا برویم اما اگر نیت‌مان طبیعت‌گردی، استفاده از طبیعت گردنه حیران و جنگل فندوقلو باشد، بهار و اردیبهشت برای سفر مناسبت‌تر است. قبل از خرید بلیت، لیست علاقه‌مندی‌های خود را از کارهای حین سفرتان، تهیه کنید.

در نظر‌ گرفتن فصل غیر‌گردشگری

منظور از فصل غیر‌گردشگری زمان مشخصی است که میزان گردشگر در آن شهر یا کشور کاهش می‌یابد. برخی اوقات بهترین تجربه‌ها و خاطرات از سفرهایی که رفته‌ایم می‌تواند در این زمان ‌باشد. مسافرت در این زمان‌ها می‌تواند به جیب شما هم کمک کند و هزینه کمتری را صرف کنید.

مثلا سفر به شیراز اگرچه در بهار و خصوصا اردیبهشت توصیه می‌شود اما در زمستان هم زیبایی‌های خاص خود را دارد؛ چراکه شلوغی کمتری نسبت به زمان‌های دیگر دارد و صف‌های بسیار خلوت‌تری برای حافظیه و مزار سعدی و در آثار و ابنیه تاریخی دیگر وجود دارد‌ یا مثلا شهرهای مذهبی در مناسبت‌های مذهبی از گردشگرهای به‌مراتب بیشتری پذیرایی می‌کنند. اگر می‌خواهید صرفا برای دیدن شهر مشهد بروید، خارج از این ایام مذهبی می‌تواند زمان بهتری باشد.

در نظر ‌داشته ‌باشید که مسافرت در این مقاطع نکات مثبت و منفی خود را دارد. بهتر است قبل از هر کاری، با مقایسه عوامل مختلف (مثلا آب ‌و هوا، هزینه) تصمیم خود را نهایی کنید.

هم‌زمان کردن سفر با رویدادهای خاص

سفر کردن در مناسبتی خاص و شخصی می‌تواند بسیار لذت‌بخش‌تر باشد. تصور کنید جشن گرفتن تولدتان یا سالگرد ازدواجتان در هتل محل اقامتتان تا چه اندازه می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، به همین دلیل مسافرت کردن در روزهای تعطیل سال نو با خیال آسوده‌تری همراه است. عید نوروز در باغ‌های شیراز با بوی نارنج یا برپایی کریسمسی شاد زیر آتش‌بازی‌های لندن؛ فکرش هم لذت‌بخش است. پس به یاد داشته باشید، همواره سفرها با زمان‌بندی و برنامه‌ریزی درست به بهترین خاطرات و تجربه‌ها تبدیل می‌شوند.

منبع خبر:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *