کارکنان هتل‌ها، آراسته و ساده

کارکنان هتل‌ها، آراسته و ساده

ظاهر کارکنان هتل از اهمیت بالایی برخوردار است خصوصا پرسنلی که مستقیما با مهمانان در ارتباط هستند. هر‌یک از کارکنان به تنهایی به عنوان نماینده‌ای از هتل معرف شأن آن محسوب می‌شوند‌ به همین دلیل باید در ظاهر خود دقت کافی داشته باشند. شاید از نظر بسیاری ظاهر کارکنان اهمیت چندانی نداشته باشد چرا‌که معمولا یونیفورم‌های از پیش تعیین‌شده بر تن دارند و نمی‌توانند در مورد آن نظری داشته باشند. اما این یک اشتباه است که ظاهر افراد را تنها در لباسی که بر تن می‌کنند خلاصه کنیم. فاکتورهای مهم دیگر وجود دارند که افراد به‌صورت شخصی در ظاهرشان تعیین می‌کنند و کوچک‌ترین اشتباهی ممکن است ظاهری ناخوشایند و البته غیر‌استاندارد را ایجاد کند. در ایران به این استانداردها توجه زیادی نمی‌شود و گمان می‌رود هرقدر کارکنان پرزرق و برق‌تر و تجملی‌تر باشند به اصطلاح کلاس هتل بالاتر می‌رود که این یک اشتباه بزرگ است که سبب تمسخر گردشگران خارجی می‌شود.

آرایش مو و صورت

اصل شماره یک در استاندارد هتلی برای ظاهر کارکنان آراستگی و سادگی است. این سادگی از اهمیت بالایی برخوردار است و به سبب رعایت آن نباید از مدهای هر روزه پیروی کرد. آرایش موی عجیب و غریب و استفاده از موادی چون ژل یا روغن برای کارکنان ممنوع است. برای آقایان استفاده از رنگ‌مو مطلقا ممنوع است و خانم‌ها
نیز نباید از رنگ‌های فانتزی و نامتعارف استفاده کنند. موی آقایان باید به‌صورت رسمی کوتاه شود و از ‌مدل‌‌هایی که روز‌به‌روز در میان مردم مد می‌شود به‌شدت پرهیز شود. استفاده از هر‌گونه حلقه بینی یا ابرو، یا هر نشان دیگری بر صورت ممنوع است. آرایش خانم‌ها باید بسیار کلاسیک و ساده باشد و از رنگ‌های جیغ، براق و اکلیل‌
دار مطلقا استفاده نشود.

زیورآلات

تنها زیورآلات پذیرفته‌شده برای کارکنان مراکز اقامتی در استانداردهای جهانی دو مورد بیشتر نیست؛ یکی ساعت مچی و دیگری حلقه ازدواج. استفاده از سایر زیورآلات چون انگشترهای متعدد، دستبند، النگو، گوشواره، پابند و یا هر وسیله مشابه دیگری به هیچ‌وجه مجاز نیست. کارکنانی که با زیورآلات مختلف و متعدد خود را می‌آرایند در
حضور میهمان بیش از حد جلب‌توجه می‌کنند و در واقع با نشان دادن آنها خود را برتر از میهمان قلمداد می‌کنند که این با اصل پذیرفته‌شده میهمان‌نوازی که بالاتر بودن میهمان تحت هر شرایطی است، مخالف است.

خوشبو کننده‌ها

یکی از موارد مهم برای کارکنان استفاده از عطر یا ادکلن است. درست است که نظافت و پاکیزگی از شروط اصلی برای هر پرسنلی است اما این به آن معنا نیست که پرسنل اجازه دارند از عطرها و ادکلن‌های مختلف با بوی تند و قابل تشخیص استفاده کنند. همان‌طور که مهمان نباید تحت هیچ شرایطی از بوی نامطبوع بدن کارمندان آزرده شود، نباید بوی عطر یا ادکلن آنها را نیز تشخیص بدهد. یعنی استفاده از هر نوع خوشبو‌کننده باید آن‌قدر کم باشد که توسط سایر افراد حس نشود و ردگذاری نکند.

منبع:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *