۵ جاذبه گردشگری گرجستان که باید رفت!

همان‌طور که شاید از قبل بدانید، گرجستان جاذبه‌­های دیدنی و مناظر متنوعی دارد.

به گزارش ایسنا،در این کشور کهن و زیبا می‌­توانید کوه­‌های سرفراز، دریاچه­‌های زیبا و شگفتی‌های طبیعی را پیدا کنید که برای این کشور کاملاً بی‌نظیر است. درحالی‌ که برخی از آن مناطق در بین بسیاری از مسافران و افراد محلی مشهور است، گرجستان هنوز بسیاری از مقصدهایی را که کمتر برای مسافران شناخته می‌شوند، پنهان نگاه داشته است؛ بنابراین، ما آن مناطق را گردآوری کردیم تا هنگام مسافرت با تور گرجستانآن­ها را از دست ندهید.

۱-بازار کوتایسی

بازار مرکزی کوتایسی مکانی است که می‌توانید تقریباً همه نوع مواد غذایی را که در گرجستان پرورش داده می‌شود خریداری کنید. این‌یک بازار است، نه یک فروشگاه؛ بنابراین همه‌چیز واقعاً ارزان است! این منطقه در بخش مرکزی کوتاویسی واقع‌شده است، بنابراین دسترسی به آن آسان است. انواع زیادی از غذاها و نوشیدنی‌ها در بازار مرکزی وجود دارد. در اینجا می‌توانید انواع سبزی‌ها، میوه، گوشت، پنیر، ترشیجات، چاشنی‌ها و ادویه­‌جات، چرچخلا و انواع غذاها و نوشیدنی‌های خانگی گرجی را خریداری کنید. در اینجا می‌توانید محصولات تازه‌ای از روستاهای اطراف، شیرینی‌ها و میوه‌­های گرجستانی را نیز پیدا کنید! جو حاکم بر بازار محلی کوتایسی گرجستان بسیار جذاب و دیدنی می‌­باشد.

blank

۲-پارک برجمی گرجستان

پارک آب‌معدنی بروجومی گرجستان که قدمت آن به سال ۱۸۵۰ بعد از میلاد می‌­رسد. این پارک دیدنی یک دره زیبا و باریک را اشغال می‌کند و شامل منبع آب‌معدنی اصلی شهر، چشمه اکاترینا است که درست جلوتر از ورودی است. بیشتر مناطق این پارک پر از تفریح و سرگرمی‌های نسبتاً خوب هستند. همچنین اگر در حدود ۳ کیلومتری بالادست پارک قدم بزنید، چندین استخر کوچک با تغذیه آّب باران بهاری (به قیمت ۵ ژل گرجستان) با دمای ثابت در حدود ۲۷ درجه سانتی‌گراد پیدا خواهید کرد. توصیه می­‌کنیم لباس شخصی و کفش­‌های کتانی خود را بیاورید، حوله تمیز در این محل وجود دارد.

blank

۳- غار نیو آتوس گرجستان

غار نیو آتوس یک غار زیبا و دیدنی در کوه Iverian در منطقه آبخازیا گرجستان است. جالب است بدانید که نیو آتوس یکی از بزرگ‌ترین غارهای جهان با حجم خالی در حدود یک‌میلیون مترمربع است! از سال ۱۹۷۵، این غار یک جاذبه مهم توریستی بوده و دارای راه‌آهن زیرزمینی مختص خود است. این غار از ۹ حفره اصلی تشکیل‌ شده است که با شرکت در تور گرجستان می­‌توانید از آن بازدید کنید. در تمام طول بازدید شما راهنمایی به زبان انگلیسی توضیحات لازم را درباره تاریخچه غار، جنس سنگ­‌ها و دیواره­‌ها و قدمت آن را به شما خواهد داد. مسیر­های پیاده‌روی این غار نیز بسیار زیبا و دیدنی می­‌باشند. با سفر به غار نیو آتوس سفری دل‌چسب اعماق زمین داشاه باشید!

blank

۴- باغ گیاه‌شناسی سوخومی

باغ گیاه‌شناسی سوخومی یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی منطقه قفقاز گرجستان است. این باغ دیدنی در سال ۱۸۴۰ به‌عنوان باغ گیاه‌شناسی سوخوم-کاله توسط رئیس خط استحکام‌بخشی دریای سیاه N. N. Rayevsky با هدف معرفی گیاهان جدید در منطقه (بخصوص چای و مرکبات) تأسیس شد. این باغ زیبا در جریان جنگ‌های روس و ترکیه توسط هجوم نیروهای ترکیه در سال‌های ۱۸۵۳ تا ۱۸۵۵ و ۱۸۸۸-۱۸۷۷ ویران شد. این باغ در سال ۱۸۸۹ به مقامات مدنی منتقل شد و مرمت مزارع آن در سال ۱۸۹۴ آغاز شد.

باغ گیاه‌شناسی سوخومی، یک باغ گیاه‌شناسی بسیار مرتب و نگهداری شده است. مسیرهای پیاده‌روی زیبا، استخرهای پر از آبزیان ناب و بسیاری از گیاهان و گل‌­ها و درختان زیبا در این باغ وجود دارند. این باغ یک مکان عالی برای آرامش و قدم زدن است و شما می‌توانید تا ۴۵ دقیقه مسیر پیاده­‌روی را پشت سر بگذارید. از بازدید از موزه و ساختمان‌های دولتی سوخته گرفته تا صرف غذایی خوشمزه و سنتی گرجستان در این باغ، همه و همه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این باغ گیاه‌شناسی زیبا و بکر یا به یکی از بهترین گزینه‌ها در تور ارزان گرجستان تبدیل کنند.

۵- قلعه پترا

قلعه پترا (به گرجی: پتراش سیره) در دهکده تقی‌سدزیری در بخش کوبولتی آژارا واقع‌شده است. این قلعه زیبا و کهن که در قرن ششم هجری قمری ساخته شد، نقش استراتژیک مهمی را در چهارراه مسیر ارتباط گرجستان با ایران و ارمنستان بازی کرد. این قلعه یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی در کل سواحل شرقی دریای سیاه محسوب می­‌شود. قلعه پترا در یک منطقه سنگی زیبا واقع در کنار ساحل دریای سیاه واقع‌شده است. نام آن از واژه یونانی پترا گرفته شده است – به معنی سنگ! توصیه می‌­کنیم بازدید از این قلعه دیدنی و کهن را در تور لحظه آخری گرجستان از دست ندهید!

منبع خبر:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *