لحظاتی هیجان انگیز در تنگ بوچیر

شنیدن نام هرمزگان در ذهن مردم یادآور آب وهوای گرم و مرطوب می باشد . حال به جرات می‌توان گفت منطقه‌ای در این استان وجود دارد که دارای میانگین دمای حداکثر تا بیست درجه سانتیگراد در تمامی فصول بوده است .روستای زیبای بوچیر در شرق شهرستان پارسیان هرمزگان با قدمتی تاریخی همچون نگینی در این منطقه می‌درخشد و مکانی برای اقامت مسافران در ایام گرم سال می‌باشد. دلیل جذابیت این روستا وجود تنگی به نام تنگ بوچیر،چشمه و آبشار زیبای آن است. تنگ بوچیر به صورت شکافی در دل کوه قراردارد که برای ورود به آن باید به آب زد و منبع تامین کننده آب این دره، چشمه‌ای در انتهای تنگ است.

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی تنگ بوچیر N2708E5334 است وعمق آب این تنگ در بعضی از نقاط به قدری زیاد می‌باشد که برای عبور از آن باید به فنون شنا آشنا بود و همچنین برای صعود وفرود نیازمند لوازم کوهنوردی می‌باشد. در انتهای تنگ، آبگیرچشمه قرار داشته که گاهی عمق آن به بیش ازسی متر می‌رسد وطول آن حدود یک کیلومتراست. نکته قابل توجه این است که آب ورودی گرم و آب داخل تنگ سرد می‌باشد. در داخل تنگ نمایی رویایی از خلقت خداوند را می‌بینیم.آن‌چه موجب جذابیت این چشمه نزد گردشگران و افراد ماجراجو شده است عبورکردن از مسیرهای عمیق و پرآب بدون داشتن محلی برای استراحت و گاهی نیازمند داشتن جلیقه نجات یا قایق‌های بادی است.

پیشینه تاریخی

پیشینه روستای بوچیر به پیش از اسلام می‌رسد که درآن زمان مردمان این منطقه زرتشت بوده‌اند واین مکان دردوران گذشته مقر فرمانروایان قبیله الحمادی بوده است.

شاخه‌ای ازاین قبیله درسال ۹۹۰ه.ق از نجد به منطقه‌ی العدید در جنوب شرقی قطر منتقل شده ودر آن‌جا مستقر شدند وپس از سپری کردن بیست سال اقامت در منطقه مذکور  در سال ۱۰۱۰ه.ق به منطقه شیب‌کوه منتقل شدند که از آن‌جا به این روستا نقل مکان کردند و با بنا نمودن قلعه بزرگی آن‌جا را مقر خود قرار دادند که آثار این دژ بزرگ هنوز پابرجاست.

آب وهوای دلنشین این منطقه منجر گردیده هر ساله در فصول گرم تابستان از استان‌های هرمزگان و دیگر استان‌های کشور هموطنان وگردشگران عزیزمان به دور از هیاهوی روزمره، سیاست و زندگی ماشینی به دل طبیعت زده و از آرامش و سکوت آن‌جا همراه با لحظاتی هیجان‌انگیز بهره ببرند.

منبع خبر:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *