یرند-گردشگری

هویت بصری برند ملی گردشگری

اعلامیه فراخوان عمومی طراحی «هویت بصری برند ملی گردشگری» از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منتشر شد.

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در این فراخوان، «سیمرغ» به‌عنوان عنصر بصری اختصاصی برند انتخاب شده است.

متن این فراخوان به شرح زیر است:

«وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای اجرای پروژه طراحی و توسعه برند ملی گردشگری در نظر دارد با مشارکت حداکثری صاحبنظران این امر مهم را به بهترین نحو به سرانجام برساند. لذا باتوجه به پایان مرحله شناخت و طراحی راهبردهای برند ملی گردشگری، از تمام متخصصان و هنرمندان دعوت می‌شود در فراخوان طراحی «هویت بصری برند ملی گردشگری» شرکت کنند. در این زمینه انتظار می‌رود، طرح‌های ارائه شده در برگیرنده مشخصات ذیل باشد.»

ویژگی‌های طرح ارسالی

موضوع: طراحی نماد (لوگوی) برند ملی گردشگری ایران

جوهره برند: اصالت

ایده محوری: معرفی ایران باشکوه با تکیه بر وحدت بخشی به کثرت و تنوع جاذبه‌های گردشگری ایران

عنصر بصری اختصاصی برند: سیمرغ

کهن الگوهای مطلوب در مورد برند:

کهن الگوهای اصلی: حکیم (خردمند)، حامی (پرستار)، کیمیاگر

کهن الگوهای فرعی: معصوم، خلاق، عاشق

صفات برجسته شخصیت برند: اصالت، هوشمندی، صمیمیت، مهربانی و مهماننوازی، روشناندیشی، آزادمنشی

طیف رنگی پیشنهادی: فیروزه‌ای، خاکی، طلایی (ایده از خاک به افلاک)

شرایط و مقررات/ توضیحات و تذکرات ضروری

شرکت برای عموم آزاد است.

هر طراح می‌تواند حداکثر با ارائه ۳ اثر در این رویداد هنری شرکت کند.

خلق آثار ارسالی می‌تواند به صورت فردی یا گروهی انجام پذیرد. در صورت انجام کار گروهی، نام تمام افراد باید ذکر شود. در صورت برگزیده شدن این گونه آثار، جایزه به صورت مشترک به صاحبان اثر تعلق دارد.

لازم است طرح مورد نظر به ‌صورت آیکونیک  یا تصویری (شمایلی) باشد. نوشتار نماد می‌تواند به صورت‌های زیر طراحی شود: کالیگرافیک یا خوشنویسانه/تایپوگرافیک یا حروفچینانه (منطق حروفچینی)/ هند رایتینگ یا دست‌نویسانه.

آثار ارسالی باید به صورت لوح فشرده در قالب فایل دیجیتالی با فُرمت “جی پگ” (jpeg) و در قطع بزرگترین ضلع ۳۵ سانتی‌متر و با کیفیت ۳۰۰ “دی.پی.آی” باشد.

ضروری است به ­همراه لوح فشرده، مشخصات هنرمند (شامل: نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل تولد، تحصیلات، آدرس پستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، خلاصه­ سوابق علمی، هنری، پژوهشی  و یک قطعه عکس پرسنلی) و توضیحات تکمیلی ارسال شود.

مسئولیت اصالت آثار و رعایت قوانین کپی­رایت به عهده ارسالکنندگان است. در صورت نقض آن، ارسال‌کنندگان آثار، مسئول بوده و هیچ­گونه مسئولیتی متوجه دبیرخانۀ فراخوان نیست.

این وزارت تمام حقوق چاپ، تکثیر و همچنین نشر الکترونیک و ارائه نمایشگاهی و هرگونه بهره‌برداری از طرح برگزیده را برای خود محفوظ دانسته و دبیرخانه مجاز خواهد بود از تصاویر آثار ارسالی در تبلیغات فرهنگی خود و پروژه برند ملی گردشگری ایران استفاده کند.

به بهترین طرح انتخابی توسط هیأت داوران جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

مهلت ارسال آثار

مهلت ارسال آثار تا ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ خواهد بود.

نشانی ارسال آثار و شماره تماس دبیرخانه :

نشانی: تهران ، خیابان آزادی، نبش رودکی، ساختمان حج و زیارت، معاونت گردشگری، طبقۀ اول، دفتر مطالعات آموزش گردشگری. تلفن: ۶۶۵۸۲۲۴۴»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *