آشنایی با محبوب ترین سوغاتی های لندن

هر زمان که فکر سفر به سر آدم می زند، تنها به مقصد فکر می کنیم و این اشتباهی بزرگ است! سفر، ابعاد مختلفی دارد و در هر سفر تجربه ها کاملا متفاوت و لذت ها متفاوت است. لندن یکی از شهرهایی است که تجربه ای متفاوت را برای انسان رقم می زند؛ از خیابان های قدیمی و هوای مه گرفته اش گرفته تا ساختمان های چند صد ساله اش که معماری بی نظیری دارد و جایگاه اتفاق های تاریخی لندن بوده اند. یک شهر هر چه قدر زیباتر باشد، شوق خرید را در انسان بیش تر زنده می کند. شهر شیک و خوش رنگ و لعابی مانند لندن، سوغاتی های بی نظیری دارد که هر موقع به آن ها فکر کنید، لبخندی بر لب تان نقش می بندد که متأثر از روزهای خوش سفری است که در لندن گذراندید. اما بهتر است اول نگاهی به مغازه های لندن بیاندازیم تا بیش تر با سوغاتی های لندن زیبا آشنا شویم.

لندن، شهری مه گرفته و رنگارنگ و پر از رفت و آمد! یکی از چند مقصد اول گردشگری جهان که در سال های اخیر مثل همیشه رکورد سال قبل خود را در زمینه گردشگری شکسته است. برای بسیاری از کسانی که پا به این شهر می گذارند، مهم است که خوش پوش باشند و مدهای روز را رعایت کنند و بهانه شان برای رعایت این قانون نانوشته این است که لندن، شهر مد است و ما هم باید مطابق با آن پیش برویم. یعنی اگر بخواهیم دقیق تر به این رویکرد نگاه کنیم، می بینیم که این خاصیت گذرگاه های پر ناز و افاده میدان اسلون به سمت خیابان شلوغ آکسفورد است. درست در مسیر اصلی و خیابان های بزرگ لندن، فروشگاه هایی را می بینید که نبض تپنده شهر به حساب می آیند. پا به پا و سر به سمت چپ و راست می چرخانیم و رنگ به رنگ چشمان مان پر می شود. انگار خیابان های لندن انتها ندارد و قدم زدن را پایانی نیست. برای رهایی از سرما هم کافی است تا یک لیوان قهوه گرم از کافه های سرپایی یا همان تِیک اِ وِی که در میان فروشگاه های بزرگ خزیده اند بخرید و جرعه جرعه گلوی تان را گرم نگه دارید. سوغاتی، فصل جدا ناشدنی سفر است و یک نیاز مبرم برای مرور خاطرات محسوب می شود. اگر از لندن دست خالی به خانه برگردید و نه برای خود و نه برای دیگران، چیزی به عنوان سوغاتی نخرید، قطعا پشیمان خواهید شد.

ساعت بند گره ای (Liberty Print Knot Watch)

بهترین راه برای انداختن ساعت به دست این است که خود اندازه بند آن را تنظیم کنی و با آن راحت باشی! ساعت های بند گره ای لندنی، این امکان را به مخاطبان خود می دهند. ساعت های رنگارنگ که تنوع رنگ شان در میان کسانی که آن را خریدند زبان زد است. بند این ساعت های اصیل انگلیسی از پارچه های زیبایی ساخته شده است که باید انتهای آن ها را به دور مچ گره زد. عقربه های طلایی این ساعت ها حتی در شب هم دیده می شوند و به دست زینت خاصی می دهند. برای خانم هایی که علاقه به یکسان کردن یا به اصطلاح، ست کردن رنگ لباس های شان با هم دارند، ساعت بند گره ای یکی از بهترین گزینه ها به حساب می آیند. فروشگاهی به نام لیبرتی استور (Liberty Store) در خیابان گریِت مارلبرو استریت (Great Marlborough Street)، تخصص در ساخت و فروش ساعت های بند گره ای دارد.

آشنایی با محبوب ترین سوغاتی های لندن

 

سوغاتی شرلوک هولمز

مگر می شود به لندن سفر کرد و سری به کلاب مشهورترین کارگاه خصوصی دنیا نزد! یکی از مشهورترین جاذبه های لندن، کلاب و کافه شرلوک هولمز است. از درب کافه که وارد می شوید می توانید بوی توتون پیپ شرلوک را حس کنید. مقدار غذاهای این کلاب، کم و خوشمزه است؛ طوری غذا سر میز می آید که انگار بعد از ته بندی اساسی، می خواهید با شرلوک همراه شوید و مسبب جنایت های لندن مه گرفته را پیدا کنید. طعم نوشیدنی های کافه شرلوک و دیدن تمام کسانی که عاشق شرلوک هستند و آن جا جمع شده اند، حتما برای هر کسی جذاب است. همه کسانی که در این کلاب نشسته اند، کلاهی شبیه شرلوک هولمز سرشان گذاشته اند و حتی به یادش، چند پکی به پیپ شان هم می زنند. در پایان که می خواهید از کافه بیرون بیایید می توانید تصویر شرلوک را که بر روی یک سنجاق سینه، با کیفیتی بسیار بالایی چاپ شده را بخرید و خود را عضو کلوپ شرلوک کنید. علامت شرلوک از سوغاتی های معروف لندن به حساب می آید. این کلاب در خیابان مری لِبِن (Marylebone) در لندن قرار گرفته است.

آشنایی با محبوب ترین سوغاتی های لندن

 

دکمه هایی با طرح پل لندن

این دکمه های زیبا و ماندگار در محله دتفورد که در منطقه لویشام لندن قرار دارد، ساخته می شود. دکمه هایی صدفی رنگ و با طرح مشکی از برج لندن، از تراوشات طرح های سنتی و فریبنده انگلیسی است که بر روی هر لباسی، زیبایی خاصی از خود نشان می دهد. این سر دکمه ها از محبوب ترین سوغاتی های لند به حساب می آیند. امواج ریز و درشتی که بر روی این دکمه ها یا همان سر دکمه ها، از رودخانه ثمز، کشیده شده است از خاص ترین جلوه گری های این سوغاتی لندنی است. می توانید این دکمه ها را بعد از خرید از دِ بریتیش میوزییِم (The British Museum) در خیابان گریِت راسل (Great Russel)، در جعبه جواهرات مخملی کوچکی که فروشگاه به شما می دهد بگذارید.

blank

 

قوطی یاد بود لندن

یکی از باسلیقه ترین وسایل تزئینی که می توان در میان اشیا، یادگاری ها و سوغاتی های دنیا پیدا کرد، قوطی یادبود لندن است. این قوطی یاد بود، در واقع، یکی از نمادهایی است که همزمان با ازدواج پرنس ویلیام طراحی و ساخته شده است و از آن به بعد به عنوان یکی از سوغاتی های لندن، با تولید انبوه در دسترس عموم قرار گرفت. البته باید این نکته را خاطر نشان کرد که طرح اصلی این قوطی از چین وارد فرهنگ انگلستان شده است! اندازه این قوطی یک و نیم اینچ است و ارتفاع آن یک اینچ. یادگاری زیبا و پر طرح و در عین حال کوچک که می توان آن را در هر جایی از خانه قرار داد. سر پوش این قوطی سلطنتی با براده های نقره و طلا تزئین شده است. طرح قوطی یاد بود لندن متعلق به ۲۵۰ سال پیش است و در طول تمام این سال ها دست نخورده باقی مانده است. این سوغاتی زیبا را می توانید در دِ رویال نیوز شاپ (The Royal Mews Shop) در خیابان باکینگهام پَلِس (Buckingham Palace) پیدا کنید.

blank

اتومبیل های مینیاتوری مینی کوپر

تمام پسرها از ۸ سال تا ۸۰ سال، عاشق این اتومبیل کوچک و پر از جزئیات هستند. اتومبیل های مینیاتوری مینی کوپر از سوغاتی های پرطرفدار لندن به شمار می روند که در دو رنگ مشکی و قرمز به فروش می رسند. این اتومبیل ۴ اینچی با لاستیک های رینگ دار و فرمان لاستیکی اش، فقط یک مرد کوچک برای راندن نیاز دارد. جالب است که اولین بار این اتومبیل مینیاتوری در آلمان تولید شده اما با علاقه ای که در انگلستان به آن نشان داده شد، از سال ۲۰۰۰، به عنوان یکی از سمبل های شهر لندن به ثبت رسید و تمام گردشگران، آن را به عنوان سوغاتی خریداری می کنند. اگر به دنبال این سوغاتی کوچک و زیبا هستید، بد نیست سری به فَنسی دَت گیفت شاپ (Fancy That Gift Shop) را در خیابان هی مارکت ۳۴) (Haymarket بزنید.

blank

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *