فرودگاه

آشنایی با ۱۰ فرودگاه برتر جهان

به تازگی فهرستی از نتایج بررسی ها و نظرسنجی های اخیر منتشر شده است که ۱۰ فرودگاه برتر جهان را در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی می کند.

به گزارش ایسنا، نتایج بررسی های اخیر و نظرسنجی های صورت گرفته از مسافران و گردشگران خارجی در کشورهای مختلف جهان، به تازگی فهرست جدیدی از رده بندی بهترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی را منتشر کرده است که نشان می دهد فرودگاههای ژاپن نسبت به سایر کشورها از تعدد بیشتری در این رده بندی برخوردار شده اند و نشان می دهد که موفق شده اند از لحاظ بسیاری از موارد نظر و رضایت مسافران و گردشگران داخلی و خارجی را به سمت و سوی خود جلب کنند.

بر اساس گزارش وب سایت worldairportawards، فهرست زیر به ترتیب بهترین فرودگاههای بین المللی در جهان را معرفی کرده است:

۱. فرودگاه چانگی سنگاپور، سنگاپور (Singapore Changi)

فرودگاه بین المللی چانگی در سنگاپور مسافران و گردشگران را به ۲۰۰ مقصد مختلف در سراسر جهان جابجا می کند و میزبان بالغ بر ۵ هزار پرواز ورودی و خروجی در هفته و ۸۰ ایرلاین بین المللی است.

این فرودگاه بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته بهترین فرودگاه قاره آسیا و همچنین  بهترین فرودگاه جهان از لحاظ امکانات رفاهی و تفریحی شناخته و معرفی شده است که میزبان ۶۰ الی ۷۰ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۹ میلادی بوده است.

blank

۲. فروگاه هاندا توکیو، ژاپن (Tokyo Haneda)

این فرودگاه که همواره به ترمینال های فعال و بزرگ داخلی و بین المللی خود می بالد، نقش مهمی در توسعه گردشگری و صنعت توریسم ژاپن ایفا کرده است. از دیگر القاب و عناون هاندا در ژاپن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین فرودگاه با میزبانی از بیش از ۷۰ میلیون مسافر

تمیزترین فرودگاه جهان

بهترین فرودگاه با پروازهای داخلی جهان

بهترین فرودگاه جهان از لحاظ امکانات PRM در سال ۲۰۱۹

blank

۳. فرودگاه اینچئون سئول، کره جنوبی (Seoul Incheon)

اینچئون که بزرگترین فرودگاه بین المللی در کره جنوبی و یکی از شلوغ ترین فرودگاههای جهان به شمار می رود، سال ۲۰۱۸ عنوان بهترین فرودگاه جهان و جایزه World Airport Awards را به خود اختصاص داده بود.

blank

۴. فرودگاه حمد، دوحه، قطر (Doha Hamad)

فرودگاه بین المللی حمد در دوحه، پایتخت قطر مستقر شده است که از لحاظ مهندسی و طراحی ساخت، بهترین و لوکس ترین مجموعه ترمینال های جهان به شمار می رود.

این فرودگاه در نظرسنجی های اخیر القاب زیر را به خود اختصاص داده است:

بهترین فرودگاه در خاورمیانه

بهترین فرودگاه با میزبانی از ۳۰ الی ۴۰ میلیون نفر مسافر

بهترین کارکنان فرودگاهی در خاورمیانه در سال ۲۰۱۹

blank

۵. فرودگاه هنگ کنگ (Hong Kong)

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ با میزبانی از ۱۰۰ ایرلاین فعال در سراسر جهان و ۱۸۰ مقصد در کشورهای مختلف که شامل ۴۴ مقصد در چین می شود، یکی از برندگان ثابت جایزه World Airport Awards در سال های گذشته بود.

از عناوین این فرودگاه می توان به بهترین فرودگاه از لحاظ سرو غذا و بهترین فرودگاه جهان از لحاظ خدمات مهاجرتی در سال ۲۰۱۹ اشاره کرد.

blank

۶. فرودگاه سنترایر، ناگویا، ژاپن (Centrair Nagoya)

از عناوین این فرودگاه که تنها میزبان پروازهایی به مقاصد کشورهای آسیایی است، می توان به بهترین فرودگاه منطقه ای جهان، بهترین فرودگاه با ظرفیت ۱۰ الی ۲۰ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۹ اشاره کرد.

blank

۷. فرودگاه مونیخ، آلمان (Munich)

فرودگاه مونیخ دومین فرودگاه بزرگ، شلوغ و پرازدحام آلمان و همچنین هاب ثانویه ایرلاین آلمانی لوفتهانزا محسوب می شود که ۱۵۰ فروشگاه و بالغ بر ۵۰ غرفه خوراکی، کافه و رستوران متنوع را در خود جای داده و به عقیده بسیاری از مسافران، شباهت زیادی به مرکز یک شهر شلوغ دارد.

از عناوین این فرودگاه می توان به بهترین فرودگاه اروپا، بهترین فرودگاه در منطقه اروپای مرکزی و بهترین فرودگاه با ظرفیت ۴۰ الی ۵۰ مسافر در سال ۲۰۱۹ میلادی اشاره کرد.

blank

۸. فرودگاه هیترو، لندن، انگلستان (London Heathrow)

فرودگاه هیتروی لندن که بدون شک شلوغ ترین و پرازدحام ترین فرودگاه انگلستان و اروپا از لحاظ ترافیک و حجم مسافران به شمار می رود، برای سالهای سال عنوان فعال ترین فرودگاه بین المللی در جهان را نیز به خود اختصاص داده بود که به تازگی جای خود را به فرودگاه دوبی داده است.

از القاب این فرودگاه می توان به بهترین فرودگاه از لحاظ فروشگاههای متنوع و متعدد  و بهترین فرودگاه در اروپای غربی اشاره کرد.

blank

۹. فرودگاه ناریتا، توکیو، ژاپن (Tokyo Narita)

فرودگاه بین المللی نوریتا در توکیو، پایتخت ژاپن هاب و پایگاه اصلی شرکت های هواپیمایی ژاپن ایرلاین و آل نیپون ایرویز به شمار می رود.

blank

۱۰. فرودگاه زوریخ، سوئیس (Zurich)

فرودگاه بین المللی زوریخ به عنوان بزرگترین فرودگاه سوئیس است که پایگاه اصلی شرکت هواپیمایی سوئیس اینترنشنال نیز محسوب می شود. این فرودگاه عنوان بهترین امنیت فرودگاهی در سال ۲۰۱۹ را نیز به خود اختصاص داده است.

blank

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *