سازمان هواپیمایی کشوری

آژانس های مسافرتی گرفتار بدقولی رجاء و سازمان هواپیمایی کشوری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری و رجاء تنها ۶۰ درصد مبلغ بلیط های فروخته شده را پس دادند و الباقی را مشروط به دریافت تسهیلات کردند.

علیرضا ایزدی در گفت و گو با ایسنا، با گلایه از برخی سیاست های دوگانه در فضای فعلی کشور بیان کرد: مجموعه دفاتر خدمات مسافرتی با شیوع کرونا تعطیل شدند و تنها حدود یک هفته است که دوباره به کار برگشته اند.

وی با بیان اینکه قبل از نوروز دستگاه هایی مانند سازمان هواپیمایی کشوری و راه آهن جمهوری اسلامی درخصوص بازپرداخت هزینه های بلیط های فروخته شده بد قولی کردند، توضیح داد: زمانی که فردی برای تهیه بلیط مراجعه می کند مسئول آژانس باید برای رزرو بلیط رقم را در لحظه وارد کند، حتی اگر مسافر در همان لحظه بهای بلیط را به حساب آژانس واریز نکند، بر این اساس آژانس های مسافرتی قبل از شیوع کرونا برای رزرو همه بلیط ها مبلغ مربوطه را واریز کرده اند ولی قبل از فرا رسیدن نوروز با کنسل شدن مسافرت ها مسئولان امر در فضای رسانه ای اعلام کردند که مردم برای پس گرفتن مبلغ بلیط خود به آژانس ها مراجعه کنند.

ایزدی با اشاره به اینکه مردم بر این اساس برای دریافت بهای بلیط به دفاتر خدمات مسافرتی مراجعه کردند و از این لحاظ هیچ گلایه ای از مردم نیست، افزود: مجموعه آژانس داران مجبور شدند با وجود اینکه استرداد مبالغ از جانب سازمان هواپیمایی و راه آهن انجام نشده بود به جهت تکریم ارباب رجوع مبالغ بلیط را از سرمایه شخصی خود به مردم پس بدهند.

وی تاکید کرد: امروز که از نیمه اردیبهشت ماه ۹۹ هم عبور کرده ایم سازمان هواپیمایی و راه آهن شاید حدود ۶۰ درصد مبالغ را پس داده اند و استرداد ۴۰ درصد باقیمانده را منوط به دریافت تسهیلات کرده اند در حالی که این شرایط انصاف نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با بیان اینکه در شرایط کنونی صنعت گردشگری به شدت با بحران مواجه شده است، گفت: با شیوع کرونا و تعطیلی های انجام شده اگر سایر صنایع متضرر شدند، رشدشان منفی نبود در حالی که صنعت گردشگری با رشد منفی مواجه شده است.

وی تاکید کرد: ضرورت بازگشایی و فعالیت یک هتل یا آژانس های مسافرتی حضور مدیر فنی است و در نبود این پست هیچ مجوزی صادر نمی شود، پس هتلدار یا مسئول دفاتر خدمات مسافرتی که مدیر فنی استخدام کرده باید علیرغم فعالیت در سه ماهه اخیر حقوق مدیرفنی که هیچ فعالیتی در این مدت نداشته است را هم پرداخت کند که با این روند تعطیلی ها قطعا این مبلغ از جیب پرداخت می شود.

ایزدی تصریح کرد: در این شرایط انتظار می رود که تعاملات بین مجموعه ها درست باشد. امروز جهان درگیر یک مشکل مشترک است و این شرایط تنها مختص ایران نیست و ما برای حل کردن مشکلات ناشی از این بیماری در کشور نیازمند وفاق و تعامل بین دستگاهی هستیم تا تناقض های این چنینی بروز نکند که مجموعه شکننده آژانس های مسافرتی بیشتر متضرر شوند. امیدواریم در موضوع بیمه سازمان تامین اجتماعی هم بیشتر همکاری داشته باشد تا از این شرایط که به معنای واقعی بحرانی است عبور کنیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:بازگرداندن ۹۵ درصد بهای بلیت هواپیما به مردم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *