آیین آب وخاک

آیین آب و خاک در جزیره هرمزبرگزار می‌شود

بخشدار هرمز گفت: آیین آب و خاک مقاومت با برگزاری رژه شناوری قایق‌های مردمی و صیادان مرزنشین همزمان با ۱۳آبان ماه روز ملّی مبارزه با استکبار آغاز می‌شود.

سید مجدالدین حسینی روز دوشنبه به ایرنا اظهار داشت: این آیین هنری و فرهنگی است که تلاش دارد با تلاش دشمنان (اسراییل و آمریکا) برای نفوذ فرهنگی و اثرگذاری آنان بر ذهن و اندیشه کودکان، نوجوانان و جوانان مقابله کند.

وی ادامه داد: این آیین تلاشی است در جهت عملی ساختن سخنان مقام معظم رهبری درخصوص بهره‌برداری از محتوای دوران دفاع مقدس و ظرفیت های آن؛

بخشدار هرمز اضافه کرد: اسراییل اکنون با توجه به شکست هایی که برای مقابله با مسلمانان خورده به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس آمده تا بتواند کشور صادر کننده روحیه مقاوت و ایستادگی را با بکارگیری ابزارهای نوین و شبکه‌های اجتماعی و سایر روش‌ها از درون به شکست بکشاند.

حسینی افزود: در این جنگ فرهنگی باید علاوه‌بر مقابله به مثل به دشمن حمله کرد و آیین «آب و خاک مقاومت» را باید در این راستا دید.

وی ضمن بیان اینکه این آیین تا دهه فجر ادامه می‌یابد اظهار داشت: این شناسایی جزیره هرمز به عنوان جزیره مقاومت را هم دنبال می‌کند و ۲ مستند آماده شده که یکی از آن‌ها ۲۵ آبان رونمایی و از شبکه های درون و برون مرزی پخش می‌شود و زمان رونمایی و پخش مستند دیگر نیز مشخص خواهد شد.

بخشدار هرمز بیان داشت: هر اندازه از برگزاری آیین «آب و خاک مقاومت» از سوی مردم و رسانه‌ها حمایت شود بیش از آن برای اجرای بهتر تلاش می‌کنیم.

سواحل رنگی، دره مجسمه ها، پرتگاه های صخره ای و سنگی بکر در کنار دریا، غارهای دریایی، قلعه پرتغالی ها، دره مجسمه ها، حیات وحش جانوری و دریایی مانند آهوان، لاک پشت ها و شقایق های دریایی، آبسنگ های مرجانی، گنبدهای رنگارنگ نمکی، پوشش گیاهی بومی و جنگل های مانگرو از جمله جاذبه های دینی و گردشگری جزیره هرمز است.

این جزیره با مساحت ۴۲ کیلومتر مربع و مختصات جغرافیایی ۲۷ درجه شمالی و۵۶ درجه شرقی در دهانه تنگه هرمز و در میان آب های خلیج فارس قرارگرفته است.

هرمز پیش از این زیر نظر شهرستان قشم بود که با تصویب هیات وزیران بخش هرمز درپنجم اسفند ماه ۹۷ و ابلاغ آن در تاریخ هشتم اسفند ماه پارسال توسط معاون اول رییس جمهوری به شهرستان بندرعباس پیوست.

منبع:ایرنا

مرتبط:

دیدنی های هرمز و قشم

الهه نمک از مکانهای دیدنی جزیره هرمز

جهانگرد هرمزگانی سفر به دور دنیا با شتر ازسر می‌گیرد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *