جهانگرد هرمزگانی سفر به دور دنیا با شتر ازسر می‌گیرد

جهانگرد هرمزگانی سفر به دور دنیا با شتر ازسر می‌گیرد

سفر جهانگرد هرمزگانی با شتر به دور دنیا که بر اثر شیوع بیماری کرونا مدتی متوقف شده بود دو باره از سر گرفته می‌شود.

محمد امیری رودان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیمایش دور دنیا با شتر از شهر سیریک هرمزگان در خردادماه ۹۸ آغاز شد ولی بیماری کرونا این برنامه دو سال و نیم را بهم زد.

وی افزود: درآن زمان از کشور آذربایجان عبور کرده و به گرجستان رسیدم و می‌توانستم شترها را بر کامیون سوار کرده و از این کشور عبور کنم اما با توجه به شرایط ترجیح دادم به کشور بازگشته و سفر را از مسیر ترکیه ادامه دهم.

جهانگرد هرمزگان اضافه کرد: درحال شترها در یک دامداری در جعفر آباد مغان استان اردبیل و زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی نگهداری می‌شوند که برای همین منظور یک کالسکه برای جابه جایی شترها ساخته شده که ۶ مهر در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان رونمایی و به اردبیل منتقل می شود.

وی ادامه داد: از۱۶ مهرنیز سفر از جعفر آباد مغان به سمت مرز بازرگان به کشورهای ترکیه، بلغارستان، بوسنی و هرزگوین، یونان، ایتالیا، اتریش، سویس، فرانسه، بلژیک و هلند با شتر عبور ادامه می دهم.

جهانگرد هرمزگانی بیان داشت: تفاهم نامه‌ای با فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) منعقد شده و یک تیم تحقیقاتی از این سفر پیشتیبانی علمی می‌کنند.

امیری رودان بیان داشت: این تیم بین المللی یک نفر از هندوستان و یک نفر از آلمان و سایر اعضا متخصصان کشورمان هستند و ادامه پیمایش از کشور ایتالیا با برنامه‌ریزی و نظر فائو انجام می‌شود.

وی در خصوص مدت انجام سفر به دور دنیا با شتر هم اظهار داشت: با توجه به قوانین کشورها و حساسیت‌های آن‌ها در خصوص عبور دام زنده نمی‌توان زمان خاصی برای این پیمایش اعلام کرد.

مرتبط:

چشمه سبز پوشان در هرمزگان

جزیره مارو هرمزگان، تجربه‌ سفری تکرار نشدنی در دل خلیج همیشه فارس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *