هتل‌ ها-هتل‌ها-اقامتگاه

از مخالفت تا انکار؛ هتل ها چرا باز مانده اند؟

پیش از آنکه تعطیلات نوروز آغاز شود، بحث هایی در مازندران و اصفهان داغ شده که هتل های شهر مسافرانی از استان های درگیر با کرونا از جمله تهران و قم را پذیرفته اند، هرچند مسئولان این استان ها نخست تکذیب کردند اما بعد اعلام کردند آن هتل ها را می بندند.

حالا در مازندران که هتل ها تعطیل شده اند، مدیرکل میراث فرهنگی، گله دارد که مسافران سراغ ویلاها و خانه های شخصی رفته اند. از آن طرف در همدان جنجال به پا شده که چند هتل، به مسافرانی از شهرهایی که وضعیت قرمز کرونا دارند، اتاق داده اند.

همزمان با این جریانات وزیر ارتباطات در یک پیام توئیتری اسامی استان ها پر مسافر را فاش کرد. همدان در صدر این فهرست بود، این بار هم مقامات استانی داده های وزیر ارتباطات را که مستند به میزان مصرف اینترنت بود، تکذیب کردند و بعد هم اعلام کردند فقط ۲۰ مسافر وارد شهر همدان شده اند، هرچند تصاویری که از گنجنامه و خیابان های اطراف آن منتشر شد، عددی بیش از ۲۰ نفر را نشان می داد.

پلیس راهور ناجا در همدان برای صاحبان این خودروهای غیربومی ضرب العجل تعیین کرد که سریعتر همدان را ترک کنند. بعد هم دادستان وارد ماجرا شد و گفت که هیچ یک از هتل های استان مسافر پذیرش نمی کنند و درصورت تخلف با آن ها برخورد می شود و بعد هم به همه هتل های همدان مهلت داد که مسافران شان را تخلیه و محل را تعطیل کنند.

اما رئیس جامعه هتلداران استان همدان گفته که چنین دستوری به آن ها نرسیده و به مخالفت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تعطیلی هتل ها اشاره کرده است. این وزارتخانه یکی از اعضای ستاد ملی مدیریت کرونا است که مسئولیت کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در فضاهای ورزشی و گردشگری هم به عهده دارد.

رئیس جامعه هتلداران استان همدان گفته که وزارت گردشگری و ستاد ملی مدیریت کرونا فقط درباره تعطیلی خانه مسافرها و مدارس و بومگردی ها و مهانسراها را دستورالعمل صادر کرده و ما هم تابع بخشنامه این ستاد هستیم.

توجیه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای مخالفت با تعطیلی هتل ها آن چنان که ولی تیموری، معاون گردشگری گفت، این است هتل ها در مقایسه با خانه های اجاره ای و سایر مراکز اقامتی محیط مطمئنتری برای مسافران هستند و بهتر می توان آن ها را کنترل کرد. با این حال، بیشتر استانداران به فراخور وضعیت، فراتر از این دستور عمل کرده و هتل ها را تعطیل کرده اند، اما تعطیلات نوروز و مسافرانی که هشدارها را جدی نگرفته اند، بعضی هتل ها را به این صرافت انداخت که به آن مسافران، اتاق کرایه دهند، هتل هایی که چندی پیش در نامه ای به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از کمبود مواد ضدعفونی کننده گفتند و درخواست کمک کردند اما تا کنون پاسخی نگرفته اند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

کرونا نفس هتل‌ها را برید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *