هتل

هتل‌هایی که از ستاره‌های آن‌ها کم خواهد شد!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: هتل‌هایی که استانداردها را رعایت نکنند از ستاره‌های آن‌ها کم خواهد شد.

سید امین قاسمی در نشست هم‌اندیشی با اعضای جامعه هتلداران با محوریت طرح مشکلات و موانع جامعه هتلداران، اظهار کرد: هتل‌ها و مراکز اقامتی که در طرح تطبیق استانداردسازی مشارکت نکرده‌اند تا زمانی‌که خود را با استانداردهای تعریف شده تطبیق ندهند مشمول دریافت درجه و ارتقاء نمی‌شوند و در بازرسی‌های آتی در صورت وجود ایراد و نقص از ستاره‌های آن‌ها کم خواهد شد.

وی تصریح کرد: تأسیس جامعه هتلداران استان یکی از اتفاق‌های خوب بود که در حوزه گردشگری افتاد و در نهایت موجب همدلی میان اعضای آن و تدوین برنامه‌های جامع و راهبردی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان خاطرنشان کرد: تشکیل جامعه هتلداران دارای جایگاه راهبری و راهنمایی کننده است و با برگزاری مستمر جلسات دوره‌ای هتل‌ها، شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های ملی و سراسری موجب تقویت روحیه همکاری و همفکری اعضا می‌شود و از طرف دیگر توسعه و رونق گردشگری را در به دنبال داشت.

قاسمی اضافه کرد: تشکل جامعه هتلداران لرستان بازوی توانمند گردشگری در بحث صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری مراکز اقامتی، آموزش نیروی کار، نظارت و بازرسی از هتل‌ها و اماکن اقامتی استان است و از این پس مکاتبات و ارتباطات اعضاء تشکل با این اداره‌کل تنها از طریق جامعه هتلداران صورت می‌پذیرد.

وی بیان کرد: در راستای دفاع از حقوق هتل‌ها و مراکز اقامتی مجاز، موضوع ساماندهی و نظارت بر خانه‌های مسافر که در سطح استان به‌صورت غیرمجاز فعال هستند، با همکاری نهادهای مرتبط در دست بررسی و اقدام است و با خانه‌های بدون مجوز و افراد متخلف برخورد قانونی شود.

گفتنی است، در پایان این نشست اعضای تشکل جامعه هتلداران استان برخی از مشکلات خود مانند موضوع آموزش پرسنل، تمدید مجوزها، تشکیل جلسات دوره‌ای و ثبت نهایی تشکل را با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در میان گذاشتند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *