تاکید مسئولان آستارا بر ظرفیت گردشگری آب‌بندان‌ها

استقبال گردشگران از جاذبه‌های آستارا بدون بیم از کرونا

 مناطق گردشگرپذیر بندر مرزی آستارا در تعطیلات عید فطر میزبان خیل عظیم گردشگران و مسافران از نقاط مختلف ایران است اما مسئولان محلی و برخی از مهمانان نیز، از رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی در برخی مکان ها و احتمال شیوع دوباره بیماری کرونا، اظهار نگرانی می‌کنند.

حضور مسافران در اماکن گردشگری آستارا از روز جمعه آغاز شده و در تعطیلات عید فطر به اوج خود رسیده است و پر شدن پارکینگ عمومی بازار ساحلی، پارک خودروها با پلاک های غیر بومی در حاشیه پارک ها، بوستان ها، ترافیک خیابان های اصلی و صف قایق سواری در ساحل، گواه استقبال گردشگران از جاذبه های این شهرستان، بعد از سه ماه تعطیلی اماکن اقامتی است.

جواد اصغری سرپرست خانواده ای که از استان آذربایجان غربی به آستارا آمده اند روز دوشنبه گفت: با رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش به آستارا سفر کرده ایم اما انتظار حضور زیاد گردشگران را در این ایام نداشتیم.

وی ادامه داد: برخی گردشگران، بدون فاصله گذاری اجتماعی به برپایی چادرهای مسافرتی و حضور در آلاچیق های ساحلی اقدام می کنند و این امر باعث شیوع مجدد کرونا خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم گفت: حضور گردشگران نسبت به تعطیلات عید فطر سال گذشته کم است و گردشگران از شنا در نقاط خطرآفرین نوار ساحلی خودداری و از طرح های سالمسازی سفیر امید و صدف استفاده کنند.

سامان ساسانیان بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش در گردشگاه ها ضروری است و مسافران در پخت غذا در فضای باز باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا هم گفت: ۱۴ هتل، سه هتل آپارتمان، ۶ مهمانپذیر، ۱۹ خانه مسافر و ۲۵ مجمتع پذیرایی بین راهی با رعایت اصول بهداشتی در تعطیلات عید فطر به مسافران خدمات ارائه می کنند.

پردل امیری نژاد اظهار کرد: به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا بخش گردشگری آستارا از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تعطیل شده بود و امیدواریم با ریشه کنی کرونا واحدهای اقامتی و گردشگری رونق پیدا کنند.

بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، باعث تعطیلی اجتماعات مردمی و اماکن اقامتی، هتل ها و محل های گردشگری شده بود.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و مرکز آن با جاذبه های تاریخی، طبیعی و تجاری جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

آستارا _چشم به راه مسافران

دریاچه متحرک آستارا _دریاچه ای که جابه جا میشود

پارک جنگلی بی‌بی یانلو شهرستان آستارا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *