سفر

سفر های مکرر و افزایش رضایت بیشتر از زندگی

نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد، افرادی که به‌طور مکرر سفر می‌کنند، نسبت به افرادی که اصلا سفر نمی‌کنند از زندگی خود راضی‌تر هستند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، چون چو (بامبو) چن (Chun-Chu (Bamboo) Chen)، استادیار دانشکده مدیریت تجارت مهمان‌نوازی دانشگاه ایالت واشنگتن آمریکا، نظرسنجی انجام داد تا بفهمد چرا بعضی از افراد بیشتر از دیگران مسافرت می‌کنند و آیا سفرها و تجارب گردشگری تاثیر طولانی‌مدت بر شادی و سلامتی دارند یا خیر. نتایج تجزیه‌وتحلیل وی نشان می‌دهد افرادی که بیشتر به اطلاعات مربوط به جهانگردی توجه می‌کنند و برنامه‌های سفر خود را با دوستانشان در میان می‌گذارند، بیشتر از کسانی که اغلب به فکر سفر بعدی خود نیستند، به‌طور منظم در تعطیلات به سفر می‌روند.

علاوه بر این، شرکت‌کنندگان در نظرسنجی که گزارش کرده بودند که به‌منظور سفر به‌طور منظم حداقل ۷۵ مایل از خانه دور می‌شوند، ۷درصد خوشحال‌تر از کسانی هستند که بسیار اندک به سفر می‌روند یا اصلا سفری ندارند.

پروفسور چن اظهار کرد: درحالی‌که مواردی مانند کار، زندگی خانوادگی و دوستان نقش بسیاری در گزارش‌های حاکی  از بهزیستی دارند، به نظر می‌رسد مجموع تجارب سفر، تاثیری کوچک و درعین‌حال محسوس بر رضایت گزارش‌شده از زندگی داشته باشد. درواقع این موضوع، اهمیت این واقعیت را نشان می‌دهد که می‌توانید از زندگی روزمره خارج شوید و چیزهای جدیدی را تجربه کنید.

مطالعات قبلی مزایای کاهش استرس، سلامتی و مزایای تجارب گردشگری را بررسی کرده است. تحقیقات چن با بررسی مزایای پایدار سفر در طول یک سال، مطالعات قبلی را یک‌قدم جلوتر برد. از شرکت‌کنندگان در این تحقیق در مورد اهمیت سفر در زندگی خود، مدت‌زمانی که برای بررسی و برنامه‌ریزی تعطیلات آینده صرف کرده‌اند و همچنین تعداد سفرهایی که در طول یک سال انجام داده‌اند، پرسیده شد. از آنان همچنین در مورد رضایت در زندگی سوال شد. از بین ۵۰۰ شرکت‌کننده در نظرسنجی، کمی بیش از نیمی از آنان گزارش کردند که بیش از چهار سفر تفریحی در سال داشتند. فقط ۷درصد از پاسخ‌دهندگان به هیچ سفری نرفته بودند.

ازآنجاکه محدودیت‌های سفر به دلیل کووید- ۱۹ در آینده کاهش می‌یابند، این تحقیق می‌تواند پیامدهای مهمی برای گردشگران و صنعت گردشگری داشته باشد. به گفته چن بر اساس نتایج این مطالعه، شرکت‌های مسافرتی، استراحتگاه‌ها و حتی شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی مانند ایجاد هشتگ در مورد مزایای علمی تعطیلات را راه‌اندازی کنند تا علاقه مردم را به بحث در مورد نظرات خود در مورد سفر جلب کنند.

چن بیان کرد: نتایج این تحقیق نشان می‌دهد، هرچه افراد بیشتر در مورد تعطیلات صحبت و برنامه‌ریزی کنند بیشتر احتمال دارد که در تعطیلات به مسافرت بروند.

نتایج این تحقیق در نشریه  Tourism Analysis منتشرشده است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

دورنمای گردشگری ۲۰۲۱

فناوری، راهبردی موثر در تقویت گردشگری بین‌المللی

لزوم توسعه گردشگری شهر ملی طلای سنتی ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *