دفاتر خدمات مسافرتی-گردشگری-

انتقاد از ممنوعیت تور عید فطر در برخی استان‌ها

همزمان با آغاز محدودیت تردد در کشور، رییس هیأت مدیره دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی تاکید کرد اجرای تور در تعطیلات عید فطر ممنوع نیست. او همچنین از ممنوعیت تور در برخی استان‌ها انتقاد کرد.

 ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد تردد بین همه استان‌ها با خودرو شخصی را از ساعت ۱۲ ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ممنوع کرده است. سخنگوی این ستاد نیز تاکید کرده که سفر از طریق هوایی و ریلی ممنوع نیست. با این حال در برخی استان‌ها، فرمانداران و مسؤولان گردشگری اجرای تور و سفرهای گروهی را نیز ممنوع کرده و اخطار داده‌اند در صورت اجرای تور، اعمال قانون و برخورد خواهد شد.

حرمت‌الله رفیعی ـ رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ که قبلا گفته بود بخشنامه و یا دستوری برای توقف و ممنوعیت اجرای تور در تعطیلات عید فطر ابلاغ نشده است، در گفت‌وگویی در کلاب‌هاوس با اشاره به برخورد برخی مسؤولان استانی با تورهای دارای مجوز، تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، هیچ ممنوعیتی برای اجرای تور در تعطیلات عید فطر وجود ندارد و  آژانس‌ها به فروش تور مجاز هستند.

او مسؤولان استانی را زیر سوال برد که براساس چه مصوبه، دستور یا بخشنامه‌ای با تورهای گردشگری برخورد کرده و آن‌ها را به مبدأ برمی‌گردانند و گفت: چنان‌چه براساس بخشنامه یا دستور غیرکارشناسی چنین برخوردی داشته باشند، با آن‌ها مقابله می‌کنیم. به نظر می‌رسد برخی مسؤولان گردشگری با توسل به استاندار، برخوردهای سلیقه‌ای دارند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

ممنوعیت و جریمه‌های سفر در تعطیلات عید فطر

انتقاد از بی برنامگی سفرها در تعطیلات عید فطر

اطلاعیه خدمات سفر در تعطیلات عید فطر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *