انتقاد از بی برنامگی سفرها در تعطیلات عید فطر

انتقاد از بی برنامگی سفرها در تعطیلات عید فطر

بعد از پایان یافتن تعطیلات، انتقاد از بی برنامگی سفرها در تعطیلات عید فطر توسط رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران صورت گرفت.

نیمه خرداد را دریابید

حرمت الله رفیعی با اشاره به نحوه سفرهای خانوادگی در تعطیلات عید فطر که بیشترین پراکندگی آن در مناطق شمالی ایران بود و با هشدار و اخطارهای بسیاری هم مواجه شد، اظهار کرد: یک ماه پیش، از آژانس ها خواستیم برای سفر در تعطیلات خردادماه برنامه ریزی کنند، اما آن موقع برخی دستگاهها مثل وزارت بهداشت مخالفت کردند و اجازه اجرای تور ندادند و گفتند که سفر نباید اتفاق افتد، همان موقع متولیان گردشگری باید بیشتر به فکر می بودند. وقتی یکباره دستور باز شدن قفل کرونا را می دهند، همه مشاغل باز می شوند و شرایط عادی حاکم می شود، آیا می توان برای گردشگری و سفر یکباره برنامه ریزی کرد که حالا انتظار شکل دیگری از مسافرت را داریم؟

وی افزود: ده پانزده روز پیش به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شدم که کشور با دو هفته تعطیلی روبرو است، باید اجازه بدهید برای سفرها برنامه ریزی کنیم. حتی اگر دغدغه کرونا و مهار آن را داشته باشیم و نگران آسیب مردم باشیم، باید هدفمند کار کنیم. آژانسها باید برنامه ریزی می داشتند و تور آماده می کردند، این کار دو خاصیت داشت؛ علاوه بر اینکه چرخ گردشگری به تدریج به حرکت درمی آمد، هزینه سفر مردم هم کاهش پیدا می کرد. وقتی برنامه ریزی نباشد مردم هم سوار ماشین شخصی میشوند و هر جایی می روند و گرفتار دلال ها می شوند و هیچ کجا هم از آن ها حمایت نمی کند.

رفیعی گفت: هنوز فرصت است، تعطیلات دیگری در پیش داریم، استدعا می کنیم برنامه ریزی سفر را در دستور قرار دهند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ادامه داد: شما دیده اید از زمانیکه کرونا در کشور شایع شود، متولی برنامه ای برای سفر و صنعت گردشگری داشته باشد. ما که ندیدیم برنامه ای داشته باشند. اگر بخش خصوصی قرار است کار کند، باید نقطه نظر دولت را بداند و در جریان برنامه ها و سیاست های آن قرار گیرد.

وی افزود: عموما شکل کار ما این طور است که در بخش خصوصی جلسه میگذاریم و دولت را به نقد میکشیم و دولت هم مجزا جلسه میگذارد و از بخش خصوصی انتقاد میکند، بعد در یک جلسه فرمایشی کنار هم مینشینیم و باهم میخندیم و بهم تعارف میکنیم. تا وقتی در کنار هم قرار نگیریم و باهم کار نکنیم موفقیتی حاصل نمی شود و این اوضاع هم تغییر نمیکند.

رفیعی با انتقاد از کنار گذاشته شدن بخش خصوصی از برنامه ریزی ها در گردشگری، اظهار کرد: متولی گردشگری از ابتدای کرونا یک جلسه با بخش خصوصی نداشته که برون رفت و نتیجه ای داشته باشد. دفاتر خوابیده اند و مسئولان هم مدام می گویند در جلسه اند. آن جلسات تا حالا چه خاصیتی داشته است، به جای کار کلان دنبال تشکیل و ثبت تشکل خصوصی هستند. برای برون رفت از وضع موجود چه برنامه ای دارند، جز اینکه مدام گزارش اشتباه از آمار و ارقام می دهند تا نشان دهند کاری انجام شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: برخی آژانسها که نتوانستند ادامه حیات بدهند و از این چرخه درحال خروج هستند، آن دسته که مانده اند بدون حمایت کارهایی را هرچند کوچک در دست انجام دارند. امیدوارم دولت هم با گروهی که هنوز در حیات است جلسه بگذارد و راه حل بخواهد و کمک کند. اگر خوب حرکت کنیم قطعا صنعت گردشگردی در ایران تابستان بدی نخواهد داشت.

منبع:ایسنا

مرتبط:

افزایش سفرها زنگ خطری برای صعودی شدن کرونا است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *