عکاسی-سوئیس

برای عکاسی به کدام کشورها سفر کنیم؟

پیش از ورود گوشی‌های همراه هوشمند به عرصه تکنولوژی، باید به عکاسی علاقه و اشتیاق ویژه ای می داشتید تا حاضر می‌شدید پولتان را صرف تجهیزات عکاسی و یادگیری آن کنید. برای عکاسی کلاس‌های آموزشی می رفتید و درباره تکنیک ها، ترکیب‌بندی و کار در اتاق تاریک می‌آموختید. البته امروزه هم برای عکاسی حرفه ای همین مسیر را باید طی کنید اما مسیر پیش رو با تلفن های همراه و ابزارهایی که بعضی از شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام در اختیارتان می گذارند، این مسیر هموارتر از قبل شده است.

امروزه هر کس با هدف گردشگری به سفر می‌رود، خود به تنهایی یک عکاس می تواند باشد. در سفر، همه در حال ثبت تصاویر از مکان‌های دیدنی، بناهای تاریخی، چشم‌اندازهای کوهستانی، غروب‌های خورشید و غذاهای آن منطقه هستند.

با این حال برخی از کشورها به مراتب فضای بهتری برای عکاسی دارند. در این گزارش برخی از کشورهایی را که همیشه موفق به ثبت عکس‌های خوب در آنجا خواهید شد، به انتخاب سایت تراولر (Traveller) معرفی می‌کنیم.

مراکش

 

مراکش

عکاسی در مراکش رابطه مستقیمی با رنگ‌ها دارد؛ از برج‌های ادویه در بازارهای باستانی گرفته تا آجرهای رس قرمز شهرهای صحرایی و آبی پررنگ روسری‌های بادیه نشین‌ها. مدینه در شهر فاس (نخستین پایتخت سیاسی کشور مراکش بوده است) یک شورش رنگی است. در این شهر چیزهای عجیب و غریب در مغازه‌ها به فروش می‌رسد و سفال‌های نقاشی شده روی دیوارهای ماسه‌ای رنگی دیده می‌شود. بنابراین هرگز در ثبت تصاویر خوب در استان صویره شکست نمی‌خورید؛ محلی که برخی از سکانس‌های «بازی تاج و تخت» در آنجا به ثبت رسیده است.

اصفهان

ایران

غروب خورشید در اصفهان در حالی که طاق‌های سی‌وسه پل شروع به درخشش به رنگ نارنجی می‌کنند و یک امتداد بی‌پایان نور که روی آب زیر پل منعکس می‌شود، منظره‌هایی دیدنی است. در ایران نمی توانید تلاش کنید که یک عکس بد به ثبت برسانید وقتی همه چیز زیباست. مسجدهایی مانند مسجد جامع اصفهان یا مسجد نصیرالملک با نورهای صورتی در قاب تصویر شما درخشان خواهند بود.

شیلی

شیلی

همه چیز در عکاسی در شیلی به زیبایی‌هایی طبیعی برمی‌گردد، از یخچال‌های طبیعی و کوه‌های پاتاگونیا در جنوب گرفته تا صحرای مرتفع آتاکاما در شمال دور. در این منطقه، عکاسان طبیعت از دریاچه‌ها در حوالی پوکن، آتشفشان‌ها و کوه‌های آند بهره‌مند هستند.

میانمار

میانمار

عکس‌های زیادی را می‌توان در میانمار به قاب تصویر کشید. مثلا تعدادی فریم از دریاچه اینله، جایی که ماهیگیران با تکنیکی عجیب در پارو زدن، قایق‌هایشان را ردیف می‌کنند. همچنین تصاویری از باگار؛ جایی که معابد تا افق امتداد یافته‌اند و ماندالای، محلی که رودخانه ایراوادی به آرامی در کنار یک شهر شلوغ در جریان است.

کاخ کرملین در روسیه

روسیه

تصاویری که در روسیه به ثبت می‌رسند بلافاصله قابل تشخیص هستند؛ حال عکس‌هایی از مردم با کلاه‌های خزدار باشد یا گنبدهای پیازی شکل رنگارنگ کلیساهای محلی.

مجسمه‌های تیره رنگ، کلیساهای طلایی با مناره‌های مخروطی در خیابان پترزبورگ یا ردیف‌های عروسک‌های بابوشکا در مغازه‌ها همه و همه از روسیه نشان دارد. این کشور بزرگ، فرصت‌های فراوانی را برای ثبت عکس‌های زیبا و جالب فراهم می‌کند، به خصوص زمان‌هایی که برف می‌بارد.

چین

چین

همانند روسیه، ابعاد وسیع کشوری مانند چین، بدان معنا است که حداقل چند فرصت مناسب برای عکاسی وجود دارد. اگر به دنبال مناظر طبیعی هستید، سری به مزارع گل‌های زرد کانولا واقع در شهر لوپینگ بزنید و یا اگر به دنبال مناظر عجیب می‌گردید، اسنک‌های شبانه خیابان وانگ‌فوجینگ پکن را امتحان کنید. همچنین اگر قصد ثبت پرتره دارید به حومه شهر سفر کرده و همه چهره‌های شگفت انگیزی را که تا به حال ندیده اید، بررسی کنید.

blank

هند

همانند مراکش، در هند هم رنگ‌ها حرف اول را می‌زنند؛ رنگ‌هایی از جنس غروب‌های خورشید با شکوه روی مرداب‌های شهر کرالا، ساری‌های (لباس زنان هندو) درخشان در خیابان‌های راجستان، شهرهای آبی، نارنجی یا صورتی و یا فستیوال هولی یا دیوالی. هندوستان می‌تواند زیبا یا زشت باشد که در هر صورت فرصت‌های زیادی را برای عکاسان جوان فراهم می‌کند.

پرو-عکاسی

پرو

نمی‌توانید از کوه‌های اطراف کوسکو بالا بروید و تصاویری دیدنی به ثبت نرسانید. تصاویر ماچو پیچو (شهری با دیوارهای سنگیِ جلا داده‌شده که مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده‌است) تقریبا کلیشه‌ای هستند اما با این حال هنوز هم زیبا به نظر می‌رسند. خارج از کوسکو، ماکائوهایی (نوعی طوطی) وجود دارد که می‌توانند در رنگ آمازون، آتشفشان‌های اطراف آرکیپا و کلیه شلوغی‌ها و رنگ‌های شهر بزرگ لیما ترکیب شوند.

سوئیس-عکاسی

سوییس

سوییس جادویی است؛ چراکه گویی به یک کارت پستال یا یک سری بی‌نهایت از کارت‌پستال ها نگاه می‌کنی. شهری افسانه‌ای که بین کوه‌های برفی قرار دارد. کلیساهای مخروطی این کشور، گاوهای سیاه و سفید، دریاچه‌های پر زرق و برق و چمن‌های سبز؛ همه آنقدر شسته و رفته، تمیز، عالی و زیبا است که تمام کاری که باید انجام دهید این است که دوربین خود را یک جا تنظیم و سپس کلیک کنید.

منبع:ایسنا

مرتبط:

قدیمی‌ترین شهرهای جهان

هیچهایک _روشی ساده برای کم کردن هزینه سفر

۶ نکته ساده درباره عکاسی در سفر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *