مالدیو

تجربه بهشت روی زمین با سفر به مالدیو

سفر همیشه با لذتی وصف‌ناشدنی همراه است؛ به همین دلیل انتخاب مقصدی درست و هوشمندانه برای ثبت خاطراتی شیرین یکی از اولویت‌هاست چراکه انتخاب درست مقصد شیرینی سفر را چند برابر می‌کند و تجربه‌های متفاوت‌تری را برای مسافران و گردشگران به همراه خواهد داشت.

یکی از مقاصدی که برای سفر پس از مدت‌ها می‌تواند گزینه خوبی باشد، مالدیو است که هر سال تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. مالدیو یک کشور کوچک آسیایی است که از ۱۱۹۲ جزیره روی اقیانوس هند تشکیل شده و از این تعداد ۲۰۰ جزیره مسکونی و تنها ۸۸ جزیره آن مخصوص گردشگران است.

این کشور در همسایگی هند و سریلانکا قرار دارد. فضای رویایی و آرام جزایر مالدیو این کشور را به مقصد مناسبی برای گردشگری تبدیل کرده است. پایتخت این کشور ماله نام دارد که در گذشته محل تاجگذاری پادشاهان مالدیوی بوده است.

پایتخت مالدیو با پلی به نام سینماله به یکی از جزایر کشور چین متصل می‌شود که به پل دوستی نیز شهرت دارد. گفته می‌شود که ماله یکی از مقاصد هیجان‌انگیز برای تجربه غذاهایی متفاوت و خوش‌طعم برای گردشگران علاقه‌مند به این حوزه است.

blank

 

یکی از نکات مورد توجه در مورد جزایر مالدیو این است که جزایر در این کشور به ۲ دسته قسیم می‌شود. جزایر ریزورت‌ها که کل جزیره مخصوص یک هتل خاص است و local island که مردم محلی در آن حضور دارند. قوانین برای گردشگران در جزیره‌های نام برده کمی تفاوت دارد و چون مالدیو کشوری مسلمان است، باید برخی نکات مخصوصا در مورد شنا به درستی توسط گردشگران رعایت شود. البته برخی از قوانین موجود در local island با ریزورت جزیره‌ها کاملا متفاوت است و گردشگران در این جزایر از آزادی بیشتری برخوردارند.

مالدیو و پایتخت آن علاوه بر سواحل درخشان و پرآرامش میزبان جاذبه‌هایی چون موزه، گالری‌های هنری و طبیعت بکر است که تجربه سفر برای گردشگران را به شکلی ویژه متفاوت خواهد کرد. برای مثال گردشگران می‌توانند در یکی از خیابان‌های اصلی ماله به نام ماجدهی ماگو با اصیل‌ترین کالاها و صنایع‌ دستی مالدیو آشنا شوند و غذاهای محلی را در این جا تجربه کنند.

موزه ملی یکی دیگر از جاذبه‌های ماله است. این موزه بخشی از ساختمان کاخ سلطنتی است و در پارک سلطان قرار دارد. در این موزه آثاری از تاریخ مالدیو به نمایش گذاشته شده و برای گردشگرانی که به هنر و تاریخ علاقه دارند، جذاب است.

blank

 

همانطور که گفته شد مالدیو کشوری مسلمان است که مساجد بسیاری دارد. مسجد جمعه مالدیو یکی از قدیمی‌ترین مساجد مالدیو است که با نام هورومیسکی نیز شناخته می‌شود. این مسجد از تخته سنگ‌های مرجانی ساخته شده و کنده‌کاری‌ها و معماری آن یکی از جذابیت‌های شهر ماله برای گردشگران است.

از دیگر اماکن مورد توجه گردشگران در این کشور می‌توان به گالری هنری ملی ماله اشاره کرد. این گالری میزبان مجموعه‌ای از آثار هنری بومی مالدیو و آثار بین‌المللی است. البته در این گالری رویدادها و نمایشگاه‌های هنری همچون لباس‌های محلی، سلطنتی و سنتی مالدیو نیز به نمایش گذاشته شده است.

مالدیو

 

در کنار اماکن مذهبی و فرهنگی تفریحات آبی در مالدیو از مهمترین جذابیت‌هاست. به عنوان مثال غواصی در بخش‌های عمیق سطح اقیانوس، تماشای دلفین‌ها و دنیای زیر آب، جت اسکی، موج‌سواری، قایق‌سواری و… بخشی از امکانات تفریحی این کشور به حساب می‌آید که توجه مسافران را به صورت ویژه به خود جلب می‌کند.

همانطور که گفته شد، دنیای زیر آب در مالدیو یکی از دلایل علاقه گردشگران به این منطقه است. در آب‌های اطراف جزایر این کشور گونه‌های مختلف آبزیان زندگی می‌کنند و گردشگران با تنوع جانوری زیادی رو به رو خواهند شد. یکی از مکان‌های دیدنی مالدیو دریاچه Dhadimagi Kilhi در جزیره فووامولاست. اطراف دریاچه مناظر زیبایی از پوشش گیاهی وجود دارد که چشم‌انداز زیبایی برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است. ماهی‌گیری، شنا و قایق‌سواری از تفریحات مربوط به این دریاچه است.

جزایر مالدیو به ۲ بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. جزایر شمالی بین گردشگران محبوبیت بیشتری دارد و جزایر جنوبی مناسب کسانی است که دنبال آرامش و سکوت هستند. ادو و واوو از جزایر جنوبی مالدیو و گافاروفالو، آری، تودو و رادهو از جزایر شمالی آن است.

مالدیو

 

هر کدام از این جزایر به دلیل ویژگی‌هایی گردشگران خاص خود را دارد. برای مثال گافاروفالو که یکی از جزایر پرطرفدار میان گردشگران به شمار می‌آید، بهترین مکان برای غواصی و عکاسی زیر آب است. جزیره آری نیز بازار محلی زیبایی دارد که در آن صنایع‌ دستی مالدیو مانند صندل‌های حصیری و انگشترهای ساخته شده از صدف به فروش می‌رسد.

همچنین جزیره وادهو به دلیل پدیده درخشش فیتوپلانکتون‌ها در شب روی شن‌های ساحل بین گردشگران محبوب است. اقامتگاه‌های محلی مافوشی، چشمه‌های معدنی باروس، تماشای دلفین‌ها در جزیره رانگالی و تالاب‌های جزیره ولیگاندو بخش دیگری از جذابیت‌های مالدیو برای گردشگران است.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *