کویر-بافق

جالب‌ترین شن‌های روان “ایران”

یکی از جالب ترین جاذبه های توریستی بافق تپه های شن های روان است.

یکی از جالب ترین جاذبه های توریستی بافق تپه های شن های روان که با وسعت بیش از ۱۵۰۰ هکتار و ارتفاع بیش از ۵۰ متر در فاصله ۱۷ کیلومتری بافق در حاشیه روستای صادق اباد قرار دارد. محلی ها این منطقه رو به اسم « ریگ صادق آباد » می شناسند .

blank

البته تا چند سال پیش این جاذبه توریستی خیلی شناخته شده نبود ولی دو سه سالی که بیشتر بهش اهمیت داده شده و تلاش هایی هم برای شناسوندن این منطقه صورت گرفته است .
این منطقه پتانسیل بالایی در جذب توریست و گردشگر دارد ولی هنوز امکانات کاملی برای این کار فراهم نشده است . البته به تازگی اهالی روستای صادق آباد یک کمپینگ تفریحی تاسیس کردند که در ایام تعطیل خدماتی رو مثل پیست شتر سواری – موتور سواری – کویر نوردی – پرواز با چتر پاراسل – والیبال ساحلی – حمام افتاب – زمین بدمینتون و میزبانی از اردو های دانش آموزی – برگزاری اردو های خانوادگی و ریگ نوردی رو ارائه میدهد .

blank

یکی از برنامه های بسیار جالبی که در این منطقه اجراشده همایش کویر نوردی بود . این همایش در دی ماه سال ۸۶ با حضور هیات هایی از چند استان کشور اجرا شد .

تعداد زیادی از افراد علاقه مند به کویر نوردی در این همایش شرکت کردند و چند روزی رو در بافق میهمان مردم خونگرم کویر بودند .

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *