ویزا-شنگن

نکاتی که باید قبل از اخذ ویزای شینگن ایتالیا بدانید

ویزای شینگن ایتالیا در میان انواع ویزاها جزء آن‌هایی است که متقاضیان زیادی دارند.

خیلی از آن‌هایی که به‌دنبال گرفتن ویزای شینگن ایتالیا هستند اطلاعات کافی در این زمینه ندارند و بنا بر همین دلیل مجبور می‌شوند مشکلاتی را تحمل کنند. در ادامه با هم مروری بر بعضی از مواردی که متقاضیان ویزای شینگن ایتالیا باید از آن‌ها خبر داشته باشند خواهیم داشت.

۱- شینگن نام یک منطقه است

متأسفانه درصدی از کسانی که می‌خواهند ویزای شینگن ایتالیا بگیرند خبر ندارند که در واقع چیزی به نام ویزای شینگن ایتالیا وجود ندارد، بلکه یک چیز وجود دارد با نام «ویزای شینگن». شینگن یا با تلفظ بهتر شِنگِن نام منطقه‌ای از اروپا است که اشاره دارد به ۲۶ کشور که اهالی هر یک از این ۲۶ کشور برای ورود به سایر کشورهای این منطقه نیازی به اخذ ویزا ندارند و همچنین کشورهای خارج از این منطقه می‌توانند با گرفتن یک ویزا با نام ویزای شینگن به هر ۲۶ کشور وارد شوند. یعنی کسی که ویزای شینگن را داشته باشد هم می‌تواند به ایتالیا سفر کند و هم وارد کشور فرانسه، آلمان و سایر کشورهای شینگن شود.

۲- منطقه‌ی شینگن شامل ۲۶ کشور است

همانطور که در بالا هم گفتم، این منطقه از ۲۶ کشور برخوردار است. این کشورها به قرار زیر هستند:

دانمارک

فنلاند

فرانسه

آلمان

ایتالیا

اسپانیا

چک

استونی

پرتغال

لهستان

مجارستان

اسلواکی

اسلوونی

لیختن‌اشتاین

سوییس

سوئد

مالت

نروژ

هلند

ایسلند

لتونی

لیتوانی

لوکزامبورگ

یونان

مالت

اتریش

۳- چند نوع ویزای شینگن وجود دارد

با وجودی که برای ورود به ۲۶ کشور فقط به ویزای شینگن نیاز است، ولی خود این ویزا هم چند نوع دارد. این انواع ویزای شینگن برای ویزای شینگن اروپا هم صادق هستند؛ دلیل این هم به صورت ساده این است که ویزای شینگن ایتالیا همان ویزای شینگن است، یعنی فرقی بین ویزای شینگن ایتالیا با ویزای شینگن فرانسه یا مثلا آلمان وجود ندارد.

ویزای شینگن به سه دسته‌ی ویزای اتحادیه، ویزای اعتبار محدوده و ویزای ملی تقسیم می‌شود. ویزای اتحادیه همان ویزای گردشگری است و خود به چند نوع تقسیم می‎شود: یکی ویزای نوع A، دیگری ویزای نوع B و سومی ویزای نوع C.

ویزای شینگن نوع A، ویزایی است که دارنده‌ی آن فقط حق تردد در فرودگاه یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن را دارد. این ویزا برای همه نیست، بلکه چند کشور معدود هستند که مردم آن‌ها حتی اگر بخواهند در یکی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه‌ی شینگن توقف کنند نیاز به این ویزا دارند که متأسفانه کشورمان جزو این کشورهای معدود است.

ویزای نوع B ویزایی است که فقط برای سفرهای زمینی و آن هم برای مدت‌زمانی محدود (مثلاً ۵ روز) داده می‎شود. یعنی اگر شما با خودرو و یا با قطار بخواهید از کشور ایتالیا عبور کنید نیاز به دریافت ویزای شینگن ایتالیا نوع B خواهید داشت.

اما ویزای نوع C ویزایی است که مخصوص توریست‌هاست. هر گردشگری (غیر از کشورهای حوزه‌ی شینگن، انگلیس، آمریکا و چند کشور دیگر) که بخواهد وارد یک یا چند تا از کشورهای حوزه‌ی شینگن شود ملزم به دریافت این نوع ویزای شینگن است. این ویزا فقط برای کسانی که قصد اقامت کوتاه‌مدت در یکی از کشورهای شینگن را دارند مناسب است و برای کسانی که می‌خواهند در کشورهای شینگن از جمله ایتالیا اقامت دائمی داشته باشند مناسب نیست.

برای اقامت در کشور ایتالیا نیاز به ویزای شینگن از نوع ویزای ملی یا ویزای شینگن نوع D است. ویزای کاری، ویزای تحصیلی و هر نوع ویزایی که برای اقامت طولانی‌مدت در ایتالیا داده شوند جزء همین نوع ویزا هستند.

۴- یک الی دو ماه قبل از سفر، باید برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنید

برای احتیاط بهتر است یک یا دو ماه قبل از سفر نسبت به دریافت ویزای شینگن ایتالیا اقدام کنید. به صورت قانونی این زمان ۱۵ روز است، اما برای احتیاط بهتر است به ۱۵ روز اکتفا نکنید و اگر دو ماه دیگر قرار است به ایتالیا سفر کنید بهتر است همین فردا کارهای اخذ ویزای شینگن را شروع کنید.

۵- برای دریافت ویزای شینگن، مدارک‌تان باید ترجمه‌ی رسمی باشند

به هر کشوری که بخواهید سفر کنید، باید مدارک‌تان از طریق دارالترجمه‌های رسمی و مجاز به زبان مقصد ترجمه شوند. از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن ایتالیا می‌توانم به موارد زیر اشاره کنم:

فرم تکمیل‌شده‌ی درخواست ویزا

دو قطعه عکس رنگی

پاسپورت

مدرک تمکن مالی (باید مدرکی داشته باشید که نشان دهد شما از لحاظ مالی در وضعیت مناسبی هستید)

پرینت گردش حساب سه‌ماه اخیر

بلیط هواپیما (برای مقاصد توریستی باید این بلیط حتماً رفت و برگشت باشد)

مدارک ازدواج برای افراد متأهل

بیمه‌ی مسافرتی بین‌المللی

این موارد صرفاً بخشی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن ایتالیا هستند. برای دریافت ویزای شینگن و همچنین دریافت اطلاعات کامل در این زمینه می‌توانید با کارشناسان شنگن مرکز گردشگری ساحل شنی تماس بگیرید. هر پرسشی که در این زمینه داشته باشید به طور کامل و تخصصی پاسخ آن را از کارشناسان مرکز گردشگری ساحل شنی دریافت خواهید کرد.

۶- قبل از اخذ ویزای شینگن ایتالیا به اخذ وقت سفارت ایتالیا نیاز است

همین‌طور و ناگهانی نمی‌توان فرم درخواست ویزا را پر کرد و منتظر ویزای شینگن شد، بلکه قبل از آن باید وقت سفارت ایتالیا یا وقت کنسولگری ایتالیا رزرو شود. وقت سفارت ایتالیا برای مصاحبه‌ای است که مسئولان کشور ایتالیا در ایران با فرد متقاضی ویزای شینگن این کشور انجام می‌دهند. این مصاحبه برای پرسیدن چند سوال از شما است، از جمله هدف‌تان از سفر به ایتالیا، وضعیت مالی‌تان و موارد این قبیل.

۷- امکان رد شدن درخواست ویزای ایتالیا وجود دارد

یک موردی که هست و حتماً باید آن را با شما در میان بگذارم این است که این احتمال وجود دارد که درخواست شما برای ویزای شینگن ایتالیا رد شود، اما رد شدن درخواست شما شانسی و تصادفی نیست. یعنی اگر مدارک‌تان کامل باشند و یک سری ویژگی‌های منفی را نداشته باشید دلیلی برای رد شدن درخواست‌تان وجود ندارد. برای آن که احتمال دریافت ویزای شینگن را زیاد کنید باید به صورت اصولی و کارشناسی اقدام کنید. بهترین راه این است که با یک مرکز تخصصی اخذ ویزای شینگن همکاری کنید و از آن مرکز بخواهید که کارهای دریافت ویزای شینگن را برای شما انجام دهند. کارشناسان آن مؤسسه چون تخصص و البته تجربه‌ی این کار را دارند بسیار به شما کمک می‌کنند که با کم‌ترین دردسر ویزای شینگن را دریافت کنید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *