میراث فرهنگی

جزییاتی دربارۀ برنامه‌های پژوهشی میراث

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برگزاری نشست‌های مجازی با موضوع شهرسازی، مرمت، تاریخ، جغرافیا و باستان‌شناسی، به مناسبت گرامیداشت هفتۀ پژوهش خبر داد.

فریدون اللهیاری گفت: اداره کل میراث فرهنگی مانند سال‌های گذشته کوشیده است که برنامه‌هایی را به مناسبت گرامیداشت روز و هفتۀ پژوهش برگزار کند؛ با این تفاوت که تمام برنامه‌های امسال مجازی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه هنر اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، برای برگزاری این نشست‌ها با اداره کل میراث فرهنگی اصفهان همکاری کرده‌اند، یادآور شد: این برنامه‌ها از ۱۳ آذرماه آغازشده و تا ۲۶ آذر نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، جزییات برنامه‌های پژوهشی میراث را در بدین شرح اعلام کرد: امروز رأس ساعت ۱۷:۳۰ گروه باستان‌سنجی و فعالیت‌های انجمن علمی باستان‌شناسی معرفی می‌شوند ضمن اینکه معارفۀ انجمن جدید را نیز خواهیم داشت.

اللهیاری ادامه داد: ۱۸ آذرماه رأس ساعت ۱۷:۳۰ گزارش فرصت مطالعاتی در دانشگاه بوردو فرانسه توسط محمدامین امامی ارائه می‌شود و موضوع نشست ۱۹ آذرماه نیز که در همین ساعت برگزار می‌شود، بیان گزارش بررسی محوطه‌های باستانی دشت دهلران و بررسی فنی سفالینه‌های آن به همت بابک رفیعی علوی و پرویز هلاکویی است.

وی افزود: نیما ولی بیگ، ۲۰ آذرماه رأس ساعت ۱۷:۳۰ دربارۀ بازخوانی نقشه‌ها و طرح‌های تاریخی شهر اصفهان در بازنمایی بخش‌های ازدست‌رفته شهر توضیحاتی را بیان می‌کند و زهرا حقیقی نیز روز ۲۳ آذرماه، دربارۀ شناسایی چسب‌های حیوانی سخنرانی خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: در روز پژوهش، امید عودباشی و ماتیاس مهوفر، گزارشی از یک پروژه خواهند داد و ۲۶ آذرماه نیز رأس ساعت ۱۷:۳۰، بابک رفیعی علوی و علی شجاعی اصفهانی، دربارۀ اقلیم و انسان و تعامل میان انسان و زاینده‌رود در دوران پیش‌ازتاریخ صحبت خواهند کرد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

شعب تخصصی میراث فرهنگی در دیوان عدالت اداری

بازار سنتی میراث تاریخی‌فرهنگی گذشتگان است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *