جنگل دالخانی رامسر

هنوز وجود دارد مکان لا زمانی که بتوانی در هوایش شنا کنی، با درخت هایش به رقص درآیی و آسمانش را نفس بکشی. جنگل دالخانی رامسر، یکی از زیباترین جنگل های ایران است که هنوز نتوانسته اند، تمامی بکر بودنش را تصاحب کنند و عشاقش را در حسرتش بگذارند. اقامت در جنگل دالخانی رامسر، بی شک جزو خاطرات شیرین عده ای و جزو آرزوهای در سر عده ای دیگر است.

جنگل دالخانی کجاست؟

اگر بخواهیم دقیق بگوییم، در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق شهرستان رامسر، به سمت هریس تنکابن، روستایی وجود دارد به نام روستای چهل شهید. به این روستا که رسیدید، عزمتان را جزم کنید، زیرا پا در راهی گذاشته اید که شما را به بهشت می رساند. مسیری که هرچه طی می کنید، تمام نمی شود و انگار هزارتویی بی بازگشت است که شما را با چشمان خیره اما سردرگم بیشتر و بیشتر به سمت خودش می کشاند. از این طناب نامریی گریزی نیست و شما در ادامه مسیر از جنگل هایی ۶۰۰۰۰۰ متر مربعی رد می شوید که شما را به ییلاقاتی مانند جنت رودبار، اکراسر و گرسماسر می رساند. در مسیرش هرچه می بینید حقیقتی محض از دنیایی رویایی است. درختان انبوه، حیوانات زیبا و رها و رودخانه جاری و نفس گیر دالخانی، همه تنها گوشه ای از منظره سفر پیش روی شماست.

لذت نم نم باران در مه

عاشق باشی و عاصی، کوه را به جای پا با دلت در بنوردی و هوا را با تمام ریه هایت به درون وجود بکشی و پا به این سرزمین شگفتی ها نگذاشته باشی ؟؟ روز که عزم آغاز می کند، اجازه اش را از جنگل می گیرد، مه غلیظش را می پراکند و چهره ها را خیس از شبنمش می کند و تو قدم در مسیری نیمه کوهستانی می گذاری که نمی دانی نامش را جنگل بگذاری، کوه یا دره. فقط می دانی که باید بروی، تا آخرش.

مرتبط:

معروف ترین جاذبه های گردشگری رامسر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *