اعتراض‌ به طرح قرنطینه مسافران در انگلیس-محدودیت‌های مسافرتی-انگلستان

خسارت ۲۹ میلیارد دلاری کروناویروس به گردشگری انگلستان

پیش‌بینی‌های اقتصادی انگلستان در سال جاری نشان داده است، به علت کاهش آمار سفرهای گردشگری، حدود ۲۲ میلیارد پوند (۲۹ میلیارد دلار) از دست می‌رود و این مورد می‌تواند ۳ میلیون شغل مرتبط با گردشگری را در معرض خطر قرار دهد.

به نقل از ایسترن آی، شورای جهانی مسافرت و گردشگری (WTTC) در گزارشی پیش‌بینی کرده است که هزینه‌های بین‌المللی گردشگران ممکن است از ۷۸ درصد که معادل با از دست دادن ۶۰ میلیون پوند در روز یا ۴۲۰ میلیون پوند در هفته است، کاهش پیدا کند.

شورای جهانی مسافرت و گردشگری اعلام کرد: مسافران و گردشگران انگلستان، به دلیل عدم اطمینان درباره محدودیت‌های مسافرتی ارائه‌شده برای جلوگیری از گسترش بیماری کووید- ۱۹ از سفر اجتناب می‌کنند و شاید سال‌ها زمان برای بهبودی این آسیب نیاز باشد.

تاثیر شدید کروناویروس بر سفر و گردشگری انگلستان آشکار است و همچنان در این مسیر تاثیرات منفی خود را نشان خواهد داد.

اقتصاد این کشور بیش از هر همسایه اروپایی، در سه‌ماهه دوم با یک‌پنجم کاهش به دلیل تاثیرات کروناویروس، این کشور را به عمیق‌ترین رکود اقتصادی خود رساند.

گردشگران تمایلی به بازدید از این کشور ندارند، زیرا کشور انگلیس، کشور اروپایی است که از بیماری کروناویروس آسیب زیادی متحمل شده است.

بعد از کاهش محدودیت‌ها در چند ماه پیش، بازهم سفر از کشورهای اتریش، کرواسی، فرانسه، هلند و اسپانیا چشمگیر نبود.

شورای جهانی مسافرت و گردشگری گفت: شهر لندن(پایتخت انگلستان) به دلیل کاهش سفر، آسیب سختی دیده است، زیرا حدود ۸۵ درصد از هزینه‌های گردشگری در پایتخت از گردشگران خارجی است.

گلوریا گوارا، مدیرکل شورای جهانی مسافرت و گردشگری افزود: آمارهای اخیر نشان داده است که مشکلات اقتصادی بر میلیون‌ها خانوار در بریتانیا که معیشت آنها وابسته به مسافرت و جهانگردی است، تاثیر گذاشته است.

گوارا همچنین گفت: این وضعیت می‌تواند موقعیت شهر لندن، به‌عنوان یکی از قطب‌های برتر جهان برای مسافرت و گردشگری را تهدید و مقصدهای دیگر را جایگزین این شهر کند.

محققان افزودند: برنامه آزمایش و ردیابی سریع، جامع و مقرون‌به‌صرفه در نقاط خروجی کشور برای جایگزینی قرنطینه می‌تواند راه‌حلی در این زمینه باشد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

پرونده دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری در خارج بسته نشده

نگاهی به بحران عمیق گردشگری

نگاه تهدیدمحور در گردشگری یک اشتباه استراتژیک است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *