بحران گردشگری

چاره‌جویی گروه هشت برای بحران گردشگری

سومین اجلاس کارشناسان ارشد سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور در حال توسعه موسوم به دی- هشت با بررسی چالش‌ها و بحران گردشگری در دوران کرونا برگزار شد.

 به نقل از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، این اجلاس با حضور نمایندگانی از ایران، اندونزی، هند، پاکستان، ترکیه، نیجریه، بنگلادش و مصر به میزبانی کشور نیجریه برگزار شد. دبیرکل سازمان دی- هشت با تبیین آسیب‌های ناشی از همه‌گیری کرونا در حوزه گردشگری، یادآور شد: هشت کشور عضو این سازمان با اختصاص یک میلیاد نفر از جمعیت دنیا و حدود چهار درصد از GDP جهان به خود، از فضای وسیع و گسترده‌ای برای توسعه فعالیت‌های گردشگری بین‌المللی برخوردارند.

جعفر کوشاری اهداف کلی این اجلاس را شامل همفکری کارشناسان گردشگری کشورهای عضو به منظور تقویت ظرفیت‌ها و تدوین راهبردهای اثربخش برای دوران پساکرونا و همچنین ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربیات و تسهیل همکاری‌ها دانست.

در بخش بعدی اجلاس، نمایندگان کشورهای عضو گزارشی از اقدامات انجام‌شده در زمینه بهبود گردشگری در دوران همه‌گیری کرونا ارائه کردند.

قاسمی، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به تبیین اقدامات کشورمان برای کاهش بحران ناشی از همه‌گیری کرونا بر صنعت گردشگری و کمک‌های دولت به بخش خصوصی در قالب بسته‌های حمایتی در این زمینه پرداخت و تسهیل تردد میان کشورهای عضو بویژه آن‌هایی را که در همسایگی و نزدیکی یکدیگر به سر می‌برند یکی از راهکارهای ارتقای تبادل گردشگر در دوران پساکرونا دانست.

در ادامه نیز کلیپی با موضوع سفر ایمن و مسؤولانه در ایران در همزیستی با کرونا نمایش داده شد.

مقرر شد چهارمین اجلاس کارشناسان ارشد و سومین اجلاس وزرای گردشگری D8 در نوامبر ۲۰۲۱ در اسلام‌آباد پاکستان برگزار شود.

اولین و دومین اجلاس کارشناسان ارشد گردشگری دی ـ هشت سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب در تهران و کوالالامپور برگزار شده بود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

نقطه ضعف مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان!

نگاهی به گردشگری پزشکی در بحران کرونا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *