گردشگری خارجی-هفتۀ گردشگری

در هفتۀ گردشگری چه گذشت؟

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علاوه بر شرح اقدامات این اداره کل در هفتۀ گردشگری، دربارۀ بهره برداری از ۵۵ پروژۀ گردشگری جدید در استان اصفهان و همچنین، تدابیری که برای سفر در عصر کرونا اندیشیده شده، توضیحاتی ارائه داد.

حیدر صادقی اظهار کرد: کرونا یک معضل بین‌المللی است و آمارها نشان می‌دهد که بعد از شیوع این ویروس در حوزۀ گردشگری جهان نزدیک به ۷۰ درصد کاهش درآمد و تقاضای سفر داشته‌ایم که این واقعیت انکار نشدنی است.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این بوده که در این شرایط جدید با تأسیسات همفکری کنیم تا برای نوع جدیدی از سفر برنامه‌ریزی کنند که مطابق با شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشد و از این رهگذر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به شیوه‌نامه‌ای رسید که وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا نیز آن را تأیید کرده‌اند و تحت عنوان «سفر هوشمند» عملیاتی خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر تأسیسات گردشگری اعم از آژانس‌ها، سفره‌خانه‌ها و سایر بخش‌های مؤثر خودشان را با این شیوه‌نامه تطبیق بدهند، می‌توانند اطمینان بیشتری ایجاد و  متقاضیان زیادتری را جلب کنند و به این شیوه تا بازگشت شرایط به وضعیت عادی، بقای خود را حفظ کنند.

صادقی افزود: وزارتخانه میراث فرهنگی با آینده‌نگری تلاش‌های بسیاری برای تدوین این شیوه‌نامه کرده و بدیهی است که اگر تأسیسات گردشگری و واحدهای اقامتی ما نتوانند با این شرایط جدید وفق پیدا کنند در معرض خطر تعطیلی قرار می‌گیرند.

وی اجرای برنامۀ «رالی خودروهای کلاسیک» را گامی در جهت تشویق مردم به انجام سفرهای هوشمند دانست و گفت: مطابق با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با انجمن خودروهای قدیمی اصفهان و نمایندگی کانون اتومبیلرانی اصفهان، در هفتۀ گردشگری شاهد برگزاری اولین رالی خودروهای تاریخی اصفهان با شرکت ۴۰ خودرو بودیم که این رالی از مجموعه جهانی کاخ چهل‌ستون آغاز شد.

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تصریح کرد: این خودروها با شعار «گردشگری هوشمند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی» بعد از طی کردن محور تاریخی و گردشگری شمال استان اصفهان به سمت شهرستان محلات در استان مرکزی حرکت کردند تا به مردم نشان بدهند که امکان سفر کردن با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی وجود دارد.

صادقی، دیگر برنامه‌هایی که به مناسبت هفتۀ گردشگری انجام‌شده را چنین شرح داد: برگزاری تور آشناسازی برای معرفی جاذبه‌های ناشناخته شرق اصفهان به‌منظور شناخت مقاصد جدید گردشگری و افزایش اتکای مردم منطقه به صنعت گردشگری از منظر فرهنگی و اقتصادی، برپایی وبینارها و کارگاه‌های آموزشی به‌منظور معرفی گونه های جدید گردشگری نظیر گردشگری سلامت، کشاورزی و …، افزایش آگاهی دهیاران دهیاران در این رابطه، شناخت روستاهای هدف گردشگری و ارتقای صنعت گردشگری در منطقه، تجدید بیعت با شهدا، تجلیل از پیشکسوتان و فعالان سرمایه گذاری و گردشگری، ازجمله فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در هفتۀ گردشگری بود.

وی یادآور شد: در این هفته ما میزبان نشست فعالان گردشگری استان با حضور ولی تیموری، معاون گردشگری وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور بودیم که طی این نشست دربارۀ ارایۀ بسته‌های حمایتی وزارتخانه سخنانی به میان آمد و گفته شد که مرحله اول این اقدام، در نظر گرفتن تسهیلات وام ۱۲ درصدی برای فعالان گردشگری بیمه‌شده تا سقف ۱۸ میلیون و برای غیر بیمه‌شدگان تا سقف ۶ میلیون است و استمهالی نیز برای اقساط بانکی، بیمه، مالیات، عوارض، ارزش‌افزوده و… در نظر گرفته‌شده است. همچنین در مرحله اول تمهیداتی در حوزه کسب و کارها و صدور مجوزها فراهم و عملیاتی شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار کرد: در بسته حمایتی دوم که در حال بررسی است، حمایت‌های مالی جدید از فعالان گردشگری را شاهد خواهیم بود تا این قشر بتوانند اوضاع سخت پدید آمده را تا رسیدن به وضعیتی بهتر، تاب بیاورند.

صادقی ادامه داد: علاوه بر رونمایی از محصولات جدید در حوزۀ بازاریابی و تبلیغات و همچنین کتاب‌های تازه تألیف حوزه گردشگری در این هفته، ۵۵ پروژۀ گردشگری آمادۀ بهره‌برداری شد که سرمایه گذاری آن بالغ‌بر ۳۵۰ میلیارد تومان برآورد شده و در هفته گردشگری تنها از چند مورد آن به‌صورت نمادین رونمایی کردیم.

منبع: ایسنا

مرتبط:

فارس برای میزبانی کنوانسیون جهانی صلح و گردشگری اعلام آمادگی کرد

۶ هزار فرصت شغلی جدید در گردشگری فارس

تاکید بر تخصص‌گرایی در حوزه‌های گردشگری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *