گذر گردشگری آب و آتش

گذر گردشگری آب و آتش افتتاح شد

گذر گردشگری آب و آتش در هفته منسوب به تهران و گردشگری، افتتاح شد. این گذر در واقع بازارچه‌ای برای عرضه صنایع خلاق هنری، جلوه‌هایی از صنایع دستی ایرانی ‌و سوغات است.

حسن خلیل‌آبادی ـ رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران ـ در مراسم افتتاحیه گذر گردشگری آب و آتش با اشاره به توسعه گردشگری شهری گفت: معتقدم با تمام سختی‌ها و موانعی که سر راه حوزه گردشگری وجود دارد باید روی پای خود بایستیم و گردشگری در کشور خصوصا در کلان‌شهر تهران باید حرف اول را بزند، چراکه این کشور سرشار از تاریخ، فرهنگ و تمدن است و پتانسیل آن را دارد که تمام حوزه‌های گردشگری را در آن فعال کنیم و توسعه دهیم.

احمد مسجدجامعی ـ عضو شورای اسلامی شهر تهران ـ نیز تهران را حائز ظرفیت‌های بسیار برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری دانست و افزود: اراضی عباس‌آباد و سایر مراکز تفریحی و گردشگری تهران به همراه موزه‌ها و… می‌تواند مقصدی ایده‌آل برای گردشگران داخلی و خارجی باشد و مجموعه مدیریت شهری در کنار سایر نهادهای مرتبط باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

همچنین ابراهیم پورفرج ـ رییس جامعه تورگردانان ایران ـ با اشاره به ظرفیت گردشگری عباس‌آباد تهران، یادآور شد: وجود چنین مناطق گردشگری علاوه بر این‌که می‌تواند محیطی برای گردشگری شهروندان تهرانی و گردشگران ایرانی باشد می‌تواند منطقه‌ای جذاب برای توریست‌های خارجی باشد و کاری کند تا این گردشگران تهران را تنها محلی برای گذر ندانسته و چند روزی را در پایتخت بمانند. پل طبیعت از جمله جاذبه‌هایی است که گردشگر خارجی کنجکاو خواهد بود تا آن را از نزدیک ببیند.

گذر گردشگری آب و آتش

سیدمحمدحسین حجازی ـ مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد ـ نیز افتتاح گذر گردشگری آب و آتش را یکی از قطعات پازل گردشگری شهری در کلان‌شهر تهران دانست که می‌تواند به توسعه گردشگری با محوریت صنایع دستی و سوغات کمک کند و در ادامه گفت: وجود بخش‌های مختلف فرهنگی، تفریحی، گردشگری، علمی و… در مجموعه اراضی عباس‌آباد توانسته است تا حد بسیاری، ضعف فقدان فضاهای عمومی برای خانواده‌ها در تهران را پوشش دهد.

گذر گردشگری آب و آتش

 

گذر آب و آتش به وسعت ۳۶۰۰ متر دارای ۴۰ غرفه است که به منظور ارائه خدمات در حوزه صنایع دستی و صنایع خلاق طراحی شده و از ۱۲ مهرماه فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گفته مسؤول هنرمندان گذر گردشگری آب ‌و آتش،  رویکرد این مجموعه بیشتر حمایت از هنرمندان شناخته‌نشده است که برند نیستند و این فضا فرصتی برای معرفی هنر و توانمندی‌های آن‌ها خواهد بود.

ساعت فعالیت گذر گردشگری آب و آتش همانند دیگر بخش‌های مجموعه عباس‌آباد در عصرها و شبانگاهی خواهد بود.

گذر گردشگری آب و آتش

مرتبط:

بازگشایی نخستین موزه روانپزشکی کشور در هفته تهران

رالی تور خودروهای مسافرتی از “نیاوران تا سمنان” در هفته گردشگری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *