گردشگری

رونق گردشگری با تجربه‌های کرونایی

یافته‌های به‌دست آمده از بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ و اقدامات انجام‌شده برای مدیریت شیوع ویروس بسیار مهم است و با توجه به بهبود بخش گردشگری باید از این بحران درس بگیریم تا در آینده مقاوم‌تر باشیم.

به نقل از نیوز، این بحران نقاط ضعف و قوت روش‌ها را آشکار کرده و نشان داده است که افراد می‌توانند در کنار هم اهداف بزرگ کسب کنند. آمادگی برای مدیریت و بهبود بحران حیاتی است زیرا زمان لازم برای یافتن راه‌حل‌های مبتنی بر ریسک و ایجاد برنامه‌های اضطراری مناسب را فراهم می‌کند. در اینجا، شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) به درس‌های آموخته شده تاکنون و نحوه استفاده از آنها برای آماده‌سازی در بحران‌های آینده می‌پردازد.

الزام همکاری و هماهنگی برای مدیریت بحران

همکاری و هماهنگی برای مدیریت بحران ضروری است، همان‌طور که سیاست‌گذاران قصد دارند تا شیوع بیماری کووید- ۱۹ را کاهش  دهند تصمیماتی را اتخاذ کردند که در نهایت بر افراد داخل و خارج از مرزهای آنها تاثیرگذار بود. بر خلاف بحران‌های قبلی، سیاست‌هایی که در بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ اعمال شد منجر به تعطیلی مرزهای بین‌المللی و مدیریت بحران مانع همکاری‌های جهانی شد.

افزایش سیاست‌های انزواطلبی و واکنش‌های سریع باعث اختلال در همکاری‌های بین‌المللی شد. از آنجا که کشورها آموخته‌ها را تقویت می‌کنند و انعطاف‌پذیری خود را برای بحران‌های آینده افزایش می‌دهند  اهمیت همکاری جهانی در برابر خطر انزواگرایی باید مورد توجه قرار گیرد. در واقع، افزایش همکاری در خارج از مرزها و بین بخش‌های دولتی و خصوصی، پاسخ‌های سریع و موثر مدیریت بحران را تسهیل می‌کند.

blank

 

اهمیت مشارکت‌ها

مشارکت‌ها کلیدی هستند. مشارکت‌ها همیشه کلید مدیریت و بهبود بحران بوده‌اند، با این حال، بحران بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ ضرورت مشارکت با بخش دولتی و خصوصی سفر و گردشگری را هنگام تعریف پاسخ‌های مدیریت بحران بیشتر نشان داد. موثرترین مشارکت‌ها به‌طور جامع به مدیریت بحران نگاه می‌کنند و شامل همه صداهای مرتبط و تاثیرگذار از بخش دولتی، بخش خصوصی و جامعه محلی می‌شوند. مشارکت با متخصصان بهداشت و سلامت در بحران می‌تواند اجرای اقدامات پیشگیرانه موثر را تسریع کند.

تمرکز بر انسانیت

بر ویژگی‌های خوب انسانی تمرکز کنید زیرا زمانی بحرانی فرا خواهد رسید که تجارت طبق معمول موثر نخواهد بود و این زمان افراد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و تمرکز بر ویژگی‌های انسانی و ارائه پشتیبانی از هر راه ممکن بسیار مهم خواهد بود. بحران سلامتی تاثیر بسزایی بر افرادی خواهد داشت که ممکن است خودشان یا نزدیکان  آنان را مبتلا کند. ترس از تهدید و افزایش سطح خطر می‌تواند باعث وحشت شود و بر ضرورت گردهم آمدن برای واکنش با رویکردی انسان‌محور تاکید می‌کند.

حمایت دولت برای مدیریت و بهبود بحران اساسی

اقدامات حمایتی دولت برای مدیریت و بهبود بحران اساسی است زیرا بسیاری از مشاغل توانایی کسب درآمد  را از دست داده‌اند و دولت‌ها برای ارائه پشتیبانی لازم برای شهروندان و ساکنان خود علاوه بر کمک‌های نقدی و مالی باید برای مشاغل کمک‌های دیگری نیز ارائه می‌دهند که شامل برنامه‌های حقوق، معافیت‌های مالیاتی یا تعویق و برنامه‌های مهارت آموزی است، تداوم حمایت دولت همچنان برای بهبودی حیاتی خواهد بود.

گردشگری

 

بهبودی در سیستم‌های انعطاف‌پذیر

سیستم‌های انعطاف‌پذیر بهبودی بیشتری را کسب خواهند کرد. مشاغلی با قوی‌ترین روش‌های مدیریت بحران نیز نمی‌توانند خود را برای چالش‌های منحصر به فرد ناشی از بیماری کووید- ۱۹ و اقدامات مهار آن آماده کنند. با این حال، برخی از مشاغل در ساختار عملیاتی خود انعطاف‌پذیری دارند که به آنها اجازه می‌دهد با توجه به اهمیت مدل‌های تجاری خود برای ادامه عملیات نوآوری داشته باشند. سیستم‌های انعطاف‌پذیر راه‌هایی برای ایجاد یا تقویت جریان درآمد متناوب و مجهز کردن کارکنان به مهارت‌های اضافی در هر زمان که مورد نیاز است را فراهم می‌کند. این انعطاف‌پذیری در بیماری کووید- ۱۹ به چندین شرکت مسافرتی و گردشگری امکان ادامه کار می‌دهد و به کارکنان در یافتن موقیعت‌های جدید کمک می‌کند. این تغییرات برای برخی از مشاغل، موقتی هستند و برای برخی دیگر ممکن است دائمی‌تر باشند.

ایجاد اعتماد با همه ذی‌نفعان

ایجاد اعتماد با همه ذی‌نفعان یک فعالیت مداوم است. اعتماد، بخشی جدایی‌ناپذیر از طول عمر کسب‌وکار است. افراد باید به مشاغل و برندهایی که از آنها خرید می‌کنند اطمینان داشته باشند و کارکنان به کارفرمایان خود اعتماد کنند، این مورد عامل مهمی  برای حفظ موقعیت و اجرای سیاست‌هاست. مشاغل باید در بیماری کووید- ۱۹ در مورد آنچه از نظر مالی اتفاق می‌افتد شفاف‌سازی کنند تا به کارکنان کمک کنند برای آینده نامعلوم آماده شوند. مشاغل مسافرتی و گردشگری با اثبات اینکه می‌توانند به اعضاء جامعه در مواقع ضروری کمک کنند به ایجاد و حفظ اعتماد آنها کمک کردند.

موضوع عادی‌جدید در سلامت و بهداشت

سلامت و بهداشت به‌عنوان عادی جدید و بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ انقلابی در نحوه برخورد جهان با سلامت و بهداشت ایجاد کرده است و در حال حاضر، برخی اقدامات مانند ضدعفونی‌کردن بسیار مهم است و اختیاری نخواهد بود. اقداماتی مانند پوشیدن ماسک و فاصله‌گذاری به احتمال زیاد به افراد و میزان راحتی آنان بستگی دارد. وضعیت اقتصادی و فرهنگی نیز بر میزان باقی‌ماندن این اقدامات در طولانی‌مدت تاثیر خواهد گذاشت. بهداشت و سلامت به دلیل این همه‌گیری برای همیشه تغییر کرده است و تغییر در بهداشت و سلامت کلیدی در ایجاد انعطاف‌پذیری است تا به کاهش تاثیر بحران‌های بهداشتی آینده کمک کند.

گردشگری

 

تاثیر گسترده سفر و گردشگری

همیشه سفر و گردشگری برای هر اقتصادی ضروری بوده است و این موضوع را هیچ بحرانی بهتر از بیماری کووید- ۱۹ نشان نداده است. دولت‌ها دریافتند که برای اطمینان از بهبود کامل و سریع، باید سفر و گردشگری را در نظر بگیرند. در واقع، دولت‌ها شاهد این بوده‌اند که گردشگری بیش از مشاغل موجود در این بخش تاثیر می‌گذارد. این امر بر معیشت مردم، توسعه جامعه، محیط‌زیست، حیات‌وحش و اقتصاد کلی تاثیر خواهد داشت. در کشورهای پیشرفته‌تر مشخص شد که آزادی حرکت برای جهان در حال تغییر و جهانی‌شدن چقدر ارزشمند است.

مسئولیت جمعی در پایداری 

پایداری، مسئولیت جمعی ماست. تمرکز بر پایداری و محیط طبیعی در حالی افزایش یافته است که جهان شاهد از بین‌رفتن آلودگی در شهرهای بزرگ و بازگشت حیات‌وحش به فضاهای متراکم سابق است. این امر به جامعه جهانی یادآوری و آگاهی جدید ایجاد کرد که همه ما به هم متصل هستیم و آینده سیاره ما مسئولیت جمعی ماست. بهبود جهان و به ویژه سفر و گردشگری باید پایدار و فراگیر باشد. کمک و مشارکت گروه‌های حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر در تلاش‌های بازیابی ضروری و تمرکز بر حفظ محیط‌زیست برای کمک به پیشرفت کره‌ زمین است. عادی جدیدی که ایجاد می‌شود باید برای مردم و کره‌زمین فراهم شود و یک رویکرد جامع و جمعی برای پایداری را نیاز دارد.

گردشگری

 

ضرورت سلامت روان برای زندگی سالم و مرفه

سلامت روان برای یک زندگی سالم و مرفه ضروری است. درک عمومی از ارزش سلامت روان در همه‌گیری افزایش یافته است زیرا بیشتر مردم آثار زیان‌بار کاهش سلامت روان را احساس کردند. اکنون مشاغل، دولت‌ها و بسیاری از افراد درک بهتری دارند که سلامت روانی خوب برای داشتن یک زندگی سالم حیاتی است و آن را در اولویت قرار داده و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. با این درک، ارزیابی مجدد زندگی و اولویت‌ها به وجود آمده است و برخی تصمیم گرفتند از شهرهای متراکم به مناطق دیگر نقل‌ مکان کنند. مردم برای سلامت روان و ارتباطات انسانی ارزش قائل هستند و کمبود سفر تا حد زیادی نشان داده است. علاوه بر این، این بحران توانایی ارتباط مردم و کمک به بهزیستی روانی خوب و به نوبه خود، زندگی سالم و مرفه را برجسته کرد.

پذیرش دیجیتال در مقیاس بزرگ

پذیرش دیجیتال در مقیاس بزرگ امکان‌پذیر است. سرعت بخشیدن به دیجیتالی‌شدن یکی از ویژگی‌های بارز این بحران بوده است  که نیازی به تعامل انسانی ندارد. کار از راه دور از طریق راه‌حل‌های دیجیتالی موجود و جدید ارائه شده است. این سازگاری دیجیتالی در مقیاس بزرگ بخش گردشگری را قادر ساخته است تا گردشگری امن‌تر و بدون دردسر را تسریع کند. این تغییر برای کاهش نابرابری و اینکه هیچ شخص، شغل یا مقصدی عقب نماند بسیار موثر است. ما باید اطمینان حاصل کنیم که محل کار همچنان در دسترس است و جستجوی امکانات گسترده برای دسترسی ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

مرتبط:

چگونه یونان در بحران کرونا آمار گردشگری خود را افزایش داد؟

گوشه‌ای از شگفتی‌های غارهای ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *