سبزوار-صنعت گردشگری-اجلاس جهانی TIES

تدوین بسته جدید حمایت از صنایع گردشگری

رئیس جامعه هتلداران ایران از تدوین بسته حمایتی برای صنعت گردشگری و بهبود وضعیت این صنایع آسیب‌دیده از کرونا خبر داد.

جمشیده حمزه‌زاده روز دوشنبه در گفت و گویی در خصوص ارسال نامه جامعه هتلداران ایران به علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص ارائه پیشنهاد های حمایتی گفت: هتل ها و مراکز اقامتی گردشگری در همه گیری کرونا، آسیب‌های گسترده‌ای دیدند و تاکنون بسته‌های حمایتی کمک چندانی به این مراکز اقامتی و هتل ها نکرده است. در صورت  واکسیناسیون ۷۰ درصدی جمعیت تا پایان سال و ارائه روادید ورود به گردشگران خارجی می توان تاب آوری فعالان این صنعت را به حداکثر رساند.

وی بازپرداخت وام کرونا ای از نیمه سال ۱۴۰۱ به مدت سه سال با همان بهره ۱۲ درصدی بدون لحاظ جریمه، همچنین امهال پرداخت قبوض آب برق گاز مصرفی تاسیسات گردشگری تا نیمه دوم سال ۱۴۰۱ از جمله دیگر موارد حداقلی برای بازگشت به شرایط معمول دانست.

حمزه زاده گفت: بخشودگی اجاره بهای تاسیساتی که توسط دولت، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری شهرداری ها، اوقاف و مابقی نهادهای عمومی و دولتی در اختیار بخش خصوصی گرفته از جمله دیگر موارد است. بسیاری از این صاحبان صنایع که از  ابتدای اسفند سال ۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۰ تنها به حفظ و نگهداری اماکن پرداختند و نفعی نبردند، قراردشان، دو سال تمدید شود.

رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: شروع پرداخت ارزش افزوده دو فصل سال ۱۴۰۰ به فصل دوم سال ۱۴۰۱ به صورت اقساط یکساله موکول شود، همچنین تمام عوارض شهرداری ها در سال های  ۹۹ و ۱۴۰۰ مرتبط به تاسیسات گردشگری شامل بخشودگی شود.
حمزه‌زاده یکی دیگر از شرایط برای بازگشت صنایع گردشگری به شرایط حداقلی را تمدید مهلت پرداخت وام کرونایی تا پایان سال ۱۴۰۰ و تسهیل روند پرداخت وام ها و تغییر در نحوه محاسبه مبالغ وام‌ها دانست و گفت: مبالغ وام ها با توجه به حجم سرمایه‌گذاری یا کاربری های متعدد مجموعه گردشگری،  همانند کاربری‌های فرهنگی میراث و گردشگری تغییر کند. امیدواریم این بسته های گردشگری در ستاد ملی مقابله با کرونا تایید و پس از آن اجرایی شود.

شیوع کرونا که از اسفند ۱۳۹۸ شواهدی از آن در ایران هم مشاهده شد و با چند دوره قرنطینه و منع مسافرت همراه بود، خسارت زیادی به این صنعت زده است. هر چند آمار متفاوتی از میزان این خسارات مطرح می‌شود، آمار دقیق از آن در دست نیست و گفته می‌شود طی ۱۸ ماه گذشته حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان به بخش های مختلف این صنعت آسیب وارد شده است.

منبع: ایرنا

مرتبط:

ایران به دنبال رونق گردشگری با افزایش واکسیناسیون

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *