ساحل ناواگیو

ساحل ناواگیو _تمثیلی از کشتی یونانی جزیره کیش

ساحل ناواگیو یکی از معروف ترین سواحل موجود در یونان است که در اطراف جزیره ی زاکینتوس قرار دارد. این ساحل توسط صخره های شیب داری احاطه شده است که تنها راه دسترسی به آن قایق خواهد بود. ناواگیو، شهرت خود را مدیون قایق به گل نشسته ای است که در اوایل قرن بیست توسط قاچاقچیانی دریایی مورد حمله قرار گرفت. این ساحل شنی، یک مکان زیبا برای گذراندن اوقات فراغت در طول روز است. بسیاری از شرکت های توریستی، تفریحات قایقی و ساحلی زیادی را در ساحل ناواگیو برگزار می نمایند. این امر به عنوان بخش هیجانی در نظر گرفته شده است که پس از حمام آفتاب انجام می شود.

موقعیت مکانی ساحل ناواگیو

این ساحل بکر و دست نخورده در یکی از جزایر منزوی یونان واقع شده و یک کشتی زنگ زده به جای مانده از قاچاقچیان در کنار دریای آن آرمیده است.

جزیره زاکینتوس (Zakynthos)، قطعه زمینی کوچک است که در کرانه سواحل جنوب غربی یونان واقع است و دارای تعداد زیادی خلیج های سنگی کوچک می باشد که از زمین اصلی آن جدا شده اند. در یکی از این تکه های بهشتی ساحل منحصر به فرد ناواگیو قرار دارد. یک نوار ساحلی شنی که به زیبایی اش می نازد و این جذابیت با وجود بقایای کشتی قدیمی آن دو چندان شده است.

ساحل ناواگیو
تاریخچه ی ساحل ناواگیو و کشتی به گل نشسته ی آن

در سال ۱۹۸۳ کشتی کوچکی که به نام (Panagiotis) شناخته می شد در این ساحل خوش منظر درهم شکست و به گل نشست؛ از آن پس ساحل ناواگیو به مقبره این کشتی تبدیل شد و به “ساحل کشتی شکسته” (Shipwreck Beach) معروف گشت.

گزارشات حاکی از آن است که کشتی در حال حمل سیگار، نوشیدنی های الکلی و حتی انسان بوده که مقامات کشور از طریق دریا به تعقیب آن می پردازند و در شرایط آب و هوایی بد کشتی پس از سانحه ای سهمگین در ساحل به گل می نشیند.

پس از تصادف هولناک آن روز، کشتی آرام آرام به گل نشست و به مرور زمان قسمت های مختلف آن در هم شکست؛ نقطه ای که حادثه در آن اتفاق افتاد امروزه به یک مکان گردشگری محبوب بدل گشته است. ساحل ناواگیو به بازدیدکنندگانی که به دنبال منطقه ای بکر و دست نخورده برای گذران تعطیلات خود هستند پیشنهاد می شود.

به نظر می رسد که بخشی از بدنه کشتی در ماسه ها فرو رفته و پنهان شده، اما بیشتر قسمت های آن در ساحل به گل نشسته است.

تصویری که منظره ساحل ناواگیو با آن روبرو می شوید تا حد زیادی یادآور کشتی یونانی جزیره کیش است. کشتی یونانی جزیره ی کیش در ۴ مرداد ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای “باغو” جزیره کیش به گل نشست.

مرتبط:

کیش ،تفریحی ترین جزیره ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *