مونسان: نگفتم سفر اثری در شیوع کرونا ندارد-سفر مسئولانه-سفر کارت-اورامانات

سفر کارت راه حلی برای مقابله با آسیب‌های کرونا

رییس جامعه هتلداران سفر کارت را راه حلی برای برون رفت از آسیب‌های ناشی از کرونا اعلام کرد و افزود: سفر کارت  قرار نیست به تنهایی معجزه کند اما یکی از راه حل‌ها برای حمایت از صنعت گردشگری و رونق آن همین سفر کارت است.

وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مدتی است که از سفر کارت رونمایی کرده است؛ سفرکارت به نوعی وام قرض‌الحسنه محسوب می‌شود که دارندگان آن می‌توانند ظرف ۱۵۰ روز (پنج ماه) تا سقف ۲۰ میلیون تومان از مزایایِ سفرکارت و امکانات تأسیسات رسمی گردشگری که تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، بهره‌مند شوند و با یک ماه تنفس، در ۱۸ ماه نسبت به بازپرداخت آن اقدام کنند.

علی‌اصغر مونسان  وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  پس از آن‌که تفاهم‌نامه را با بانک امضا کرد، نرخ پایین سود را مزیت سفرکارت دانست و ابراز امیدواری کرد که این طرح سبب رونق صنعت گردشگری به‌ویژه در شرایط کنونی کشور شود و ادامه داد: اقشار مختلفی می‌توانند از فواید این سفرکارت بهره‌مند شوند. زنجیره گردشگری وسیع است، بخش عمده‌ای از فروش صنوف مختلف روستایی و شهری، سیستم حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده‌ای و حتی درون‌شهری را در برمی‌گیرد. این طرح یک اتفاق بسیار مهم برای رونق بخش بزرگی از اقتصاد کشور خواهد بود.

وی با اشاره به این که «سفرکارت» جدید پس از بررسی‌های کارشناسی و رفع کاستی‌ها و نواقص سفرکارت‌هایی که در گذشته صادر شده بود طراحی و برنامه ریزی شده است ،گفت: این بار در طراحی «سفرکارت» کارشناسان و متخصصان بانکی کشور حضور داشتند و امیدواریم «سفرکارت» سبب رونق صنعت گردشگری شود.

 

عضو کابینه دولت دوازدهم تأکید کرد: زنجیره اشتغال در صنعت گردشگری بسیار بزرگ است و بخش‌های مهمی در حمل و نقل و رونق اقتصادی صنوف در شهرها و روستاها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه سفرکارت می‌تواند سبب رونق اقتصاد گردشگری و بطور کل اقتصاد در کشور شود ابراز امیدواری کرد تا این طرح به خوبی اجرا شود.
مونسان سهم اقتصاد گردشگری و صنایع دستی را در تولید ناخالص ملی به طور مستقیم و غیرمستقیم ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این صنعت ۶ و ۸ دهم درصد از تولید ناخالص ملی را در اختیار دارد.
وی افزود: حجم گردشگری داخلی در سال‌های اخیر به شدت توسعه یافته و سفر در سبد اقتصاد خانوار جایگاه ویژه‌ای دارد و امیدواریم با حمایت‌های دولت و ایجاد تسهیلات بانکی مناسب و البته رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی صنعت گردشگری جایگاه خود را در سبد اقتصاد خانوار حفظ کند.

آغاز سفر کارت با ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: طراحی «سفرکارت» و ارائه تسهیلات ویژه سفر در مرحله اول با اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود و در صورت استقبال امکان افزایش اعتبار در بانک عامل وجود دارد.
مونسان افزود: براساس این طرح هر فرد می‌تواند از تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی با سود تسهیلات ۴ در صد و در اصل بصورت وام قرض الحسنه بهره‌مند شود.

رییس جامعه هتلداران ،سفر کارت را راه حلی برای برون رفت از آسیب‌های ناشی از کرونا اعلام کرد و افزود: این کارت قرار نیست به تنهایی معجزه کند اما یکی از راه حل ها برای حمایت از صنعت گردشگری همین سفر کارت است.

جمشید حمزه‌زاده با اشاره به این که این شکل تسهیلات در دوره های نیز وجود داشت، گفت: بسیاری از ایرادهای کارت در این کارت جدید اصلاح شده وامیدواریم مردم نیز از آن استقبال کنند. هتل داران و صاحبان صنایع گردشگری نگاه و ارزیابی مثبتی از این کارت دارند.

 

وی درباره ضریب اشتغال هتل ها در کشور گفت: در برخی از ماه ها تابستان و تنها در برخی از هتل های کشور مانند استان‌های شمالی و یا غربی کشور و جزیره کیش به حدود ۱۰ درصد می رسید و قطعا در ماه جاری به دلیل آغاز سال تحصیلی این میزان دوباره پایین آمده است ولی در کل ضریب اشغال هتل‌ها در کشور کمتر از ۵ درصد است.

رییس جامعه هتلداران با بیان این که نظارت جدی بر هتل‌ها درخصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی وجود دارد، گفت: مسافران نگرانی در این خصوص نداشته باشند زیرا شیوه نامه های بهداشتی به طور کامل در هتل ها رعایت می شود و نظارت کافی در این باره وجود دارد.

حمزه زاده  با بیان این که سفر مسئولانه که تمام شیوه نامه های بهداشتی رعایت می شود به انتقال کرونا منجر نمی شود، گفت: هتل ها به دلیل رعایت  شیوه نامه های بهداشتی محلی برای انتقال بیماری نیستند ولی امروزه شاهد هستیم بسیاری از مردم با اقامت در اقامتگاه های متفرقه که هیچ نظارت و شیوه نامه بهداشتی را رعایت نمی کنند دچار بیماری می‌شوند.

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی  گفت: پیش از این نیز تجربه اجرای سفر کارت را داشته‌ایم، اما سفرکارت‌های قبلی نرخ بهره بالایی داشت،  به گونه‌ای که گاهی تا ۱۸ درصد نیز بهره داشت. در حالی که نرخ بهره سفر کارت ملت ۴ درصد است.

او افزود: محاسن و معایب سفر کارت‌های قبلی بررسی شده و در نهایت با بانک عامل که یکی از بانک‌های ریشه‌دار و قدیمی است، برای امضای تفاهم‌نامه به توافق رسیدیم. اجرای این طرح، یک محرک جدید در بازار سفر ایجاد خواهد کرد و می‌تواند باعث رونق سفر و گردشگری در کشور شود.

جزئیات تسهیلات سفر کارت جدید در یک نگاه
بنا بر اعلام مدیرعامل کانون اتومبیلرانی، ایرانگردی و جهانگردی، هر فرد می‌تواند تا ۵ ماه پس از دریافت سفرکارت از آن استفاده کند و بازپرداخت این مبلغ ۳۰ روز پس از استفاده با کارمزد ۴ درصد آغاز می‌شود.
اربابی تأکید کرد: فرد متقاضی برای بازپرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی یک ماه تنفس دارد.
حمایت از صنعت گردشگری، هدف سفر کارت

 

هدف از اجرای طرح «سفرکارت» حمایت از صنعت گردشگری و شاغلان این صنعت گسترده و هنرمندان صنایع دستی است از این رو با اجرای این طرح ۱۸ گروه شغلی مرتبط با گردشگری رونق می یابد.

سفرکارت می‌تواند سبب رونق اقتصاد گردشگری و بطور کل اقتصاد در کشور شود.

مرتبط:

سفرکارت _پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی برای سفر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *