غذاهای لذیذ خاور خانم

غذاهای لذیذ خاور خانم

امروزه کسب و کارهای خانگی به یکی از شالوده‌های قدرتمند اقتصاد تبدیل شده‌اند. هر کشوری که از مزایای این نوع اشتغال به‌خوبی استفاده کند قطعا در آینده ثمرات ارزشمندی دریافت خواهد کرد. بانوان ایرانی با داشتن هنرها و استعدادهای فراوان نشان داده‌اند که می‌توانند با تلاش خود به کارآفرین‌هایی موفق تبدیل شوند. از طرف دیگر مادران و زنان این مرز و بوم، به لطف پیشینه‌‌ غنی و سنت‌های ارزشمندی که از گذشتگان به ارث برده‌اند، در هنر آشپزی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

خاور خانم یکی از این بانوان هنرمند است که شهرتش در میان عاشقان غذایی به خاطر طبخ غذاهای سنتی و ایرانی بسیار خوشمزه زبانزد است که گاهی شهرتش حتی مرزهای ایران را در می‌نوردد و در میان گردشگران خارجی هم شناخته شده است. شاید بسیاری از شما در برنامه‌‌ شبکه‌‌ مستند با این بانوی خلاق و کدبانوی ایرانی آشنایی داشته باشید.

سرولات، روستایی زیبا و سرسبز در استان گیلان و سه کیلومتری جنوب چابکسر است که رستوران خاور خانم در آن واقع شده و امروزه به لطف همین رستوران، افراد بسیاری هنگام سفر به استان گیلان، نیم‌نگاهی هم به آن می‌اندازند تا طعم غذاهای لذیذی مانند ترش‌کباب، ماهی و مرغ شکم‌پُر، باقالا‌قاتق و به‌ویژه میرزا قاسمی را تجربه کنند. خاور خانم نه هزینه‌های گزاف کرده و نه به دنبال دکورها و چیدمان‌های آنچنانی بوده است. نه غذاهایی با اسم‌های دهن پُر‌کن سرو می‌کند و نه ردپایی از تجملات در رستورانش پیدا می‌شود.

کار وی جایی تحسین‌برانگیز است که درون یک ساختمان معمولی و البته دارای چشم‌اندازی بسیار زیبا از طبیعت سرولات و کمک دوستان و آشنایانش رستورانی کوچک راه‌اندازی کرد. این رستوران با طبخ غذاهای خانگی به سرعت به شهرت رسید.

نوع طبخ غذا روی اجاق‌های قدیمی، فضای ساده و صمیمی رستوران به همراه غذاهای عالی و اخلاق خوب خاور خانوم باعث شده است تا میل کردن غذا در این رستوران برای بسیاری، حتی از رستوران‌هایی با شهرت بین‌المللی هم جذاب‌تر باشد. شاید علت اصلی این گرایش را بتوان در فرهنگ‌ها و سنت‌های ایرانی دانست که امروزه اثر چندانی از آنها باقی نیست و با این وجود هنوز در خون مردم کشورمان است و خیلی‌ها مشتاق‌ جستجوی آن هستند.

رستوران خاور خانم دقیقا دست روی همین علاقه‌مندی گذاشته است و به خوبی از آن بهره می‌برد. این رستوران با وجود ۱۶ کارمند موقت و ۳ کارمند دائمی در حال‌حاضر تلاش دارد تا بهترین خدمات را فراهم آورد و محیطی صمیمی و غذاهایی با طعم اصیل و لذیذ ارائه دهد. با روندی که پیش می‌رود، بعید نیست این تعداد کارمند باز‌هم افزایش پیدا کند. اما در این میان نباید از تاثیر چشم‌انداز اطراف رستوران و روستای زیبای سرولات در این موفقیت غافل بود. سرولات در دامنه‌‌ کوه‌های البرز قرار دارد و آب و هوای فوق‌العاده‌ای دارد و تازگی آن هر مسافری را به وجد می‌آورد.

منبع:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *