موزه-نارنجستان-قوام-کنوانسیون جهانی صلح

فارس برای میزبانی کنوانسیون جهانی صلح و گردشگری اعلام آمادگی کرد

مدیرکل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس عنوان کرد: فارس به دلیل به اشتراک گذاشتن تمام ارزش‌های والا و پرافتخار بشری همچون نوع‌دوستی، تعامل و مودت بین اقوام و ملل در پیشینه فرهنگی و تاریخی خود می‌تواند میزبانی شایسته برای کنوانسیون جهانی صلح سال ‌۲۰۲۱  باشد.

سید مجتبی علوی که به عنوان نماینده فارس در وبینار (همایش برپایه وب در فضای مجازی) بین‌المللی “گردشگری برای صلح و دوستی” سخن می‌گفت، ابراز داشت: فارس با برخورداری از ظرفیت‌های کم‌نظیر و شایان توجه از جمله بهره مندی از ۱۱ اثر ثبت جهانی و سه هزار اثر ثبت ملی که برخی از آن ها جایگاه ویژه‌ای در صنعت گردشگری دارند، می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح و کارآمد و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های روز دنیا به مخاطبان و گردشگران سراسر جهان شناسانده شود.

مدیرکل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس درباره گردشگری صلح و توسعه مهر و دوستی از این رهگذر، ابراز کرد: اهمیت‌دادن به نقش بارز ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی و همچنین نقش شایسته آثار هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی در پیشبرد اهداف صنعت گردشگری اهمیتی ویژه دارد که ترویج صلح و مهربانی بین ملت‌ها از مصادیق این رویکرد خواهد بود.

وی خطاب به نمایندگان ملت ها درخصوص آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی کنوانسیون جهانی صلح، گفت: ایران پرچمدار و نماد صلح جهانی در طول تاریخ بوده است و آغوش خود را برای حفظ و استمرار این مفهوم گسترده است.

نماینده فارس، این استان را پیشتاز گردشگری صلح دانست و اظهار کرد: از استانی صحبت می‌کنیم که با پهناوری و پیشینه تاریخی، مذهبی و فرهنگی بسیار ارزشمنش و مهد ادیبانی صلحجو و پرآوازه همچون سعدی و حافظ است که همواره در مسیر صلح پیشتاز بوده‌اند.

او در رابطه با همزیستی پیروان ادیان الهی، گفت: تنوع اقوام در شیراز که وجود کوچه ادیان شاهدی بر این مدعاست، اثبات می‌کند که این شهر می‌تواند در ابداع گردشگری صلح پیشقدم باشد و از همین رو با همه داشته‌هایش، این بار صلح را با فرهنگ و هنر آمیخته و از ملت‌ها برای پرورش آن دعوت می‌کند.

به گزارش ایرنا، وبینار  بین‌المللی گردشگری برای صلح و دوستی یکشنبه با حضور برخی مسئولان و فعالان صنعت گردشگری از جمله رایزنان فرهنگی ایران و هند برگزار شد و در آن درباره صنایع دستی، هنر و گردشگری صلح با راهکارهای معرفی ظرفیت‌های شیراز و استان فارس به گردشگران و فعالان حوزه گردشگری سخن رفت.

در این وبینار به مهمترین راهکارهای معرفی و شناساندن جاذبه‌های تاریخی و مذهبی،گردشگری، شهر شیراز و استان فارس به مخاطبان به منظور جذب گردشگر از طریق فضای مجازی تبادل نظر و گفت و گو شد.

مرتبط:

دم اسب _تنگه‌ای شگفت‌انگیز در شیراز

مسجد جامع عتیق شیراز

زیباترین اماکن شیراز کجاها هستند؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *