مسجد وکیل شیراز

زیباترین اماکن شیراز کجاها هستند؟

شیراز تلاقی زیبایی‌هاست و از زمان قدیم تا امروز جزو محبوب‌ترین شهرهای ایران بوده است.

این شهر به خاطر زیبایی‌های پیدا و پنهانش مقصد مهم گردشگران داخلی و خارجی است. آوازه زیبایی‌های آن به هزار شیوه بیان شده است و شاعران بزرگ ایران زمین در وصفش غزل‌ها سروده‌اند. شیراز موزه زنده تاریخ و معماری ایران است. کافیست در شهر چرخی بزنید تا از ساختمان های مختلفی از صفویه تا معاصر ببینید.

پرواز تهران به شیراز همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۱۲شب انجام می‌گیرد. شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران به شیراز با کارشناسان تریپ تماس بگیرید و از آخرین اطلاعات پرواز و قیمت بلیط مطلع شوید. شیراز از معروفترین شهرهای گردشگری ایران است که به خاطر تعدد مسافران تمام ایرلاین‌ها بلیط هواپیما تهران به شیراز را عرضه می‌کنند و امکان چارتر وجود دارد. پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد فرودگاه بین‌المللی شیراز به صورت مستقیم بیش از یک ساعت طول می‌کشد. فرودگاه شیراز بعد از فرودگاه امام خمینی مجهزترین فرودگاه کشور به حساب می‌آید.

زیباترین جاهای شیراز کدامند؟ مکان های زیبا و دیدنی که در این گزارش معرفی شده اند، شما را به خرید بلیط هواپیما تهران شیراز ترغیب خواهد کرد تا هر یک از این مکان های تاریخی و زیبا را از نزدیک ببینید.

مسجد صورتی ایران

مسجدی رنگین که چشم هر توریستی را خیره می‌کند و به عکاسی و سلفی وا می‌دارد. مسجد نصیر الملک از مساجد قدیمی شیراز است. این بنا در جنوب خیابان لطفعلی‌خان زند و نزدیک شاه‌چراغ قرار گرفته است. مسجد نصیرالملک به خاطر کاشی‌کاری‌های منحصر به فردش از برترین مساجد ایران به شمار می‌رود. از دیگر ویژگی‌های خاص مسجد نصیر سبک معماری و مقرنس‌های زیبای آن است. در این مسجد تا دلتان بخواهد شیشه‌های رنگی استفاده شده به همین خاطر لقب مسجد صورتی ایران هم دارد. برای دیدن مسجد صورتی پرواز از تهران به شیراز اولین قدم سفر شماست.

مسجد نصیرالملک

خانه‌ای به وسعت باغ

یکی از زیباترین خانه‌های شیراز، خانه شاپوری است. این عمارت نمادی از شور و زندگی خانه‌های ایرانی است. ساختمان در دو طبقه به سبک سنتی معماری پهلوی اول احداث شده و در طراحی آن ردپایی از معماری فرنگی و ایرانی دیده می‌شود. این بنا متعلق به یکی از تاجران معروف شیراز به نام عبدالصاحب شاپوری بوده که امروز با تبدیل شدن به رستوران سنتی و کافه، محلی برای پذیرایی از میهمانان و مسافران شده است. برای بازدید از عمارت شاپوری شیراز باید به خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان انوری، تقاطع اهلی بروید.

خانه شاپوری

نارنج‌های شیراز

یکی از زیباترین و مشهورترین باغ‌های ایرانی، باغ نارنجستان است. در دهه ۴۰ باغ به دانشگاه شیراز اهدا شد و یک دوره محل موسسه آسیایی به آنجا منتقل گشت. ریاست مجموعه آرتور پوپ ایران‌شناس معروف بود که کلکسیون شخصی خود را به موزه اهدا کرد. امروزه این اشیا بخشی از موزه آثار تاریخی و عتیقه موزه محسوب می شود. اگر عازم سفر به سرزمین نارنج‌ها هستید، برای خرید بلیط هواپیما تهران ـ شیراز به سایت تریپ مراجعه کنید.

موزه-نارنجستان-قوام

باغ ارم

باغ ارم یکی از زیباترین باغ‌های ایران است. از قدمت باغ اطلاع دقیقی در دست نیست اما بر اساس کتاب‌های تاریخی و سفرنامه‌ها در زمان  سلجوقیان و آل اینجو پابرجا بوده‌است.کوشک میانی، مرکز باغ ارم محسوب می شود. ساختمان کوشک در زمان قاجاریه و با تقلید از سبک معماری زندیه ساخته شده‌است.

باغ ارم- یونسکو-شیراز

موزه تفنگ

باغ عفیف آباد یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های شیراز است، شما در این باغ زیباترین هنر گل کاری ایرانی را خواهید دید. معماری باغ آمیزه‌ای از ویژگی‌های معماری دوران هخامنشی، ساسانی و قاجاریه است. زیبایی باغ گلشن به حدی بوده که در دوره صفویه، شاهان برای گردش به آنجا می‌رفتند. ورودی باغ چهار ستون گچی دارد و سرستون‌های آن‌ با الهام از سرستون ‌های تخت جمشید ساخته شده است. ساختمان کاخ دارای دو طبقه است و ۳۰ اتاق در تالار آن وجود دارد. در سال ۱۳۴۱ باغ در اختیار ارتش قرار گرفت و کاربری فعلی باغ عفیف آباد موزه نظامی است. در میان سلاح‌های نگهداری شده، اسلحه های با ارزشی پیدا می شود شامل تفنگ‌های شخصی فتحعلی‌شاه، ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه، رضا خان، محمدرضا پهلوی، اسلحه‌های  نهضت جنگل و مسلسل رئیس علی دلواری. باغ گلشن که زمانی خارج شهر بود امروزه مرکز شهر شیراز محسوب می شود.

باغ عفیف آباد-شیراز

شهد شیراز

آرامگاه حافظ یکی از بهترین و زیباترین مکان‌های شیراز است. فضای باغ و اتمسفر ناشی از غزلسرای بزرگ ایران، هیچ نمونه مشابهی در ایران ندارد. ساختمان یادمان حافظ توسط آندره گدار فرانسوی طراحی شده است. گدار بالای سنگ قبر حافظ گنبدی از جنس مس و  شبیه کلاه درویشان قرار داد. بنای فعلی حافظیه به ‌سبک دوره کریم‌خان زند است. این آرامگاه یک متر از سطح زمین بلندتر و دارای پنج پله مدور در پیرامون است. در قسمت جنوبی آرامگاه، باغ درختان نارنج و  دو باغ بزرگ گل واقع شده است. در وسط هر باغ یک حوض بزرگ مستطیل‌شکل قرار دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *