قلعه روملی حصار

قلعه روملی حصار از زیباترین قلعه های ترکیه

قلعه و استحکامات نظامی روملی حصار دارای یک برج کوچک و سه برج اصلی و مهم است. همچنين ۱۳ سنگر دیده بانی هم روی دیوارهای قلعه روملی حصار قرار دارد.

در ترکیه قلعه های متعددی قرار دارد که غالبا به منظور محافظت از شهرها دربرابر حمله دشمنان و کنترل حرکات آنان احداث شده اند. در این مطلب تصمیم داریم یکی از زیباترین قلعه های ترکیه با نام قلعه روملی حصار را معرفی کنیم.

قلعه روملی حصار در ترکیه

قلعه روملی حصار، در تنگه بسفر در ساحل «روملی» در استانبول واقع شده است، و یکی از قلعه های معروف کشور ترکیه است. اسم روملی حصار به معنای قلعه ای در قلمرو رومی ها میباشد و توسط سلطان محمد دوم و در فاصله سال های ۱۴۵۱ و ۱۴۵۲ و تنها در عرض ۴ ماه احداث شد.

قلعه روملی حصار و استحکامات نظامی قسمتی از برنامه آماده سازی برای محاصره شهر قسطنطنیه (استانبول امروزی) بود که در آن زمان قسمتی از قلمرو رومی ها به شمار می رفت. این قلعه در کناره تنگه بسفر قرار گرفته و هدف از احداث
آن، قطع ارتباط نظامی و جلوگیری از ارسال کمک های تجاری و دریایی از طريق تنگه بسفر به قسطنطنیه بود. جالب است بدانید که این قلعه تنها در عرض ۴ ماه ساخته شده است و هنوز هم شکوهمند و پابرجا در گوشهای از ساحل بسفر خودنمایی می کند.

blank

معماری قلعه روملی حصار

قلعه و استحکامات نظامی روملی حصار دارای یک برج کوچک و سه برج اصلی و مهم است. همچنين ۱۳ سنگر دیده بانی هم روی دیوارهای قلعه قرار دارند و سه برج را به یکدیگر مرتبط می کنند. یکی از این سنگرهای دیده بانی به صورت چهارضلعی، شش تای آنها به صورت منشوری با گوشه های متعدد و شش تای ديگر هم به صورت استوانه ای ساخته شده اند. برج اصلی که برج ساریسا پاشا نامیده می شود در قسمت شمالی قرار گرفته و استوانه ای شکل است. این برج ۲۳٫۳۰ متر قطر دارد، دیوارها ۷ متر ضخامت دارند و ۹ طبقه تشکیل دهنده این برج در انتها به ارتفاع ۲۸ متر می رسند. امروزه این برج بخاطر گراميداشت سلطان محمد فاتح به نام برج فاتح شناخته می شود.

ساعات بازدید از روملی حصار استانبول

قلعه روملی حصار، که از دیدنی های استانبول میباشد از سال ۱۹۶۰ میلادی بعنوان موزه و محلی برای اجرای جشنواره ها و کنسرت ها در فضای آزاد مورد استفاده قرار می گیرد. موزه روملی حصار در تمامی روزهای هفته به جز چهارشنبه ها باز است و از ۱۵ آوریل تا ۲ ژوئیه گردشگران تور استانبول میتوانند از ساعت ۹ الی ۱۹ عصر و از ۳ ژوئیه تا ۱۴ آوریل بین ساعات ۹ الی ۱۷ به این مکان دیدنی و تاریخی مراجعه کنند.

blank

جاذبه هایی که در نزدیکی روملی حصار قرار دارند

قلعه در بخش اروپایی شهر استانبول است و بناهای تاریخی و محله های معروفی در نزدیکی آن موجود هستند. مانند: موزه ی آشیان، محله ی بِبِک و آرناووت کوی. در کنار قلعه و ساحل بسفر چند کافه و رستوران خوب موجود است که بهترین صبحانه های ترکی سنتی را سرو می کنند.

مرتبط:

ادیرنه _شهر تاریخی و مرزی در ترکیه

آلاچاتی بهشتی مسحور کننده با ساحل مخفی در ترکیه

دریاچه وان _بزرگترین دریاچه ترکیه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *