ساخت-هتل

مذاکره با سرمایه‌گذاران چینی برای ساخت هتل در ایران

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین می‌گوید در جریان سفر هیئت ایرانی به چین یکی از موضوعاتی که میان طرفین بررسی خواهد شد، بحث حضور سرمایه‌گذاران چینی برای ساخت هتل در ایران است.

علی‌اصغر مونسان – وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی – به همراه هیئتی از  نمایندگان آژانس‌های تورگردان، هتلداران، جامعه راهنمایان، موسسه‌های آموزشی و هنرمندان صنایع دستی به چین سفر کرده است.

در جریان این سفر بناست درباره افزایش تعاملات در حوزه گردشگری میان دو طرف مذاکراتی دنبال شود و در عین حال فرصت‌هایی جدید پیش‌روی فعالان بخش خصوصی دو کشور قرار دهند.

مجیدرضا حریری – رییس اتاق بازرگانی ایران و چین – در این رابطه به ایسنا گفت: چند هفته پس از نمایشگاه اقتصادی که در چین برگزار شد و خوشبختانه شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه حضور مثبتی داشتند، در جریان سفری که از امروز ( چهارشنبه) با حضور مونسان و فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی آغاز شد، فرصت‌های همکاری مشترک میان دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته وی در جریان این سفر، ظرفیت‌های توریستی و سرمایه‌گذاری در این بخش مورد بررسی دو کشور قرار خواهد گرفت.

حریری مذاکره با سرمایه‌گذاران چینی را یکی از محورهای این سفر دانست و بیان کرد: در سال‌های گذشته صحبت‌های زیادی در این زمینه مطرح شده بود و در حال حاضر نیز برخی سرمایه‌گذاران چینی نظرات مثبتی نسبت به سرمایه‌گذاری ساخت هتل در ایران داشته‌اند که می‌توان در جریان این سفر، مذاکرات در این باره را دنبال کرد.

جدیدترین آمارهایی که از تجارت ایران در هفت ماهه ابتدایی سال جاری منتشر شده نشان می‌دهد که چین اصلی‌ترین صادرکننده کالا به ایران و هم‌چنین اصلی‌ترین واردکننده محصولات ایرانی به شمار می‌رود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *