موزه‌های اسکاتلند

نیاز فوری موزه‌های مستقل اسکاتلند به حمایت دولت

گالری و موزه‌های اسکاتلند در پی درخواست کمک از دولت به‌دلیل پاندمی کرونا ویروس و بحرانی که آن‌ها را درگیر کرده، حدود ۱۰٫۷ میلیون دلار دریافت کرده‌اند که این رقم نتوانسته مشکل آن‌ها را به‌طور کامل رفع کند.

این موزه‌ها و گالری‌های مستقل با ۴ میلیون پوند از ۱۰٫۷ میلیون پوند کمک هزینه دولتی، صندوق بازیابی و تاب‌آوری اضطراری در شرایط بحران را راه‌اندازی کردند تا از این طریق بتوانند به ۱۱۶ مجموعه مستقل اسکاتلند کمک کرده و به احیای آن‌ها بپردازند. در حال حاضر این موزه‌ها و گالری‌های مستقل دچار کمبود مالی شده‌اند و به دلیل پاندمی کرونا که باعث تعطیلی این مجموعه‌های فرهنگی شده، آسیب جدی دیده‌اند.

از این رو کمک مالی ۱۰٫۷ میلیون پوندی دولت آن‌طور که باید نمی‌تواند به احیای آن‌ها کمک کند و مدت زمان کوتاهی می‌تواند برنامه‌های آن‌ها را پیش ببرد. تمامی این عوامل دست به دست هم داده تا این موزه‌های مستقل مجدد درخواست کمک فوری خود را از دولت اسکاتلند ارائه دهند و اینبار دلایل محکم‌تری برای این کمبود بودجه‌های خود بیاورند.

هم‌اکنون صندوق بازیابی و تاب‌آوری اضطراری در شرایط بحران اسکاتلند تمام موزه‌ها و گالری‌های مستقل این کشور را تحت حمایت و پشتیبانی قرار داده و البته دولت هم آن را زیرنظر دارد. بنابراین واضح و مبرهن است که این صندوق برای حمایت از تمام گالری و موزه‌های مستقل نیاز به کمک و پشتیبانی بیشتر دولت اسکاتلند دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

آخرین تحقیق در این صنعت که توسط موزه‌ها و گالری‌های اسکاتلند انجام شده نشان داد، ۴۶ درصد از مجموعه‌های این بخش تا سال ۲۰۲۱ میلادی بسته خواهند تنها ۲۸ درصد از این موزه‌ها و گالری‌های مستقل می‌توانند در شرایط پایدار اقتصادی باقی بمانند.

به همین دلیل نیاز کمک فوری دولت به این مجموعه‌های مستقل بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود که دولت اسکاتلند نباید آن را نادیده بگیرد.

منبع:اسکان

مرتبط:

غار فینگال اسکاتلند (Fingal’s Cave)

قلعه کرایژیوار _ قلعه ای صورتی در اسکاتلند

اسکاتلند برترین مقصد در گردشگری عروسی شد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *