کرمان

ممنوعیت برپایی چادر و پذیرش مسافر در بوم گردی های کرمان

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از آغاز فعالیت رسمی ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان در راستای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت :در ایام نوروز پذیرش مسافر در مراکز بوم گردی، مهمانسراهای ادارات دولتی و خانه های مسافر و همچنین برپایی چادر در کرمان ممنوع است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا فریدون فعالی با تاکید بر اینکه محور اصلی فعالیت های ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان در ایام نوروز ۱۳۹۹، مقابله با شیوع ویروس کرونا خواهد بود افزود: در این ایام کمیته های ۱۰ گانه ستاد بر اساس شرح وظایف ابلاغی و تطبیق آن با شرایط کنونی، در سطح استان خدمات رسانی می‌کند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و ممنوعیت فعالیت تاسیسات گردشگری در ایام نوروز ۱۳۹۹‪ تصریح کرد: فعالیت های ستاد اجرایی خدمات سفراستان کرمان در راستای مقابله با این ویروس و با محوریت نظارت بیشتر بر اماکن عمومی به ویژه مراکز گردشگر پذیر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه براساس دستورالعمل های ابلاغی تمامی اماکن موزه‌ای، مراکز فرهنگی – تاریخی و تاسیسات گردشگری استان کرمان تعطیل هستند تصریح کرد: در ایام نوروز پذیرش مسافر در مراکز بوم گردی، مهمانسراهای ادارات دولتی و خانه های مسافر و همچنین برپایی چادر در سطح استان کرمان ممنوع است.

فعالی با تاکید بر اینکه تمامی جوانب لازم برای حفظ سلامت مردم به کار گرفته شده است گفت: تیم های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان در ایام نوروز ۱۳۹۹ به ‌شکل مستمر به بازدید از تأسیسات گردشگری می پردازند.

وی با تاکید بر اینکه دستورالعمل‌های وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا باید در تمامی تأسیسات گردشگری رعایت شود بیان داشت: بدون شک تیم های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان بر عملکرد این قبیل مراکز برای رعایت اصول بهداشتی نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف احتمالی اقدام به پلمب، لغو پروانه بهره برداری و تشکیل پرونده قضایی خواهند کرد.

فعالی با بیان اینکه استان کرمان شرایط پذیرش مسافر در ایام نوروز ۱۳۹۹ را ندارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی نیز به مناطق گردشگری این استان ممنوع شده است و ازهم وطنان درخواست می شود سفر به دیار کریمان را به زمانی دیگر موکول کنند.

منبع:ایرنا

مرتبط:

ارگ تاریخی انار در کرمان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *