هند

مناطق خوش‌آب‌و‌هوا در دل تابستان سوزان هند

اگر گرمای تابستان شما را آزار می‌دهد، حتما خوشحال خواهید شد اگر بدانید هند مقاصد گردشگری شگفت‌انگیزی دارد که می‌توان برای غلبه بر گرمای تابستان سری به آنها زد. در اینجا لیستی از مکان‌های خنک و خوش آب و هوا وجود دارد که می‌توانید برای تعطیلات تابستانی ایده‌آل آنها را مد نظر قرار بدهید.

blank

سرینگر

 بدون شک یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مقاصد گردشگری در هند، منطقه سرینگر در ایالت جامو و کشمیر است. شیکارا سواری (نوعی قایق کوچک مخصوص به همین منطقه)، اسکی روی آب و اقامت در قایق‌های خانگی از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در اینجا از آنها لذت ببرید. برای گشت و گذار می‌توانید از باغ نیشات، شالیمار باغ، حرم حضرتبال، دریاچه دال و موارد دیگر بازدید کنید. علاوه بر این‌ها، هوای دلپذیر سرینگر در تابستان‌ها به شما این امکان را می‌دهد که زیبایی طبیعی این مکان را بدون هیچ دردسر و موضوع آزاردهنده‌ای تجربه کنید.

blank

اولی، اوتاراکند

 یک مقصد محبوب برای اسکی‌سوارها، منطقه اولی در اوتاراکند هندوستان، واقع در شمال این کشور و در منطقه هیمالیایی است. آب و هوای مطبوع این منطقه در تابستان‌ها می‌تواند آبی روی آتش داغ و سوزانندة هوای شهری باشد. در طول تابستان‌ها، منظره مراتع سرسبز و قله‌های پوشیده از برف چشمان شما را نوازش می‌کند. وقتی اینجا هستید، حتی می‌توانید در مکان‌هایی مانند Kuari Pass و Gorson پیاده‌روی کنید، از پارک Nanda Devi دیدن کنید و همچنین هیجان سفر در دومین زیپلاین طولانی آسیا را تجربه کنید.

هند

لَداخ

لداخ منطقه‌ای در شمالی‌ترین نقطه هندوستان است که بین دو رشته‌کوه کونلون و هیمالیا قرار گرفته است. این منطقه یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید برای تعطیلات در هر زمان از سال از آن دیدن کنید. البته  فرار به این مکان برای غلبه بر گرمای تابستان، یک تجربه کاملا متفاوت است. اگرچه در زمستان‌ها نیز سفر به این دیار خالی از لطف نخواهد بود، بهترین زمان سفر به اینجا از ماه مه تا ماه اکتبر است. قله‌های باشکوه کوهستان، دریاچه‌های زیبا و مناظر دیدنی، و هوای دلپذیر و خنک این مکان را به مقصدی محبوب برای تعطیلات تابستانی تبدیل کرده است.

blank

تاوانگ، آروناچال پرادش

 زیبایی شهرک تاوانگ، واقع در ایالت آروناچال پرداش در شرق هندوستان، مطمئنا شما را محو خودش خواهد کرد. موقعیت مکانی این شهرک که درست در جنوب تبت قرار گرفته است، بازدید از آن را جالب‌تر می‌کند. در سال‌های اخیر، این شهر خواب‌آلود در آروناچال پرادش توانسته است در مدار گردشگری سر و صدایی ایجاد کند. این نقطه با نهرهای پرپیچ و خم، فرهنگ محلی تبتی و چشم‌اندازهای زیبا، تجربه‌ای را نصیبتان می‌کند که شاید انتظارش را نداشته باشید.

هند

تارامشالا، هیماچال پرادش

شهر تارمشالا در ایالت هیماچال پرادش در شمال غربی هندوستان، یکی دیگر از مقاصد تابستانی برای گردشگران در این کشور است. اگر دوست دارید وقت خود را در تپه‌های سرسبز و خوش‌منظره سپری کنید، تارامشالا باید انتخاب شما باشد. مکانی عجیب و غریب که کوه‌های پوشیده از برف، صومعه‌ها و معابد باستانی احاطه‌اش کرده‌اند و یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ایالت هیماچال پرادش به شمار می‌رود. وقتی اینجا هستید، تعطیلات خود را با بازدید از مکان‌های جالبی نظیر دارامکوت، استادیوم کریکت تارامشالا، مجموعه معبد دالایی لاما، صومعه گیوتو، آب باگسو و … سپری کنید.

* ترجمه: بابک صوفیانی

مرتبط:

قلعه آمبر _از معروف ترین جاذبه های دیدنی هند

معبد هندوها در کجای ایران است؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *