موزه هیل پالاس

موزه هیل پالاس _بزرگ ترین موزه باستان شناسی

هند سرزمینی پهناور با چندین ایالت مختلف است، کشوری رنگارنگ که برای لمس فرهنگ و تاریخش باید به آن سفر و جاذبه هایش را از نزدیک ببینید. در هند، رفتن به موزه ها یکی از بهترین راه ها برای درک تاریخ کهن این سرزمین است، جایی که تا چشم کار می کند آثاری تاریخی می بینید که در پشت هر کدام تاریخی شنیدنی نهفته است.

ایالت کرالا یکی از ایالت های جنوبی هند است که در ساحل مالابار قرار دارد و همین ساحلی بودنش باعث شده که گردشگران زیادی به آن سفر کنند. این ایالت آنقدر جذاب است که از جاذبه ها طبیعی و تاریخی اش هر چه بگوییم کم گفته ایم. در این ایالت موزه ای بزرگ وجود دارد که کافیست دو سه ساعت وقت بگذارید و گشتی در آن بزنید تا هند را جوری دیگر بشناسید: موزه ای به اسم هیل پالاس. می خواهیم موزه باستان شناسی هیل پالاس را معرفی کنیم در ادامه با ما را همراهی کنید.

اگر به حومه شهر کوچی در ایالت جنوبی کرالای هند بروید می توانید بزرگ ترین موزه باستان شناسی این ایالت را ببینید و مطمئن شوید که بخش زیادی از تاریخ و فرهنگ این ایالت و حتی هند را از نزدیک درک کرده اید. این موزه آنقدر جذاب است که می توانید ساعت ها در آن باشید بدون اینکه گذر زمان را متوجه شوید و یا احساس خستگی کنید. در این موزه به هر سمتی که بروید با جاذبه های مختلفی روبرو می شوید که ریشه در زمان های دور دارد.

این موزه در واقع مجموعه ای است که از یک موزه باستان شناسی، موزه میراثی، پارک آهو، پارک ماقبل تاریخی و یک پارک مخصوص بچه ها تشکیل شده پس با رفتن به آن هم می توانید گشتی در تاریخ بزنید و هم در میان طبیعت پارک هایش هوایی تازه کنید. این موزه که در سال ۱۸۶۵ ساخته شده در زمان های قبل قصری بود که دفتر اداری امپراتوری و خانه رسمی پادشاه به حساب می آمد.

در اینجا وارد یک مجموعه ۲۲۰ هزار متر مربعی می شوید که از ۴۹ ساخمان مختلف تشکیل شده و برای ساخت همه آن ها از معماری سنتی جذاب استفاده شده است. امروز این قصر به موزه تبدیل شده و هر روز به جز دوشنبه ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ شب می توانید از آن بازدید کنید. قصر در ۱۲ کلیومتری ناحیه آرناکولام قرر دارد و برای رسیدن به آن می توانید از راه جاده ای و یا قطار استفاده کنید.

هیل پالاس حدود ۱۵۰ سال قبل توسط پادشاه کوچی ساخته شد و امروز بزرگ ترین موزه باستان شناسی کرالاست. قبل از اینکه وارد ساختمان ها شوید و از موزه های داخلی دیدن کنید به محوطه ای می روید که پر از درختان و گیاهان مختلف است. در همین محوطه در میان گیاهان مختلف باغ، گیاهان دارویی کمیابی پرورش داده می شود که از ارزشمندترین گیاهان جهان هستند.

موزه هیل پالاس

بعد از دیدن باغ و محوطه وارد موزه ای می شوید که به ۱۴ بخش مختلف تقسیم شده و هر بخش مربوط به موضوعی خاص است. هیل پالاس که اولین موزه میراثی کرالاست به خاطر داشتن مجموعه های پادشاهی امپراتور سابق کوچی مورد توجه گردشگران مختلف است پس خودتان را آماده کنید تا وارد دنیایی لوکس شوید. البته اینجا علاوه بر اینکه موزه ای برای نمایش آثار تاریخی و باستانی این کشور است یک مرکز تحقیقاتی هم به حساب می آید.

در میان چندین و چند ساختمانی که در این مجموعه هست چند ساختمان از بقیه برجسته ترند: در قسمتی از این موزه به قدیمی ترین ساختمان این مجموعه بر می خوید که یک ساختمان یک طبقه است که به سبک خانه های کرالا و در حدود سال ۱۸۵۰ ساخته شده است. در نزدیکی این ساختمان یک حوض و یک مکان مقدس است که جذابیت آن را بیشتر کرده است. در قسمت دیگر هیل پالاس ساختمان دیگری را می بینید که برای معماری اش از سبک معماری غربی و سنتی هندی استفاده شده است.

گالری های موجود در موزه هیل پالاس

حالا وقتش است که درباره گالری های مختلف موزه توضیح دهیم؛ موزه از چنیدن گالری تشکیل شده که بازدید از هر کدام حال و هوای خاصی دارد. در اینجا نقاشی های دیواری، مجسمه، نقاشی های رنگ روغنی، سکه، دست خط، مبلمان و وسایل خانه و هزاران اشیای دیگر به نمایش در آمده است.

 

گالری هنری موزه شامل ابزارهای قدیمی موسیقی و مجسمه هایی از خاک رس است. اگر علاقمند به نمایشگاه های بزرگ هستید به سمت معماری ارابه ها بروید اینجا یک عالمه گاری و درشکه است که همه آن ها از انگلیس وارد شدند و قبلا توسط پادشاه استفاده می شدند. در گالری سکه شناسی سکه های نقره باستانی و سکه های دوره استعماری هند را می بینید. در گالری سنگ نوشته ها اشیای مختلفی مثل سنگ ها، بشقاب های مسی، برگ های درخت نخل و … است که کتیبه هایی به زبان عبری بر روی آن ها نوشته شده است. در این موزه حتی یک گالری هم برای هنر معاصر در نظر گرفته شده است. در گالری paliam مجموعه هایی است که یکی از نخست وزیران سابق آن را به این موزه اهدا کرده است.

اگر علاقه به آثار هنری داشته باشید حتما از گالری مجسمه و گالری اسلحه خوشتان می آید و تماشای آثارش برایتان جالب توجه است. اسلحه های قدیمی که از نقاط مختلف جمع آوری شدند و مجسمه های سنگی قرن ۱۰ تا ۱۸ هم در این مکان نگهداری می شود. در قسمت گالری برنز و ابزارهای فلزی، اشیای قدیمی برنزی و نقره را می بینید که برای قرن های ۱۴ تا ۱۶ هستند.

در گالری ظروف چینی حدود ۱۶۰ ظرف چینی و سفالی وجود دارد که شامل کوزه، بشقاب ها و فنجان هایی از چین و … هستند و بیش از ۲۰۰ شی آنتیک از گلدان های سرامیکی و سفالی کشورهای چین و ژاپن، و … هم به نمایش گذاشته شده است. همین که وارد گالری حکاکی های روی چوب می شوید آثاری از قرن ۱۴ و همچنین مجسمه هایی بینظیر از عاج فیل و چوب را می بینید. گالری نقاشی ها از آن گالری هایی است که بازدید از آن را نباید از دست دهید چون پر از نقاشی های رنگ روغنی از پادشاهان سابق این شهر هست که تماشای آن ها جالب است.

 

مرتبط:

قلعه بکال (Bekal Fort) در کرالا هند

هند و عجیب ترین اسرار این کشور

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *