میلیون‌ها گردشگر در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ، گفت: سالانه به دلیل داشتن جاذبه‌های متعدد طبیعی و تاریخی میلیون‌ها گردشگر از این استان دیدن می کنند.

“مجید صفایی” روز یکشنبه ششم بهمن ماه در اولین کارگروه خدمات سفر استان افزود: استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج، «پایتخت طبیعت ایران» با طبیعتی بکر و خدادادی از جمله استان های گردشگر پذیر معرفی شده است.

وی اظهار کرد: سالانه میلیون‌ها گردشگر از استان به دلیل داشتن جاذبه‌های متعدد طبیعی و تاریخی دیدن می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: این استان دارای بیش از ۲۸۳ جاذبه طبیعی و گردشگری، ۴۸ قله بالای ۴ هزار متر ارتفاع از سطح دریا و تنها پیست اسکی منطقه جنوب کشور است که می تواند با برگزاری جشنواره برفی و مسابقات ورزشی زمستانه در جذب گردشگران داخلی و خارجی موثر باشد.

صفایی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از سهم ۲۶.۶ درصد گونه‌های گیاهی و ۴۰ درصد گونه‌های گیاهان دارویی کشور را داراست.

وی ادامه داد: منطقه حفاظت شده دنا به عنوان ذخیره گاه زیست کره جهانی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه تعداد زیاد بقاع متبرکه امامزادگان در استان وجود دارد، اظهار کرد: امامزاده بی بی حکیمه(س) در شهرستان گچساران این استان سالانه بیش از یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی دارد.

صفایی گفت: نزدیکی به مراکز استان‌های بزرگ و بنادر جنوب، فرودگاه‌های یاسوج و گچساران و راه‌های دسترسی مناسب به استان‌های همجوار از جمله زیرساخت های حمل و نقل و ارتباطات در استان است.

وی افزود: کمپینگ‌های اقامتی، هتل‌ها، مجموعه‌های بوم‌گردی، اردوگاه‌های رفاهی_تفریحی و اولین پارک آبی جنوب کشور که درحال تکمیل و بهره برداری است از جمله امکانات و زیرساخت‌های گردشگری استان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: احداث موزه استان در شهر یاسوج بعنوان یکی از بزرگترین موزه‌های جنوب کشور با ظرفیت ۸‌هزار شئ تاریخی، از دیگر زیرساخت‌های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است.

صفایی خاطرنشان کرد: شهرستان گچساران به عنوان بام نفت ایران با تولید حدود ۲۰ درصد از نفت کشور از مناطق مستعد جهت توسعه گردشگری صنعتی است که موزه نفت گچساران درحال تاسیس و در دهه فجر کلنگ‌زنی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۳۵هزار هنرمند در عرصه صنایع دستی و تولید دارد که ۱۵هزار هنرمند شناسنامه دار در سامانه و مابقی به صورت آزاد هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: فرهنگ، مهمان نوازی، آداب و رسوم، غذاهای متنوع، وجود مراسمات مختلف مذهبی و فرهنگی، پوشاک محلی و سنتی و بازی های مختلف محلی از جمله زیرساخت‌های فرهنگی استان هستند.

صفایی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از ۲هزار اثر تاریخی است که بیش از ۷۲۰ اثر از این تعداد ثبت شده است و تعداد ۱۳ بافت تاریخی روستایی و شهری در این استان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، همچنین، “عزیز فیلی” معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این نشست گفت: گردشگری یکی از بخش‌های توسعه استان است و دستگاه‌های مختلف همکاری لازم را جهت با شکوه برگزار کردن جشنواره برفی داشته باشند تا بتوانیم در جذب گردشگر موثر باشیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *