باغ-قصرالدشت-شیراز-باغ‌های تاریخی

نخستین جشنواره عکس باغشهرهای شیراز برگزار می‌شود

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از آغاز به کار نخستین جشنواره عکس باغشهرهای این کلانشهر با هدف حفظ باغ‌ها و انتقال بخشی از رویدادهای گردشگری خبر داد.

علی نیری ظهر سه‌شنبه در حاشیه برگزاری تور عکاسی ویژه عکاسان خبری استان فارس از باغ شهرهای قصردشت با اعلام خبر فوق بیان کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره آشنایی عکاسان خبری با باغ‌های شیراز و کمک آنها به معرفی بیشتر ظرفیت‌های طبیعی این کلانشهر است.

وی ادامه داد: در مجموعه برنامه‌های سال ۹۹ با همکاری جهاد کشاورزی و ستاد باغ‌های قصردشت، برگزاری جشنواره‌های فصلی مانند جشنواره انار و کوچه باغ‌های قصردشت که هر کدام از آنها عناوین مختلفی دارند، پیش‌بینی شده است.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه اکثر رویدادهایی که در این کلانشهر برگزار می‌شوند، پیرامون سایت‌های تاریخی است، ابراز امیدواری کرد که شرایطی ایجاد شود تا یکسری از رویدادها به این قسمت از شهر تحت عنوان گردشگری طبیعی انتقال یابند.

نیری با یادآوری این موضوع که امکان ارسال آثار به این جشنواره در تمام فصول سال وجود دارد، گفت: امکان ارسال عکس‌هایی که در گذشته گرفته شده، نیز پیش‌بینی شده است.

همچنین اعلام کرد که آثاری که از این جشنواره حاصل می‌شود، در نمایشگاه عکس نوروز و هفته شیراز به نمایش گذاشته خواهد شد تا باعث شود تا تورهای باغ‌گردی تقویت شوند.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه شیراز باغ شهرترین کلانشهرهای ایران است که باید به این داشته ببالیم وبرای حفظ آنها تلاش کنیم، گفت: در حالی که برخی از کلانشهرهای ایران به دلیل آلودگی هوا تا پایان هفته جاری تعطیل هستند اما هوای پاک در این کلانشهر جریان دارد.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *