راهنمایان-گردشگری-گشت تور-مهاجرت شغلی

راهنمایان گردشگری را دریابید

اصفهان رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری اصفهان گفت: حتی اگر همین امروز بگویند که کرونا تمام شده، راهنمایان گردشگری تا ماه خرداد و تیر، تورهای داخلی و حداقل تا شش ماه آینده، تورهای گروهی خارجی را از دست داده اند و لازم است به حال آنان فکری شود.

مریم هدائیان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: راهنمایان گردشگری کشور و نیز اصفهان، که به صورت حرفه ای به این شغل می پردازند بیش از شش ماه است که از اتفاقات رخ داده در کشور نظیر گرانی بنزین، تعطیلی گسترده، قطعی اینترنت و… با افت شدید بازار کاری مواجه شده اند.
وی ادامه داد: همۀ این راهنمایان به امید فصل کاری خود در بهار ۱۳۹۹ بودند که متأسفانه با شیوع گسترده ویروس کرونا این امید نیز از دست رفت و آنها به شدت ازلحاظ معیشتی تحت فشار قرار گرفتند.

راهنمایان-گردشگری-گشت تور

هدائیان گفت: تحلیل و پیش بینی واقع بینانۀ اوضاع، خبر از کسادی بازار حداقل تا شش ماه آینده را می دهد و این نگرانی و اضطراب، جامعۀ راهنمایان گردشگری را به سمت ناامیدی، بی انگیزگی و مشکلات روحی سوق خواهد داد.
وی افزود: در صورت مساعدت نکردن دولت و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، این قشر پرتلاش و حساس در معرض خطر و آسیب های جدی قرار خواهند گرفت و لازم است به حال آنان فکری شود.
رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری اصفهان تصریح کرد: بالای شصت درصد از سهم موفقیت هر امری، مرهون نیروی متخصص آن حوزه است و ازاین رو در دنیا، اهمیت بسیاری برای این نیروها قائل می شوند. در گردشگری نیز تأثیرگذارترین نیروی انسانی، راهنمایان گردشگری هستند و انتظار می رود برنامه ای ویژه برای این قشر چه در سطح ملی و چه استانی در نظر گرفته شود تا از ترک شغل افراد فعال و باتجربه این حوزه هر چه زودتر جلوگیری شود.

منبع:ایسنا

مرتبط:بلاتکلیفی و شرایط بحرانی راهنمایان تور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *