هتل‌ها

همکاری ایران و اتریش برای رده‌بندی هتل‌ها

ایران و اتریش چهارمین کارگروه گردشگری را برگزار کردند. همکاری درباره نظام رده‌بندی هتل‌ها محور این دور از گفت‌وگوهای دو کشور بود.

به گزارش ایسنا، در این کارگروه که به صورت مجازی بین بخش خصوصی و دولتی دو کشور برگزار شد و ریاست هیأت ایران را لیلا اژدری، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی به عهده داشت، اقدامات دولت‌های ایران و اتریش برای بازیابی گردشگری در زمان کرونا و پساکرونا تشریح شد. همچنین شاخص‌ها و دستورالعمل‌های ارزیابی واحدهای اقامتی در ایران، طرح و بررسی شد.

طرف اتریشی نیز که ارزیابی ۲۲ هزار واحد اقامتی را در اتحادیه اروپا انجام داده است، درباره شاخص‌های این اتحادیه، مواردی را مطرح کرد. مقرر شد برای به‌روزرسانی اطلاعات و شاخص‌های ارزیابی بخش خصوصی دو کشور جلسات ادامه پیدا کند.

اژدری با اعلام این خبر یادآور شد: این کارگروه پیرو تعاملات بخش گردشگری ایران با کشور اتریش و در خلال برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و اتریش (متولی اصلی سازمان توسعه تجارت است) در راستای اجرایی کردن آن، تشکیل و نقشه راه همکاری‌های اقتصادی دو کشور برای سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ تهیه شد.

به گفته او، یادداشت تفاهم همکاری‌های گردشگری میان ایران و اتریش در بهمن‌ماه ١٣٩٥ به امضاء طرفین رسید و در راستای اجرایی شدن آن تفاهمنامه، نخستین نشست کارگروه گردشگری در  چهارم بهمن ماه ۱۳۹۵ به میزبانی ایران با محور «توسعه گردشگری پایدار» و دومین نشست آن در ٢٤ و ٢٥ خردادماه ١٣٩٨ با محوریت «آموزش» به میزبانی طرف اتریشی و سومین نشست در ٥ مهرماه ١٣٩٨به میزبانی ایران با موضوع «گردشگری کوهستان» برگزار شد.

نشست بعدی ایران و اتریش قرار است با موضوع میراث فرهنگی برگزار شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

اتاق‌های جذاب و خیره کننده برخی هتل‌ها در جهان+ تصاویر

بوتیک‌هتل ها؛ فضایی برای لمس تاریخ

عجیب و غریب‌ترین هتل‌های جهان/ اقامت در قلعه شنی و هتل جرثقیلی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *