هتل‌ ها-هتل‌ها-اقامتگاه

هتل‌ها تعطیل نیستند

در آستانه یک تعطیلات دیگر و آغاز محدودیت‌های جدید کرونا، هتل‌ها اعلام کردند تعطیل نیستند.

با شدت گرفتن ویروس کرونا محدودیت‌های شغلی برای یک هفته دیگر تمدید شد. با این حال هتل‌ها در این هفته که با تعطیلات نیمه آبان‌ماه همزمان شده است، قرار نیست تعطیل باشند. جمشید حمزه‌زاده ـ رییس هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران ـ به ایسنا گفت: درباره تطعیلی هتل‌ها و محدود کردن فعالیت این واحدهای اقامتی دستوری ابلاغ نشده است.

او درباره احتمال تعطیلی هتل‌ها در استان‌هایی که شرایط حادتری به لحاظ شیوع ویروس کرونا دارند بنا به تصمیم استانداران و اختیارات واگذارشده به آن‌ها، اظهار کرد: ممکن است متناست با وضعیت هر استان ستاد کرونا تصمیم به تعطیلی موقت هتل‌ها بگیرد.

حمزه‌زاده درباره محدودیت فعالیت خانه‌های اجاره‌ای با توجه به نزدیکی تعطیلات نیمه آبان با هدف کنترل و مدیریت سفرها، ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: درباره این موضوع چیزی نشنیده‌ام.

هتلدارها به تازگی با اعلام تعطیلی ۳۰ درصد از واحدهای اقامتی و بیکاری دو سوم نیروهای فعال در این بخش، میزان خسارت تحمیل‌شده از محل شیوع ویروس کرونا را تا پایان شهریورماه ۸۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت دو گروه شغلی تا پایان هفته تمدید شده است. این مشاغل شامل دانشگاه‌ها، مدرسه‌ها، زبان‌سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها است. علاوه ‌بر این، برگزاری هرگونه آزمون حضوری، مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدرسه‌های شبانه‌روزی، کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها ممنوع است.

با وجود انتقادهای زیادی که به سفرهای بی‌مسؤولانه می‌شود و به زعم وزارت بهداشت این نوع سفرها از اصلی‌ترین عوامل شیوع ویروس کرونا در کشور بوده است اما در فهرست مشاغلی که برای یک هفته دیگر ممنوع‌الکار شده‌اند، هیچ اشاره‌ای به محدودیت فعالیت خانه‌های شخصی و اجاره‌ای که بدون ضوابط و کنترل درحال فعالیت هستند نشده است. آخرین گزارش مرکز ملی آمار از وضعیت سفرها در بهار سال ۹۸ نشان می‌دهد بیشترین اقامتگاه مورد استفاده در سفرهای داخلی بعد از خانه بستگان و آشنایان، ویلاها و آپارتمان‌های اجاره‌ای بوده‌اند. در بهار سال گذشته حدود ١٠٣ میلیون سفر انجام شده بود که ۴۶ درصد همراه با اقامت شبانه بود، در این میان سهم اقامت مسافران در ویلاها و آپارتمان‌های اجاره‌ای ۹ درصد بود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

آخرین وضعیت قدیمی‌ترین گراند هتل ایران

تاریخچه هتل عباسی اصفهان

ترسناک ترین هتل ها در جهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *